Trwa ładowanie...
d20rqpp
Technologie

BMW serii 2 Active Tourer - test

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
BMW serii 2 Active Tourer - test
(wp.pl/Łukasz Jurczak)
d20rqpp

Bawarska marka, która znana jest na całym świecie z solidnych i dynamicznych aut z napędem na tylną oś zdecydowała się na ukłon w stronę kolejnego segmentu, który wcześniej nie był przez BMW zagospodarowany - tym razem padło na Van-y.

W sierpniu do sprzedaży trafił przednionapędowy model 2 Active Tourer. Samochód bez zbędnej przesady można nazwać pojazdem rewolucyjnym.

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)

d20rqpp

2 Active Tourer jest reklamowany jako wszechstronne auto, które doskonale nadaje się zarówno na wycieczki rodzinne jak i do aktywnej turystyki. Innymi słowy - "jest kluczem do Twoich pasji". Zanim jednak o klimacie jaki niesie za sobą nowe BMW, kilka słów o danych technicznych.

2 Active Tourer ma 4342 mm długości, 1800 mm szerokości, 1555 wysokości przy rozstawie 2670 mm, co wyraźnie wskazuje, że jest autem, które dobrze prowadzi się zarówno kobietom, udającym się na zakupy do zatłoczonej galerii, jak i mężczyznom, którzy wybierają się na ryby i muszą przemierzyć nierówny, czasami grząski teren, żeby dostać się na łowisko. Nie sposób nie wspomnieć o bagażniku, który po złożeniu siedzeń w proporcji 40/20/40 osiąga imponującą wartość 1510 litrów. To znowu pozwoli na wygodne spakowanie sprzętu do kitesurfingu, roweru czy wielkiego bagażu podróżnego. Konkurent dla Mercedesa klasy B?

* Trzy warianty mocy*
Do sprzedaży trafiły już 3 warianty silników. Klienci będą mogli wybierać spośród 1,5- litrowego benzyniaka o mocy 136 KM i 220 Nm, który generuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 litra na 100 km. Drugą propozycją jest 2,0-litrowy o znacznie większej mocy niż swój poprzednik (231 KM i 350 Nm), który przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s. Alternatywą dla silników benzynowych jest 4-cylindrowy, wysokoprężny o mocy 150 KM i 330 Nm, który zużywa jedynie 4,1 litra oleju napędowego na 100 km. W tej wersji przyspieszenie 0-100 km/h to 8,9 sek. Producent zapowiedział również, że wprowadzi na rynek kolejne jednostki napędowe, w tym taką z napędem na 4 koła, która do auta z takim przeznaczeniem wydaje się idealna.

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)

d20rqpp

Wyposażenie podstawowe dla modelu 2 Active Tourer spełnia oczekiwania większości klientów, ponieważ na starcie otrzymujemy komplet poduszek powietrznych, klimatyzację, system ESP, kontrolę trakcji, aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali, opony Runflat, system start/stop, czujnik deszczu, system bezkluczykowy, komputer pokładowy, radioodtwarzacz, kolorowy ekran o przekątnej 6,5 cala oraz pakiet serwisowy na 5 lat lub 100 000 km. Z pewnością znajdą się również osoby, które będę chciały doposażyć nowe autko o np. panoramiczny dach. Tutaj BMW pozwala na bardzo wiele, a ograniczeniem jest tylko grubość portfela klienta.

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)
* Miejski tygrys, offroadowy smok*
Niezależnie jakim silnikiem dysponujemy, wygląd BMK-i budzi respekt wśród pozostałych uczestników szos. Stojąc ramie w ramię z tym autem, mało kto zaryzykuje rywalizację. Warto dodać, że dzięki zastosowaniu nowoczesnych świateł zakrętowych uzyskano możliwość optymalnego oświetlenia drogi, a w zestawie z utwardzonym zawieszeniem w trybie sport, pokonywanie ich jest czystą przyjemnością.

Można założyć, że przypadkowi przechodnie zwrócą szczególną uwagę na światła diodowe w dość oryginalnej stylistyce.

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)
Niemiecki koncern motoryzacyjny przyzwyczaił już swoich klientów do jakości stosowanych materiałów, z których zbudowane jest wnętrze. W prezentowanym aucie mamy do czynienia z precyzyjnym wykończeniem powierzchni drewnianych i skórzanych co nadaje wnętrzu szlachetności i przestronności.

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)
Komputer w 2 Active Tourer pozwala na wybór trzech trybów jazdy: Sport, Comfort oraz Eco. Oczywiście większość z nas jest zainteresowana tym pierwszym, który pozwala nam wydusić z BMW to co najlepsze - przyspieszenie, za którym idzie zadziorny dźwięk silnika - pierwszorzędne odczucia! Pozostałe dwa tryby zostawmy na podróże rodzinne, ponieważ szczególnie po wprowadzeniu stylu jazdy Eco, samochód staje się wolniejszy, cichszy, ale za to bardziej oszczędny.

(fot. wp.pl/Łukasz Jurczak)
Trudno nie polecać nowości od BMW, jednak przed zakupem warto zastanowić się nad wyborem jednostki napędowej. Jeśli 2 Active Tourer ma wypełnić swoje zadania dobrze gdyby był zasilany 2,0-litrowym silnikiem, który do dyspozycji ma 231 KM w wersji 225i.

Test wykonała redakcja facet.wp.pl
Łukasz Jurczak
Dziękujemy BMW Zdunek za wypożyczenie samochodu do testu.

d20rqpp

Podziel się opinią

Share
d20rqpp
d20rqpp