wp

Dieta na masę – kalorie, białko, węglowodany, picie alkoholu

Najpierw masa, potem rzeźba – głosi popularne wśród mężczyzn powiedzenie. Dieta na masę ma duży wpływ na umięśnioną sylwetkę, dlatego warto ją wprowadzić.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Bez diety na masę nasza praca na siłowni może być bezowocna
Bez diety na masę nasza praca na siłowni może być bezowocna (flickr.com, Fot: istolethetv)

O ile kobiety przechodzą na diety, które mają im pomóc uzyskać możliwie najbardziej szczupłą sylwetkę, o tyle mężczyźni podążają zwykle w odwrotnym kierunku i stosują diety na masę. Barczysty, muskularny mężczyzna to w tym momencie ideałwielu kobiet, nic więc dziwnego, że liczni panowie szukają sposobów, jak zwiększyć masę ciała.

Pierwszym krokiem mężczyzny, który chce mieć wygląd kulturysty, jest kupienie karnetu na siłownię. Często zapomina się jednak o odpowiedniej diecie na masę, gdyż same ćwiczenia, nawet ciężkie i intensywne, nie dadzą pożądanego efektu. Zwłaszcza, jeśli mężczyzna ma szczupłą budowę ciała. W takim przypadku konieczna jest odpowiednia dieta na masę, żeby mięśnie mogły być widoczne.

wp

Dieta na masę – od czego zacząć?

Stosowanie diety na masę powinno być dobrane do potrzeb i specyfiki naszego organizmu. Każdy organizm jest inny, chociażby pod względem przemiany materii. W dodatku coraz częściej dotykają nas alergieczy nietolerancje pokarmowe – np. na laktozę zawartą w mleku. Dlatego przed decyzją o wprowadzeniu diety na masę warto zrobić test na nietolerancje pokarmowe.

Wiele osób chciałoby wprowadzić dietę na masę, lecz zniechęca je ciągłe liczenie kalorii, porcji białka czy węglowodanów. Dlatego warto wybrać się do profesjonalnego dietetyka, który nie dość, że opracuje dla nas idealnie dobraną dietę, to doradzi także, jak walczyć ze złymi nawykami żywieniowymi. Dietę na masę mięśniową możemy też wymyślić wspólnie z trenerem personalnym.

wp

Dieta na masę – limit wagowy

Ważne, aby określić, jaką masę mięśniową pragniemy uzyskać, stosując dietę na masę. Trzeba ustalić limit wagowy, którego nie możemy bądź nie chcemy przekroczyć – to również ma znaczenie przy budowaniu diety na masę mięśniową.

Dieta na masę – kalorie

Jadłospis na masę mięśniową powinien obfitować w kalorie, ponieważ osoby wykonujące ćwiczenia na siłowni potrzebują więcej energii. Przykładowo mężczyzna, który waży 90 kg, regularnie ćwiczy na siłowni i chce przybrać na masie, powinien dostarczać swojemu organizmowi około 3800 kcal dziennie. Dieta na każdą masę zależy jednak od specyfiki danego organizmu i trybu życia – np. od tego, ile kalorii spalamy podczas codziennych spacerów. Facet, który dużo chodzi, powinien spożywać jeszcze więcej kalorycznych posiłków.

wp

Dieta na masę – białko i węglowodany

Dieta na masę kulturystów powinna się jednak składać przede wszystkim z białka i węglowodanów. Z białkiem nie należy jednak przesadzać, gdyż znaczna ilość białkaw diecie może doprowadzić do poważnych zaburzeń w pracy nerek i wątroby.

Niemniej białko to podstawa, jeśli chodzi o rozbudowę komórek mięśniowych. Źródłem białka w diecie na masę jest przede wszystkim drób, w tym oczywiście nadużywane przez kulturystów dania z kurczaka, oraz mięso ryb morskich – ryby, które pomogą zbudować masę to np. łosoś i dorsz. Oczywiście dieta na masę z białkiem powinna zawierać także produkty mleczne i jaja.

wp

Z kolei węglowodany w diecie na masę to źródło energii potrzebnej do wykonywania ćwiczeń. Warto jednak zwracać uwagę, by dieta na masę była obfita w węglowodany złożone, takie jak pełnoziarniste makarony, ryż czy kasza. Należy natomiast unikać cukrów prostych, przede wszystkim słodyczy. Słodycze zawierają co prawda wskazane w diecie na zwiększenie masy kalorie, lecz są to tzw. puste kalorie, które nie pomogą w budowie masy mięśniowej podczas diety.

Podsumowując, wspomniany wcześniej wzorzec mężczyzny, który waży 90 kg, ale chce rozbudować masę swojego ciała, powinien zjadać każdego dnia około 220-230g białka. Z kolei liczba węglowodanów w diecie na masę takiego mężczyzny dziennie powinna wynosić niecałe pół kilograma. To jednak tylko szacunkowe wartości opracowane dla pewnego modelu mężczyzny.

Dieta na masę – picie alkoholu

Alkoholw diecie na masę mięśniową również nie jest wskazany. Jeśli chodzi o piwo, dieta na masę mięśniową nie powinna go uwzględniać. Piwow końcu prowadzi do powstania tzw. mięśnia piwnego, zwanego też piwnym brzuchem, przez co osiągnięcie sylwetki kulturysty dzięki diecie nie będzie możliwe.

Polub WP Facet
wp
wp
wp
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.