Szybciej, głośniej, efektowniej - Gemballa Mirage GT "Black Edition"
Jeżeli uważałeś, że Porsche Carrera GT jest ostentacyjnym samochodem, lepiej nie spoglądaj na rezultat pracy stylistów z firmy Gemballa. Z warsztatu tunera wyjechał pojazd, którego nie sposób przeoczyć. Z czerwonokrwistym lakierem kontrastują czarne felgi oraz ospojlerowanie wykonane z karbonu. Całość doprawiono rykiem z czterech rur wydechowych...
12.01.2007 10:17
Pod oba zderzaki trafiają dyfuzory wykonane z włókna węglowego. Przy pomocy ciemnego koloru tuner podkreślił również - umieszczone w progach - wloty powietrza do komory silnika. Dodatkowy docisk aerodynamiczny udało się uzyskać poprzez modyfikację tylnego skrzydła.
Kto może pozwolić sobie na zakup Carrery GT, z pewnością będzie w stanie wysupłać z portfela kilka "groszy" na wzmocnienie silnika. Gemballa zaproponuje dodatkowe 40 KM. Powiększenie stadniny jest zasługą tuningu elektronicznego, wymiany układu wydechowego oraz zoptymalizowania układu dolotowego, który pochłania setki litrów powietrza przy pomocy wlotu umieszczonego na dachu czerwonej supermaszyny. Większa moc wzmaga w kierowcy chęć do częstszego dociskania pedału gazu... Aby przyjemność nie odbiła się negatywnie na kondycji 10-cylindrowej maszynowni, w przedniej masce znalazł się na dodatkowy wylot powietrza z chłodnicy.
[
]( http://facet.wp.pl/gemballa-gt-6002194307150977g )
Piekielnie mocny bolid powinien pewnie stąpać po ziemi. Porsche zadbało o sztywne zawieszenie, z kolei Gemballa proponuje wyposażenie przedniej osi w efektowne koła o wymiarach 265/35 ZR19. W tylnych błotnikach było dość miejsca na gumowe walce w imponującym rozmiarze 335/30 ZR20.
We wnętrzu panuje nie mniejszy pokaz osiągnięć współczesnej techniki... Kokpit wyłożono hektarami karbonowych mat. Włókno węglowe połyskuje na desce rozdzielczej, fotelach, tunelu środkowym, progach, drzwiach, a nawet dźwigni zmiany biegów. Na szczęście tuner pamiętał, że mocne dociśnięcie gazu może wyzwolić ponad 600 KM, więc niewielką, 34-centymetrową kierownicę pokryto alcantarą, która idealnie przylega do dłoni. Taki sam materiał posłużył do obicia wewnętrznej części dachu. Nadwozie stanowi mieszankę czerwieni i karbonowych akcentów, nie inaczej powinno więc wyglądać wnętrze - tuner proponuje obszycie kubełkowych foteli skórą w pastelowym kolorze.
Potencjalny nabywca będzie zmuszony wydać na zmodyfikowany supersamochód olbrzymią ilość gotówki. Nic więc dziwnego, że tuner kusi ekskluzywnymi dodatkami w postaci kamery uaktywniającej się podczas cofania, która przekazuje obraz na 6,5-calowy wyświetlacz na kokpicie. Podczas jazdy ekran służy do regulacji systemu audio oraz odczytu wskazań układu nawigacji satelitarnej. W przeciwieństwie do niezliczonych pokręteł i przełączników, które trafiają do kokpitów konkurentów, wyświetlacz umieszczony na desce tuningowanego Porsche obsługuje się w najprostszy z możliwych sposobów - poprzez bezpośredni dotyk panelu.
Gemballa Mirage GT "Black Edition" z pewnością nie jest samochodem, który pozwoli zaszyć się w tłumie... Skłamałby jednak ten, kto wydaje na dwuosobowy pojazd w granicach 600 000 euro i twierdzi, że zależy mu na dyskrecji...
*Więcej w serwisie MOTO.WP.PLWięcej w serwisie MOTO.WP.PL*
Łukasz Szewczyk