CiekawostkiCi mężczyźni to kłamcy. Poznasz to po ich twarzy!

Ci mężczyźni to kłamcy. Poznasz to po ich twarzy!

Szerszy, ale krótszy? Czy może długi i wąski? Okazuje się, że kształt i proporcje męskiej twarzy są powiązane ze skłonnością do cwaniactwa i nieczystych zagrań w kontaktach międzyludzkich. Tak nas ukształtowała ewolucja.

Amerykańscy naukowcy z Uniwersytetu Wisconsin-Milwaukee pod przewodnictwem profesora Michaela Haselhuhna odkryli zdumiewającą zależność między proporcjami męskiej twarzy, a mniej lub bardziej etycznym postępowaniem oraz pewnością siebie. Kluczowy okazał się być stosunek długości do szerokości. Czyli jak zawsze.

Ci mężczyźni to kłamcy. Poznasz to po ich twarzy!
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Rezultaty badań pokazały, że pewny siebie "samiec alfa" ma zazwyczaj nieco większą od przeciętnej szerokość twarzy (w stosunku do jej wysokości). Mężczyźni o takich proporcjach lica są bardziej pewni siebie i władczy - mają też mniej skrupułów, by osiągać swoje cele, niekoniecznie w zgodzie z kodeksem moralnym: "stosunkowo duża szerokość twarzy to jasny znak agresywnych zachowań obliczonych na własne interesy" - tłumaczy Haselhuhn.

"Mamy dowody na to, że związek między proporcjami męskiej twarzy a nieetycznymi zachowaniami w pewnym sensie powodowany jest władzą. Mężczyźni z szerszymi proporcjami czują się bardziej potężni i właśnie w tym sensie władza, którą posiadają prowadzi ich do nieetycznych zachowań".

W badaniach wzięło udział 192 studentów kierunków związanych z biznesem. "Szerokie twarze", by zdobyć przewagę nad swoim przeciwnikiem, trzy razy częściej od "długich twarzy" uciekały się do kłamstwa i aż dziewięć razy częściej stosowały oszustwa.

W kolejnym etapie badań pod lupę wzięto zdjęcia 60 dyrektorów firm z rankingu magazynu "Fortune". Wcześniejsze wnioski zyskały kolejne potwierdzenie.

Mężczyźni o szerszych proporcjach twarzy nie tylko częściej oszukują, ale również częściej od tych, którzy grają cały czas czysto, osiągają postawione przed sobą cele i święcą sukcesy: "Nasze badania wskazują na to, że pewni siebie mężczyźni są niejako predysponowani do nieetycznych zachowań, by osiągnąć swoje cele. Ma to spore znaczenie praktyczne - przykładowo ktoś, kto zamierza kupić nowy samochód, może zażyczyć sobie wcześniejszego przesłania zdjęcia twarzy dealera w celu jej bacznego przestudiowania, by zwiększyć swoje szanse na znalezienie uczciwego negocjatora" - tłumaczy profesor.

No cóż. Nam, przed najbliższymi wyborami, wypada bacznie przyglądać się plakatom wyborczym..

Obraz

(fot. AFP/ Twarz, jaka jest, każdy widzi)

Źródło artykułu:WP Facet

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (61)