AlkoholeTop 10 SUV

Top 10 SUV

None

Top 10 SUV

1 / 10

Miejsce 10. Nissan Murano

Obraz

Nissan nie daje klientowi zbyt dużej swobody podczas zakupu auta – Murano jest dostarczane wyłącznie z 3,5-litrowym silnikiem oraz bezstopniową skrzynią biegów. Dla zwolenników klasycznych rozwiązań, jak i osób poirytowanych pracą silnika na stałych obrotach, zaprogramowano sześć przełożeń, które można wybierać dźwignią na tunelu środkowym. Sześciocylindrowy silnik pochodzi ze sportowego Nissana 350Z. Na potrzeby SUV-a moc została zredukowana do 234 KM, co zaowocowało łagodniejszą charakterystyką oraz zmniejszeniem wiru w zbiorniku paliwa. Sztywne zawieszenie i opony o niewielkim profilu nie czynią z Murano idealnego auta do terenowych przepraw. Wnętrze Nissana nie zaskakuje ani nowoczesnymi rozwiązaniami, ani polotem stylistycznym. Zupełnie inaczej prezentuje się jednak karoseria. Niebanalną linię nadwozia trudno zaliczyć do najpiękniejszych, jednak dzięki niej można się wyróżnić z tłumu. A cóż za przyjemność w posiadaniu samochodu podobnego do auta Kowalskiego z sąsiedniego bloku...

Silnik: 3,5 litra, 6-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 234 KM
Moment obrotowy: 318 Nm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,9 s
Masa: 1870 kg
Cena: 62 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

2 / 10

Miejsce 9. BMW X5 4.8 iS

Obraz

O najnowszych samochodach bawarskiego koncernu można powiedzieć wiele... Na pewno nie sposób stwierdzić, że są przeciętne, czy bezbarwne. Jedni ukochali nową stylistykę z całych sił, reszta szczerze znienawidziła. BMW X5 iS nadaje się do pokonywania trudnego terenu równie dobrze, jak bolid F1 do ścigania po lodzie. „Piątka” czuje się za to jak ryba w wodzie na szybko pokonywanych zakrętach, w czym duża zasługa sztywnego zawieszenia, precyzyjnego układu kierowniczego, a także wielkich kół - tylne imponują rozmiarem 315/35R20. Potężne hamulce są w stanie zatrzymać rozpędzonego SUV-a na dystansie, jaki do niedawna potrzebowało Porsche 911. Mocno wyprofilowane siedzenia oraz poręczna kierownica nieustannie przypominają, że uterenowione BMW potrafi pojechać szybciej, niż są to w stanie zaakceptować stróże prawa... Na szczęście wysoka pozycja za kierownicą pozwala spojrzeć z góry na innych użytkowników dróg i nie reagować na ich zaczepki.

Silnik: 4,8 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 360 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Prędkość maksymalna: 246 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,1 s
Masa: 2275 kg
Cena: 105 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

3 / 10

Miejsce 8. Audi Q7 4.2 FSI

Obraz

Audi Quattro... Na dźwięk tych słów pasjonaci motorsportu padają na kolana, by oddać pokłon maszynie, która zrewolucjonizowała świat rajdów. Czy w wielkim Q7 można znaleźć ducha kultowego przodka? Odpowiedź przynosi pierwszy zakręt... Permanentny napęd czterech kół dba, by monstrum nie zbaczało z kursu narzuconego przez kierowcę. Sztywne zawieszenie bardziej pasowałoby do usportowionego samochodu, niż do wynalazku, który przynajmniej w teorii powinien umożliwić forsowanie lekkiego terenu. Duże koła dokładnie wypełniły błotniki jednoznacznie sugerując, że głównym terenem działań Q7 są parkingi przed ekskluzywnymi restauracjami oraz nadmorskie bulwary... Mocarny silnik umożliwia bezstresowe wyprzedzanie, co wraz ze skórzaną tapicerką oraz kompletnym wyposażeniem pozwala poczuć się za kierownicą Q7 niczym w limuzynie najwyższej próby... Najpierw trzeba jednak zacisnąć zęby i zlecić wykonanie przelewu na konto firmy Audi. Dużego przelewu...

