Trwa 艂adowanie...
Maxim
mercedes
27-12-2012 16:01

Mercedes SL AMG 65, auto dla wybrednych sportowc贸w

Mercedes SL AMG 65, auto dla wybrednych sportowc贸w殴r贸d艂o: Maxim
d4m0o9t
d4m0o9t

Czy zim膮 z dachem, czy latem bez niego, to auto sprawdza si臋 w ka偶dych warunkach - SL AMG 65, czyli samoch贸d, kt贸rym nie spos贸b si臋 znudzi膰.

Ten samoch贸d jak 偶aden inny pokazuje, w jak wszechstronny spos贸b mo偶na cieszy膰 si臋 czterema k贸艂kami. Sekret tkwi zar贸wno w potencjale nap臋du SL AMG 65, jak i w uniwersalno艣ci nadwozia. Wciskasz guzik i w dwadzie艣cia sekund auto przekszta艂ca si臋 w roadstera. Wszystko dzi臋ki zastosowaniu dwucz臋艣ciowego, twardego oraz elektrycznie sk艂adanego dachu. Gdy wi臋c warunki sprzyjaj膮, mo偶esz cieszy膰 si臋 s艂o艅cem i gar艣ciami czerpa膰 z przyjemno艣ci jazdy z wiatrem we w艂osach. Z kolei gdy pada deszcz i jest przenikliwy ch艂贸d, zaci膮gasz "kaptur" i podr贸偶ujesz w naprawd臋 komfortowych warunkach. I do tego z klas膮, bo SL 艣wietnie wygl膮da niezale偶nie od formy, jak膮 przyjmuje.

Nowocze艣nie i stylowo

Niemal ca艂膮 karoseri臋 topowego SL wykonano z aluminium. Wyj膮tki stanowi膮 stalowe rury wzmacniaj膮ce w s艂upkach przednich oraz klapa baga偶nika zrobiona z plastiku, kt贸ry utwardzono w艂贸knem w臋glowym. Wszystkie te zabiegi wp艂yn臋艂y na zredukowanie masy auta, a po艣rednio pozwoli艂y urwa膰 dziesi膮te cz臋艣ci sekundy podczas przyspieszania. Polepszaj膮 te偶 zachowanie samochodu na drodze, cho膰 na nie najwi臋kszy wp艂yw ma konstrukcja podwozia. W Mercedesie SL zastosowano rozbudowane, aktywne zawieszenie obu osi, kt贸re w wersji AMG zosta艂o wzmocnione, a jego charakterystyka - zoptymalizowana. Do wyboru s膮 dwa tryby pracy - Komfort pozwala wygodnie przemierza膰 d艂ugie odcinki dr贸g, natomiast Sport to gwarancja ekstremalnych wra偶e艅. Pot臋guj膮 je trzystopniowy system ESP i w艂膮czenie sportowego trybu elektrohydraulicznego uk艂adu wspomagania. Jednak najwi臋cej adrenaliny podczas jazdy wyzwala jednostka nap臋dowa.

Uczta dla zmys艂贸w

Pod mask膮 SL AMG 65 pracuje pot臋偶ny agregat - sze艣ciolitrowy motor V12 biturbo. Wykonany jest z aluminium, ma dwie turbospr臋偶arki, kolektor dolotowy o bardzo ma艂ych oporach przep艂ywu i podw贸jne cewki na ka偶dym z cylindr贸w. Efekt? Moc 630 koni mechanicznych, co upowa偶nia SL AMG 65 do otrzymania karty cz艂onkowskiej elitarnego klubu "600", czyli aut dysponuj膮cych moc膮 minimum 600 KM. Do tego ogromny moment obrotowy 1000 Nm, kt贸ry sprawia, 偶e SL AMG 65 ze zdumiewaj膮c膮 艂atwo艣ci膮 przyspiesza na ka偶dym biegu, wydaj膮c z siebie niski, basowy pomruk. Silnika nie trzeba wi臋c "kr臋ci膰" powy偶ej 5000 obr./min, by cieszy膰 si臋 jazd膮. Wystarczy, 偶e strza艂a obrotomierza przekroczy 2300 obr./min i do dyspozycji jest maksymalny moment obrotowy, a przy 4800 obr./min - tak偶e moc. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,0 sekundy, a do 200 km/h - nieca艂e 12 sekund! Pr臋dko艣膰 maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale znajd膮 si臋 spece, kt贸rzy bez wi臋kszych problem贸w pozbawi膮 silnik elektronicznego kaga艅ca.
Wtedy jazda powy偶ej 300 km/h nie b臋dzie stanowi艂a problemu. Motor wsp贸艂pracuje z siedmiostopniow膮 przek艂adni膮 AMG speedshift plus 7G-tronic. Ta nazwa jest nieco przyd艂uga, za to zmiana bieg贸w nast臋puje b艂yskawicznie! Skrzynia zosta艂a wyposa偶ona w funkcj臋 podw贸jnego wysprz臋glania podczas redukcji i mo偶e pracowa膰 w czterech trybach - od oszcz臋dnego (C) przez Sport (S) i Sport Plus (S+) po manualny (M). W obliczu wszystkich zalet i ceny wynosz膮cej ponad milion z艂otych uwagi o spalaniu s膮 po prostu nie na miejscu.

* Tekst:* Marcin Matus

d4m0o9t
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d4m0o9t