Astra GTC oficjalnie
Na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie będzie miała miejsce premiera nowego Opla Astry GTC. Już teraz jednak Opel ujawnił wszystkie informacje na temat samochodu. Kompaktowe coupe Opla trafi do salonów sprzedaży pod koniec bieżącego roku.
Astra GTC, zgodnie z zapowiedziami niemieckiej marki, ma za zadanie konkurować z takimi autami jak Volkswagen Scirocco, czy Renault Megane Coupe. Sylwetka wersji GTC znana jest już z konceptu zaprezentowanego na zeszłorocznym salonie w Paryżu. W porównaniu ze standardową odmianą Astry, co akcentuje producent, GTC oprócz wyglądu różni się także rozstawem osi, rozstawem kół i prześwitem.
Inne, w stosunku do pozostałych odmian Astry, jest także zawieszenie, które zapożyczone zostało z bratniego modelu - Insignii OPC. Kierowca będzie miał do dyspozycji trzy tryby ustawienia zawieszenia: Standard, Tour oraz Sport. Astra GTC dostępna będzie z czterema turbodoładowanymi silnikami. 1,4-litrowa jednostka benzynowa oferowana będzie w dwóch wariantach - 120- i 140-konnym. Najmocniejszy motor benzynowy będzie miał pojemność 1,6 litra i moc 180 KM, a napęd przenoszony będzie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się być 2-litrowy diesel CDTi (common-rail turbo) o mocy 165 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 380 Nm. Nuda? Może i tak, ale mamy dobrą informację - w 2012 roku Opel obiecuje wprowadzić do sprzedaży wersję OPC.
Coupe Opla będzie można nabyć w dwóch wersjach wyposażenia - Enjoy i Sport. Ceny będą kształtować się w granicach 21.750 euro - 27.855 euro (około 86 - 110 tysięcy zł).