Trwa ładowanie...
08-12-2009 10:57

5 okrążeń w bolidzie F1!

5 okrążeń w bolidzie F1!Źródło: AFP
d4hiv6q
d4hiv6q

Poczuć się jak jeden z czołowych kierowców świata, doświadczyć prędkości dostępnej jedynie dla nielicznych, zakosztować rozkoszy płynącej z jazdy prawdziwym bolidem F1. To chyba marzenia każdego fana tego niezwykle widowiskowego sportu. Niemożliwe? Nic bardziej mylnego!

W biurach podróży co raz częściej pojawiają się oferty dla aktywnych turystów. Nie każdego interesuje zwiedzanie zabytków czy wylegiwanie się na plaży. Oprócz wspinaczek wysokogórskich, nurkowania czy windsurfingu znaleźć można również kurs Formuły 1. Kto by nie chciał spróbować swoich sił na prawdziwym torze wyścigowym, w prawdziwym bolidzie i doznać emocji związanych z jazdy z prędkością grubo powyżej 280 km/h ? Warunkiem koniecznym będzie oczywiście dobry stan zdrowia oraz prawo jazdy.

Aby przejechać się bolidem F1 należy udać się na południe Francji, w okolice Saint Tropez, gdzie na prywatnym torze Du VAR odbywa się specjalistyczne szkolenie przyszłego kierowcy bolidu F1. Jest to specjalny program ułożony dla amatorów, pozwalający w bezpieczny sposób na doznanie emocji płynących z jazdy. Kurs jest jednodniowy i składa się z kilku punktów, z których najważniejsze to: jazdy treningowe bolidami Formuły 3 oraz Formuły 1.

[

]( http://jegoego.pl/ ){:external} Jak wygląda takie szkolenie?
Rano kursant zostaje zapoznany z cała załogą i infrastrukturą toru. Około godziny 9. aby zapewnić bezpieczeństwo każdy z „twardziel” zostaje wyposażony w niepalny kombinezon, buty, rękawiczki i kask, które jak wiadomo są niezbędne do jazdy wyścigowej. Następnie odbywa się godzinny briefing, podczas którego omawiane są podstawowe zasady bezpieczeństwa, rozgrywania wyścigów oraz informacje o budowie bolidów F1. Po tak zwanej części teoretycznej rozpoczyna się część praktyczna, poprzedzona wizytą w warsztatach, gdzie przygotowane są samochody.

d4hiv6q

Ważnym elementem poprzedzającym same jazdy jest udział w tzw. zapoznaniu z torem. Instruktorzy objeżdżają tor z kursantem i dają cenne wskazówki co do pokonywania zakrętów oraz odpowiednich momentów, w których należy hamować. W końcu po godzinnej przerwie, mniej więcej w okolicach południa, gdy bolid i fotel kierowcy (wcześniej odpowiednio dopasowany) są już gotowe następuje za kierownicą bolidu F3 okrążenie rozgrzewające.

Po przejechaniu około 12 okrążeń i ostatecznych radach instruktora, kursant może przesiąść się do modelu oznaczonym symbolem F1 i spełnić swoje największe marzenie. Końcowym elementem jest podium, każdy z kierowców otrzymuje pamiątkowy certyfikat, szampan.

[

]( http://jegoego.pl/ ){:external} Ile kosztuje taka przyjemność?
Podstawowy kurs zawiera 15 okrążeń na F3 i 3 okrążenia na F1, istnieje możliwość dokupienia kolejnych okrążeń oraz rozbudowy kursu do tzw. wersji rozszerzonej, gdzie na własność otrzymamy kombinezon oraz dodatkowe gadżety. Co w tym czasie robi twoja rodzina, przyjaciele? Goście nie uczestniczący w kursie mogą ze specjalną przepustką VIP, z bliska obejrzeć warsztaty F1 oraz tor wyścigowy. Cena kursu oraz przejazdów waha się w granicach od 1800 do nawet 3000 euro.

d4hiv6q

Warto? Na pewno! Przeciążenia występujące podczas pokonywania zakrętów, ciąg powietrza oraz niesamowite przyspieszenie warte są nawet tak wysokiej ceny …

Qba

[

]( http://jegoego.pl/ ){:external}

d4hiv6q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4hiv6q