Trwa ładowanie...
Informacja prasowa
kawa
29-09-2016 17:54

3 fakty o piciu kawy w Polsce

Kobiety piją jej więcej i częściej - wynika z badań zrealizowanych na zlecenie włoskiej marki DeLonghi. Dziś świętujemy Międzynarodowy Dzień Kawy, drugiego co do popularności napoju na świecie.

3 fakty o piciu kawy w PolsceŹródło: 123RF.COM
d42me5l
d42me5l

olacy to bez wątpienia naród kawoszy - spożycie kawy oraz sprzedaż profesjonalnych ekspresów od kilku lat sukcesywnie rośnie. Wyniki badania opinii publicznej, zrealizowanego na zlecenie marki DeLonghi, wskazują, że 95% Polaków pije kawę. Miłośnikami tego napoju są w szczególności kobiety - picie kawy deklaruje aż 97% respondentek (wobec 94% mężczyzn). Ponad połowa kawoszy w Polsce wypija więcej niż jedną kawę dziennie (super kawosze), a jedynie co ósmy ankietowany sięga po ten napój 4 razy w tygodniu lub rzadziej. Pod względem częstotliwości picia panie również przewyższają panów i stanowią ponad połowę grupy super kawoszy.

Kawy mleczne górą

Najchętniej pijemy kawy mleczne z cappuccino i caffelatte na czele. Ponad 61% ankietowanych przedkłada kawę z mlekiem nad małą czarną. W kawach mlecznych bardziej gustują Panie oraz osoby młodsze. Co ciekawe, pomijając grupę wiekową 60+, wraz z wiekiem nasze preferencje smakowe ewoluują w kierunku kaw czarnych.

Kawa lekiem na całe zło

4 na 5 Polaków nie wyobraża sobie udanego poranka bez filiżanki kawy i nic w tym dziwnego, wszakże jej dobroczynny wpływ na nasze samopoczucie jest powszechnie doceniany. Zdaniem 76% respondentów, kawa daje energię do działania, a 71% uważa, że wprawia ich w lepszy nastrój. W przypadku kobiet oraz grupy super kawoszy wskaźniki te są jeszcze wyższe i wynoszą odpowiednio 81% i 77% oraz 82% i 79%.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe
d42me5l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d42me5l

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj