Kolejne kontrowersje wokół marki Bytom
Polska marka odzieżowa Bytom po raz kolejny znalazła się w ogniu krytyki. Co tym razem nie spodobało się odbiorcom?
10.09.2016 | aktual.: 10.09.2016 12:49
Dwa lata temu branża muzyczna nie kryła oburzenia, kiedy marka Bytom zapowiedziała męską linię ubrań inspirowanych stylem Grzegorza Ciechowskiego. Pomysł nie spotkał się ze zrozumieniem części odbiorców – minikolekcja „Icons” z założenia miała stanowić modowy hołd dla lidera Republiki, a wielu osobom kojarzyła się jedynie z profanacją. Nie wszyscy podeszli do koncepcji Bytomia w tak nieprzychylny sposób – w końcu moda nie raz inspirowała się postaciami znanych muzyków i nigdy nie wywoływało to fali negatywnych emocji.
Od całej afery nie minęło wiele czasu, a już wokół marki pojawiły się kolejne kontrowersje. Tym razem oberwało się bohaterowi najnowszej kampanii Bytomia, którym został Daniel Olbrychski.
71-letni polski aktor pojawił się na zdjęciach ze swoim wnukiem Antonim. Eleganccy panowie w klasycznych męskich ubraniach pozują na tle warszawskiej panoramy. Dlaczego najnowsze zdjęcia wizerunkowe wywołały mnóstwo negatywnych komentarzy w internecie?
Aktor, który wcześniej reklamował lody Koral i Biedronkę, zdaniem wielu niekoniecznie pasuje do wizerunku marki odzieżowej. Kolejnym argumentem przemawiającym na niekorzyść bohatera kampanii jest jego incydent z prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.
Zdanie wielu internautów podzielają również specjaliści od reklamy, którzy zastanawiają się, czy wybór Olbrychskiego to oby na pewno dobry kierunek w strategii komunikacji dla Bytomia. Jak zareagowała na krytykę polska marka?
- Drodzy Państwo, bardzo dziękujemy za Wasze opinie. Pan Daniel Olbrychski to wybitny aktor, którego kreacje mają status kultowych. Nasza współpraca jest wyrazem uznania dla jego zasług dla kultury polskiej. Pozdrawiamy! – piszą na swojej oficjalnej stronie na Facebooku.
- Mariaż polskiej rodziny z tradycją z polską marką z historią od 1945 roku, doprowadził do powstania zdjęć, na których dostojnie prezentowane są klasyczne stylizacje na tle panoramy Warszawy z jej nowoczesną architekturą. Ta wyjątkowa gra kontrastów ma na celu podkreślenie, że Bytom harmonijnie łączy najlepsze tradycje krawieckie ze współczesnymi trendami w modzie, a obecność reprezentanta młodego pokolenia dodatkowo sygnalizuje otwartość marki na bardziej ekstrawaganckie rozwiązania. Ukoronowaniem projektu jest fakt, że Pan Olbrychski urodził się w tym samym roku, w którym datuje się powstanie firmy Bytom, a jej garnitury od wielu lat goszczą w Jego garderobie zarówno scenicznej jak i prywatnej – tłumaczy wybór bohatera kampanii polska marka.
Czy kontrowersyjny pomysł rzeczywiście zaszkodzi wizerunkowi Bytomia i negatywnie wpłynie na sprzedaż kolekcji?