Trwa ładowanie...
18-05-2015 11:16

Aplikacje przydatne w restauracji

Aplikacje przydatne w restauracjiŹródło: fot.fotolia
d4zkrq2
d4zkrq2

W ubiegłym roku użytkownicy smartfonów ściągnęli z sieci ponad 127,7 mln aplikacji mobilnych . Pomagają one znaleźć drogę w nieznanym mieście, zmieniają telefon w wykrywacz metali, służą do retuszu zdjęć lub zapewniają rozrywkę. To tylko nieliczne przykłady ich funkcjonalności, a rosnące możliwości techniczne i nieograniczona wyobraźnia twórców sprawiają, że trudno jest wskazać kres zastosowań aplikacji. Ile z nich można wykorzystać w restauracji? Prezentujemy 6 propozycji, które uczynią lokal bardziej przyjaznym użytkownikom smartfonów.

Zamawianie i rezerwacja stolików

Tradycyjną metodą kontaktu z restauracją jest telefon. Niestety ma on swoje ograniczenia – jednocześnie prowadzona może być tylko jedna rozmowa, która angażuje w równym stopniu klienta, jak i kelnera czy innego pracownika restauracji. Duża ilość zamówień i rezerwacji wymaga wręcz zatrudnienia dodatkowej osoby odpowiedzialnej tylko za odbieranie telefonów. Rozwiązaniem okazują się systemy oferowane przez UpMenu, dzięki którym klienci mogą rezerwować stoliki czy zamawiać jedzenie do domu poprzez stronę internetową, aplikację lub nawet profil restauracji na Facebooku. Obsługa jest intuicyjna i bardzo szybka. Zwykle po podjęciu decyzji o zakupie, złożenie zamówienia zajmuje klientom nieco ponad dwie minuty. Jest to łatwa metoda na skorzystanie z oferty restauracji, a jak wskazują analizy przeprowadzone przez użytkowników tych rozwiązań, dzięki ich wykorzystaniu rośnie nie tylko ilość, ale również wartość zamówień. Ponadto system UpMenu umożliwia także prowadzenie działań marketingowych i promocyjnych takich jak
kampanie sms-owe czy mailingowe.

Program lojalnościowy w wersji smart

Niemal każdy z nas tankując paliwo na stacjach benzynowych lub robiąc zakupy w markecie ma możliwość zbierania punktów, które można wymienić na prezenty. Do ich podliczania służą karty podobne do płatniczych, naklejki czy stemple. Z tych ostatnich chętnie korzystają restauracje. Niestety systemy te nie zawsze się sprawdzają. Karty zostają w domu, ponieważ nie mieszczą się w portfelu, a kartoniki z naklejkami czy stemplami gubią się lub niszczoną. Z pomocą przychodzi Kekemeke, czyli aplikacja, dzięki której każda restauracja może stworzyć swój własny program lojalnościowy. Nie wymaga ona od gości rejestracji ani logowania, a pieczątki przyznawane są im w trybie niewymagającym dostępu do internetu. Z Kekemeke można korzystać na trzech najpopularniejszych systemach operacyjnych – Androidzie, iOS i Windows Phone.

Tablety zamiast notesów

Jak szybko, sprawnie i, co najważniejsze, bezbłędnie przyjąć zamówienie przy stoliku? To sekret doświadczonych kelnerów, którzy nabywają tej umiejętności w czasie swojej długotrwałej pracy. Aplikacja POSBistro ułatwia obsługę gości każdemu, bez względu na posiadane kompetencje. Dzięki niej tablet może nie tylko zastąpić notes do zbierania zamówień, ale także pomoże kontrolować i wystawić rachunek w formie tradycyjnej lub elektronicznej. Aplikacja przyśpiesza również komunikację pracowników obsługujących sale z kucharzami oraz ułatwia zarządzanie lokalem dzięki możliwości generowania raportów dotyczących zaopatrzenia magazynu, czasu pracy czy statystyk sprzedażowych. Co ważne, zastosowane rozwiązania pozwalają także na wykorzystywanie systemu bez dostępu do internetu.

d4zkrq2

Hotspot z nowymi możliwościami

Darmowy dostęp do sieci internetowej staje się standardem w przestrzeni publicznej. Miejskie place, autobusy i tramwaje, centra handlowe czy placówki edukacyjne pozwalają odwiedzającym łączyć się z siecią bez ograniczeń. Również w restauracjach oczekiwana jest możliwość skorzystania z hotspotu. Dzięki systemowi Social Wi-fi właściciele lokalu mogą z jednej strony udostępnić dostęp do mobilnego internetu swoim gościom, a z drugiej rozpocząć z nimi komunikację. System wymaga od klientów zalogowania poprzez adres mailowy lub konto na portalu społecznościowym. Każdy, kto połączy się z siecią, dostaje możliwość polubienia profilu marki oraz zameldowania się w odwiedzanym miejscu. Dodatkowo uzyskuje też dostęp do aktualnych promocji obowiązujących w lokalu oraz kalendarza nadchodzących wydarzeń. Może również np. zostawić swoją opinię lub wypełnić wygenerowaną przez system ankietę.

Słuchaj, co w trawie piszczy

„Nieważne jak o tobie mówią, ważne by mówili” – ta znana sentencja na pewno nie ma zastosowania w branży gastronomicznej. Nieraz jedna zła opinia lub nieporozumienie może zaprzepaścić ciężką pracę włożoną w tworzenie renomy restauracji. W świecie mediów społecznościach trudno jest kontrolować przepływ informacji, można natomiast skutecznie śledzić wpisy, które pojawiają się na temat restauracji w mediach oraz internecie i szybciej na nie reagować. Jednym z rozwiązań umożliwiających monitoring mediów jest system Brand24, który oprócz śledzenia publikacji w tradycyjnych mediach oferuje także możliwość śledzenia wpisów na portalach społecznościowych i forach internetowych. Rozwiązanie pozwala także na oszacowanie popularności i zasięgu informacji na wskazane tematy. Na podstawie analizy takich danych można np. określić najważniejsze grupy docelowe restauracji oraz zaplanować działania marketingowe skierowane do tak sprecyzowanych odbiorców.

Restauracja to nie jedzenie, to styl życia

Oprócz śledzenia informacji pojawiających się na temat lokalu, restauratorzy powinni sami je kreować. Według danych dostarczonych przez CBOS z portali społecznościowych korzysta już 9 na 10 Polaków w wieku pomiędzy 18 a 24 lata, posiadających dostęp do internetu. W grupie wiekowej 25 – 34 lata odsetek internautów aktywnych w takich serwisach wynosi 78%. Portale takie jak Facebook, Instagram czy Pinterest stanowią idealną przestrzeń do kreowania marki oraz kontaktu z klientami i tworzenia wokół restauracji aktywnej społeczności. Umożliwiają zamieszczanie informacji o ofercie czy ważnych wydarzeniach, ale także pozyskiwanie niezwykle cennych dla restauratorów opinii. Warto zwrócić też uwagę na możliwość prowadzenia działań reklamowych i promocyjnych, których grupę odbiorców można zawęzić uwzględniając zainteresowania, wiek, płeć czy miejsce zamieszkania.

d4zkrq2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4zkrq2