AlkoholeChevrolet Miray

Chevrolet Miray

Chevrolet Miray

Koreański oddział General Motors zaprezentował koncepcyjny model Chevroleta o nazwie Miray. Prezentacja roadstera uświetnia 100-letni dorobek w dziedzinie projektowania aut

Koreański oddział General Motors zaprezentował koncepcyjny model Chevroleta o nazwie Miray. Prezentacja roadstera uświetnia 100-letni dorobek w dziedzinie projektowania aut o oszałamiającym designie.

Według Mike'a Arcamone, prezesa i dyrektora generalnego GM Korea, "Miray to przyszłość Korei. W czasie, kiedy GM promuje markę Chevrolet w całej Korei, koncepcyjny Miray ma służyć zbadaniu potencjalnych możliwości rozwoju. Miray oznacza ścisłe zespolenie kierowcy z jego autem oraz stylistykę proponowaną dla przyszłościowych samochodów sportowych".

Model Miray powstał w GM Advanced Design Studio w Seulu. Na swoje setne urodziny Chevrolet przedstawia auto o nowoczesnej konstrukcji, wyposażone w super nowoczesną hybrydową jednostkę napędową. Samochód doskonale łączy charakterystyczne cechy stylu marki Chevrolet z futurystycznymi nowinkami w zakresie designu.

1 / 4

Klasyczne nadwozie

Obraz
© General Motors

Miray to swego rodzaju hołd dla osiągnięć marki Chevrolet w zakresie konstruowania sportowych aut. Jest niewielki i otwarty jak Monza SS z 1963 roku, lekki i przemyślany jak Corvair Super Spyder model 1962. Jego agresywna, aerodynamiczna sylwetka nasuwa na myśl nowoczesne myśliwce odrzutowe.

Nadwozie jest wykonane z włókien węglowych oraz CFRP (tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym). Bok rozdziela charakterystyczna, wznosząca się ku tyłowi linia ze światłami "ambientowymi", akcentującymi wyrzeźbioną sylwetkę. Zapożyczone z Monzy Le Mans, otwierające się do góry i do tyłu drzwi, zapewniają niezwykle wygodny dostęp do wnętrza.

Agresywny przód pozwala na nowo interpretować oblicze Chevroleta. Dwudzielna krata wlotu powietrza jest obramowana diodowymi reflektorami oraz światłami dziennymi nowej konstrukcji. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak przywołują na myśl dawne Chevrolety Corvette i uosabiają sportowego ducha nowego koncepcyjnego auta. Umieszczone z tyłu spojlery z włókien węglowych, podczas jazdy dociskają nadwozie do jezdni i ułatwiają opływ powietrza.

Miray porusza się na 20-calowych kołach z przodu i 21-calowych z tyłu, z obręczami wykonanymi z kompozytów aluminiowo-węglowych.

2 / 4

Sportowe wnętrze

Obraz
© General Motors

Rozwiązanie wnętrza Miray to nawiązanie do bogatych doświadczeń konstrukcyjnych w dziedzinie wyścigowych aut marki Chevrolet. Podobnie jak sylwetka zewnętrzna, wnętrze wygląda jak zainspirowane konstrukcjami myśliwców odrzutowych. Znajdziemy tutaj mieszankę elementów ze szczotkowanego aluminium, naturalnej skóry, białej tkaniny i powierzchni przypominającej ciekły metal.

Wnętrze jest chronione przez skorupę z włókien węglowych, która zapewnia wytrzymałą, ale lekką konstrukcję. Opływowa, ale w miarę sztywna, dwumiejscowa kabina otacza kierowcę i pasażera. Chociaż jej konstrukcję opracowano pod kątem kierowcy, czerpiąc inspiracje z kultowych sportowych chevroletów, to jednak również pasażera nie pozbawiono przyjemności z jazdy.

Asymetryczne fotele dają kierowcy poczucie całkowitego zespolenia się z autem. Oparcia i zagłówki są ze sobą połączone wewnętrzną skorupą z włókien węglowych i osadzone na pojedynczej szynie aluminiowej. Dopasowana do kształtu nadwozia strefa zagłówków jest płynnie zintegrowana z owiewką powietrza.