Silnik: 4,2 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 360 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Prędkość maksymalna: 248 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 7,4 s
Masa: 2240 kg
Cena: 114 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

4 / 10

Miejsce 7. Subaru Forester 2.5 XT

Obraz

Subaru słynie z doskonałego napędu na cztery koła, dzięki któremu rajdowa Impreza przez lata bezlitośnie gromiła konkurentów z odcinków specjalnych. Japoński producent stawia jednak nie tylko na sport. W 1997 roku zapadła decyzja o skonstruowaniu SUV-a na bazie podzespołów pochodzących z kultowego sedana. Nic dziwnego, że Forester bez trudu poradzi sobie z większością ścigantów klasy GTI. Na przeszkodzie nie stanie nawet podwyższony prześwit, ponieważ silnik bokser o fantastycznym brzmieniu zoptymalizował położenie środka ciężkości. Nieważne, czy pod kołami znajduje się asfalt, szuter, czy też śnieg – auto prowadzi się jak po sznurku... Nawet opatrzona i niewyszukana stylistyka może szybko okazać się zaletą. Jeżeli postanowisz wystrzelić spod świateł, możesz być pewien, że posiadaczom sportowych pojazdów szczęki opadną do samej podłogi... Zwinnym Foresterem możesz napsuć krwi nawet właścicielowi... Cayenne Turbo!

Silnik: 2,5 litra, 4-cylindrowy, bokser
Moc silnika: 210 KM
Moment obrotowy: 320 Nm
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
Masa: 1445 kg
Cena: 40 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

5 / 10

Miejsce 6. Jeep Grand Cherokee SRT8

Obraz

Gdy mowa o kultowych samochodach, nie wypada zapomnieć o legendach zza Oceanu. Jeep Grand Cherokee, spadkobierca legendarnego Jeepa Willysa jest dużo bardziej cywilizowany od swojego dziadka. Zamiast brezentowego dachu ma gustowną karoserię, zaś plastikowe fotele zostały zastąpione przez skóry najwyższej jakości. Samochód wciąż sprawia jednak wrażenie bardzo solidnego. Oczywiście nie uda się nim sforsować przesadnie trudnego terenu, ale skrócenie drogi do celu poprzez pola jest całkiem możliwe... Pod maską wielką jak pas startowy znalazł się 8-cylindrowy potwór, który wcześniej świetnie sobie radził ze sportowymi samochodami. Ponad dwie tony masy Jeepa nie zdołały zmniejszyć jego temperamentu. Gdyby jeszcze nie wysoka cena i spalanie utrzymujące się niebezpiecznie blisko poziomu 20 litrów na 100 kilometrów...

Silnik: 6,1 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 420 KM
Moment obrotowy: 569 Nm
Prędkość maksymalna: 245 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,1 s
Masa: 2171 kg
Cena: 107 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

6 / 10

Miejsce 5. VW Touareg W12 Sport

Obraz

Historia Volkswagena rozpoczęła się w momencie wprowadzenia do produkcji pociesznego „Garbusa”. Przez kilkadziesiąt lat firma zdążyła zaskoczyć wieloma ciekawymi samochodami. Jednak każdy z nich sukcesywnie burzył wizerunek samochodu dla ludu. Obecnie koncern ma w ofercie wiele pojazdów, o których statystyczny Kowalski może jedynie pomarzyć. Kogo bowiem stać na codzienną eksploatację SUV-a z 12-cylindrowym silnikiem o mocy 450 KM? Nawet delikatne dociśnięcie pedału gazu zamienia Touarega w piekielne monstrum, które bez zmrużenia oka spożywa 25l/100km! Nawet najdziksze sprinty nie są w stanie zmącić spokoju w kabinie pasażerskiej. Pneumatyczne zawieszenie, skrzynia biegów z reduktorem oraz elektronicznie kontrolowane dyferencjały sprawiają, że Touareg zabrnie znacznie dalej od swoich konkurentów. Ale czy lśniący lakier i piękne alufelgi zasługują na błotne katusze...?

Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, układ "W"
Moc silnika: 450 KM
Moment obrotowy: 600 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
Masa: 2480 kg
Cena: 98 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

7 / 10

Miejsce 4. Lexus RX 400h

Obraz

Orientalny SUV nie jest ani najszybszy, ani najdroższy, ani najładniejszy... Czym więc kusi klientów? Przede wszystkim najnowocześniejszą technologią. 4,7-metrowa karoseria skrywa aż 3 silniki – spalinowy o mocy 211 KM oraz elektryczne o mocy 167 i 68 KM. Każdy z nich pracuje optymalnie w innym zakresie obrotów, co sprawia, że ostatecznie kierowca ma do dyspozycji 272 ekologicznie czyste rumaki oraz 750 Nm. Całość utrzymuje w ryzach zaawansowana elektronika. Dzięki niej energia nie jest tracona nawet podczas hamowania, ponieważ zostaje przeznaczona na doładowanie akumulatorów. W rezultacie wielki samochód podczas miejskich wojaży potrafi zadowolić się 11 litrami na 100 kilometrów. W trasie apetyt sześciu cylindrów spada do 7 litrów. W dobie nieustannie drożejącej benzyny Lexus może okazać się wyjątkowo trafną inwestycją. Ideał? Niestety nie... Szutrowa droga to jedyny teren, z którym upora się RX 400h...

