Trwa ładowanie...
19-07-2011 14:24

Faceci patrzą na twarz, kobiety na... biust

Faceci patrzą na twarz, kobiety na... biustŹródło: Thinkstockphotos
d2m90a6
d2m90a6

Patrzymy teoretycznie na to samo, ale widzimy zupełnie co innego... Ta rozbieżność między płciami jest od dawna wiadoma i wykorzystywana przez producentów reklam, którzy tworzą billboardy i spoty w zależności od grupy docelowej klientów. Czy jednak aby na pewno wiedzą, jak sprawić, by reklama była atrakcyjna dla danej płci? Seksualny przekaz w przypadku mężczyzn niekoniecznie się sprawdza!

Analitycy wykorzystali w swoich badaniach trzy reklamy: bikini (z atrakcyjną kobietą w kuszącej pozie), obuwia sportowego (z niemniej atrakcyjną kobietą pozującą tylko w butach) oraz samochodu (z kuszącym autem we własnej "osobie"). W przypadku każdej z nich analityków czekało niemałe zaskoczenie.

Okazało się, że mając przed oczami seksbombę w bikini uwagę mężczyzn szczególnie przyciąga... jej twarz! Kobiety najpierw spojrzały na biust. Panie poświęciły również więcej uwagi zlustrowaniu brzucha i podbrzusza oraz tła. Mężczyźni, kiedy już zapoznali się z twarzą, również przenieśli wzrok niżej, jednak w porównaniu do pań nie przyglądali się tak uważnie ani piersiom, ani kroczu.

(fot. zdjęcie producenta)

Kolejna reklama, na której naga kobieta odwrócona bokiem prezentuje lśniąco białe buty sportowe pogodziła badanych obu płci pod jednym względem - ostatnia rzecz, na którą zwrócili uwagę zarówno mężczyźni, jak i kobiety były właśnie buty. Trzeba jednak przyznać, że o ile panie poświęciły im choć trochę uwagi, mężczyźni ledwo je zauważyli. Panów ponownie w pierwszej kolejności zainteresowała twarz modelki - poświęcili jej o 40 proc. więcej uwagi niż kobiety, które praktycznie od razu wzięły się za lustrowanie sylwetki, przy czym znowu zwracały najwięcej uwagi na brzuch. Mężczyźni właściwie ograniczyli się do ledwie widocznego w takiej pozycji modelki biustu oraz pośladków.

d2m90a6

(fot. zdjęcie producenta)

[

]( #opinions )

Ostatnia reklama, w której z kolei nieobecne były podteksty seksualne, to reklama srebrnego auta. Na ekranie oprócz samego samochodu, widoczna była również tabelka z jego parametrami oraz logo firmy. I tutaj panowie mogą pochwalić się zmysłem praktycznym - w przeciwieństwie do kobiet, które najpierw skierowały swój wzrok na metaliczne "cacko", mężczyźni od razu skierowali swoją uwagę na tabelkę ze specyfikacjami, dopiero później zwracając uwagę na sam samochód. Być może wynika to z faktu, że paniom w przeważającej większości owa tabelka niczego nie mówi... Obie płcie najmniej uwagi poświęciły znajdującemu się w prawym dolnym rogu logo firmy.

Wygląda na to, że twórcy reklam będą musieli nieco zweryfikować swoje podejście, które do tej pory mówiło im, że dla mężczyzn im więcej golizny, tym lepiej. Wprost przeciwnie - towar reklamowany golizną (jak w przypadku butów) może być najmniej zauważony, a golizna lepiej się sprzedaje wśród pań. Co do samochodów jesteśmy w kropce.

KP/PFi

d2m90a6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2m90a6