Umieszczony centralnie przycisk, służący do uruchamiania pojazdu również był inspirowany rozwiązaniami z odrzutowych myśliwców. Po jego naciśnięciu chowany zespół przyrządów, zamontowany na kolumnie, podnosi się jak osłona kabiny odrzutowca i na białej powierzchni pokazuje się napis "Interactive Projection" (projekcja interaktywna).

Tradycyjne boczne lusterka zastąpiono elektrycznie chowanymi tylnymi kamerami. Podczas jazdy po mieście umieszczona z przodu kamera, współpracująca z systemem GPS, podaje na ekranie informacje w czasie rzeczywistym.

3 / 4

Ekonomiczny układ napędowy o wysokich osiągach

Obraz
© General Motors

W Miray zastosowano "pół-elektryczny" napęd koncepcyjny, umieszczony za fotelem kierowcy i pod nim, zapewniający maksymalne osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa.

"Wiele z komponentów układu napędowego Miray to logiczne rozwinięcie aktualnych technologii GM" - powiedział Uwe Grebe, dyrektor wykonawczy GM Powertrain Advanced Engineering. "Koncepcja ta oznacza elastyczność w doborze konfiguracji, zmiany skali i aktualizacji pod kątem przyszłych nowinek technologicznych".

Miray napędzają dwa zamontowane z przodu 15-kilowatowe silniki elektryczne, zapewniające wysokie przyspieszenia i zerową emisję spalin podczas jazdy miejskiej. Silniki są zasilane przez litowo-jonowy akumulator 1,6 kWh, w którym gromadzona jest także energia odzyskiwana podczas hamowania. Napęd może być przekazywany na przednią lub tylną oś.

Przy sportowym trybie jazdy Miray korzysta dodatkowo z 1,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika turbo, współpracującego z silnikami elektrycznymi, z precyzyjnym sterowaniem momentu obrotowego podawanego na lewe lub prawe koło. Ten wysokozaawansowany silnik napędza tylne koła, a jego konstrukcja jest wyrazem płynnej integracji z technologią napędów elektrycznych, wyznaczającej nowy standard dla segmentu kompaktowych roadsterów.

Dzięki zastosowaniu dwusprzęgłowej przekładni eliminującej przetwornik momentu, jednostka napędowa odznacza się niewielkimi rozmiarami. Przełożenia dobrano w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższą prędkość w trybie sportowym. Z przekładnią współpracuje system start-stop.

"Rozwiązanie w zakresie układu napędowego doskonale wpisuje się w całą resztę auta, zapewniając wysokie osiągi przy niewielkich gabarytach" - powiedział Arcamone. "Dzięki połączeniu technologii układów napędowych GM z wizjonerską konstrukcją, Miray stanowi punkt odniesienia dla przyszłości marki Chevrolet na całym świecie. Jest to auto dla ludzi młodych, kochających szybką jazdę i rozrywkę".

4 / 4

O Chevrolecie

Obraz
© General Motors

Chevrolet jest największą globalną marką koncernu General Motors, której roczna sprzedaż wynosi około 4 mln pojazdów w ponad 130 krajach.

Jest czwartą marką samochodową pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie pasji, śmiałego designu i praktycznych rozwiązań przy atrakcyjnych cenach. Po ponownym wprowadzeniu tej marki na rynek europejski w 2005 roku, Chevrolet ponad dwukrotnie zwiększył swoją sprzedaż, osiągając w 2008 r. poziom około 500 000 egzemplarzy.

W 2010 r. udział Chevroleta w rynku w Europie wzrósł do poziomu 2,5% dzięki sprzedaży 477194 samochodów. Chevrolet dysponuje siecią 2700 dealerów i punktów serwisowych w całej Europie. Linia Chevroleta obejmuje: miejski model Spark, niewielkie Aveo, kompaktowy czterodzwiowy Cruze, SUVa Captivę oraz legendarny samochód sportowy Corvette. W 2011 r. Chevrolet wprowadza na rynek siedem nowych samochodów: zupełnie nowego, rodzinnego vana Orlando, nowego SUVa Captivę, Corvette Grand Sport Coupé, nowego Aveo w wersji pięcio- i czterodrzwiowej, Cruze w wersji pięciodrzwiowej, Camaro w wersjach coupé i kabriolet oraz nagrodzony samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu Chevrolet Volt.

Największe rynki Chevroleta w Europie to Rosja, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Francja i Turcja. Założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta marka w 2011 r. obchodzi stulecie swojego istnienia.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)