Silnik: 3,3 litra, 6-cylindrowy, widlasty, dwa silniki elektryczne
Moc silników: (łącznie) 272 KM
Moment obrotowy: 750 Nm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 7,6 s
Masa: 2480 kg
Cena: 67 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

8 / 10

Miejsce 3. Mercedes-Benz ML 63 AMG

Obraz

Dostojne Mercedesy od lat dobrze radzą sobie również poza utartymi szlakami. Niedawno koncern zaprezentował odświeżony model ML. Modyfikacje przeprowadzone przez nadwornego tunera AMG sprawiają, że terenowy samochód z gwiazdą na masce stał się piekielnie szybki i jeszcze bardziej atrakcyjny stylistycznie. 6,3-litrowy silnik zapewnia wyjątkową elastyczność, a gdy zajdzie potrzeba, możesz być pewny, że do innego miasta dotrzesz znacznie szybciej niż ekspresem albo samolotem. Jedynie na autostradzie można poczuć pewien niedosyt, ponieważ przy narzuconych przez elektronikę 250 km/h silnik wciąż kipi energią... Prawdziwym rajem dla podrasowanego ML-a są kręte drogi, które dają usztywnionemu zawieszeniu szansę na wykazanie się. 7-biegowy automat można obsługiwać łopatkami umieszczonymi za mięsistą kierownicą, co jeszcze bardziej intensyfikuje emocje, jakie do niedawna były zarezerwowane dla toru wyścigowego. Wzmocnione elementy układu przeniesienia napędu wytrzymają najzmyślniejsze harce, zaś pakiet ospojlerowania
sprawi, że sąsiad z naprzeciwka będzie spoglądał z zazdrością, gdy otworzysz wrota garażu...

Silnik: 6,3 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 510 KM
Moment obrotowy: 630 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 4,9 s
Masa: 2385 kg
Cena: 96 164 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

9 / 10

Miejsce 2. Porsche Cayenne Turbo S

Obraz

Gdy niemiecki koncern ogłosił zamiar wejścia do świata uterenowionych pojazdów, obserwatorom rynku motoryzacyjnego zrzedły miny... Niewyobrażalne było bowiem rozpoczęcie produkcji samochodów, które nijak pasowały do image’u firmy o wyścigowych korzeniach. Mało tego! Cayenne był opracowywany wspólnie z plebejskim... Volkswagenem! Mimo negatywnych komentarzy pojazd przypominający napompowaną Carrerę świetnie się sprzedawał – rozeszło się ponad 100 000 egzemplarzy. Zarząd Porsche zdecydował się więc na jedyny słuszny krok – zatwierdził przygotowanie następcy. Zmodernizowane Cayenne jest jeszcze szybsze, zaś jego wygląd stał się bardziej dostojny. Na fanów mocnych wrażeń czeka wersja z piekielnym silnikiem Turbo, który katapultuje 2,3-tonowego kolosa w tempie godnym wyścigowego bolidu. Momentem obrotowym na poziomie 720 Nm nie pogardziłby portowy holownik. W Porsche ma on tylko jeden cel – rozciąga uśmiech kierowcy do granic możliwości...

Silnik: 4,5 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 521 KM
Moment obrotowy: 720 Nm
Prędkość maksymalna: 270 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,3 s
Masa: 2590 kg
Cena: 112 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

10 / 10

Miejsce 1. Range Rover Sport

Obraz

Brytyjski wszędołaz jest niekwestionowanym królem samochodów uterenowionych. Range Rover powstał jako luksusowa odmiana prostych i wyjątkowo dzielnych Land Roverów. Stylistyka i prestiż samochodu obecnej generacji pozwala parkować go bez wstydu nawet pod operą. Choć z biegiem lat możliwości przeprawowe Range’a znacznie się zmniejszyły, jednak nawet dziś auto zabrnie o wiele dalej, niż większość konkurentów. Producent zdaje sobie sprawę, że gros posiadaczy Range’ów nie opuszcza utwardzonych szlaków, więc wprowadził do sprzedaży wersję ze wzmocnionym silnikiem, wielkimi kołami oraz utwardzonym zawieszeniem. Range Rover Sport ma pod maską jednostkę V8 o pojemności 4,2 litra. Dzięki kompresorowi silnik zapożyczony z Jaguara produkuje 370 KM, które napędzają wielki wóz w tempie, jakiego nie powstydziłby się auta segmentu GTI. Pneumatyczne zawieszenie, 6-stopniowy „automat” oraz pokładowy zestaw DVD sprawiają, że Range Rover idealnie trafia w gusta najbardziej wymagających klientów. Wymagających i zamożnych...

Silnik: 4,2 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 390 KM
Moment obrotowy: 550 Nm
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 7,6 s
Masa: 2572 kg
Cena: 98 000 EUR

*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*

*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *

Komentarze (0)