Facet na zakupach: wydaje sporo, a nawet więcej niż kobieta
Chociaż to kobiety, co roku pokonują w centrach handlowych dystans równy aż 8 maratonom, ostatnie badania pokazują, że mężczyźni zaczynają je doganiać. Dziś na zakupach królują faceci - kupują i wydają więcej niż panie. Od popularnych sieciówek bardziej wolą produkty luksusowe, częściej także w zakupach pomagają im nowoczesne technologie - donosi Daily Mail. A jak jest w Polsce? Wyniki sondy SMG/KRC Millard dla Silesia City Center na grupie 500 mężczyzn wieku 18-60 lat sugerują, że małymi krokami zaczynamy już doganiać Brytyjczyków.
Rosną wydatki mężczyzn na ciuchy
Upada mit kobiety ogarniętej manią kupowania. Jak pokazują ostatnie badania opublikowane przez Daily Mail statystyczny Brytyjczyk wydaje każdego roku na ubrania, akcesoria i buty aż 1000 funtów (ok 5000 zł), a zakupy robi średnio dwa razy w tygodniu!
Aż 41 proc. facetów preferuje wydać zarobione pieniądze na drogie ubrania, dodatki i kosmetyki. Dla 60 proc. liczy się marka i jakość produktu. Coraz lepiej jest także z wiedzą mężczyzn na temat mody. Ponad 70 proc. potrafi wskazać swojego ulubionego projektanta lub markę - podaje portal.
A jak jest w Polsce? 31 proc. mężczyzn robiących zakupy w galeriach handlowych deklaruje, że wydaje na swoje ubrania, buty i akcesoria od 1500 do 2000 zł. rocznie, 24 proc. zamyka się przedziale od 1000 do 1500 zł rocznie. Powyżej 2500 zł. rocznie wydaje na siebie 4 proc. panów. Za mniej niż 500 zł ubrać jest się w stanie 12 proc. mężczyzn. - wynika z sondy zakupowej. Marka butów, spodni czy perfum ważna jest dla 47 proc. Polaków.
Świadomy konsument?
- Mężczyźni stali się świadomymi konsumentami. Polacy wydają więcej, więcej czasu spędzają w centrach handlowych, lepiej także odnajdują się w markach. Ich roczne wydatki na ubrania są już porównywalne z wydatkami kobiet. Jedyne co pozostaje nieporównywalne to ilość i częstotliwość zakupów. Mężczyźni wydają jednak znacznie więcej podczas jednorazowych zakupów- mówi Katarzyna Tarabura z Silesia City Center.
I faktycznie, jednorazowy wypad na zakupy do centrum handlowego to większy wydatek dla faceta, niż kobiety. Podczas kiedy panie wydają 174 zł. w czasie jednorazowej wizyty w galerii handlowej, mężczyźni aż 199 zł. Mężczyźni równają także z czasem zakupów. Aż 32 proc. panów i 41 proc. kobiet na zakupy poświęca więcej niż godzinę - wynika z sondy SMG/KRC Millard. Polacy wciąż jednak rzadziej od Brytyjczyków kupują dla siebie ubrania lub kosmetyki. Podczas, kiedy ankieta Daily Mail sugeruje zakupy 2 razy tygodniowo, to z polskiego sondażu wynika, że przeważająca liczba mężczyzn (63 proc.) robi dla siebie zakupy raz w miesiącu.
- Od shoppingu i biegania od sklepu do sklepu, mężczyźni wolą przemyślane i zaplanowane zakupy. Kupują raz, ale wydają przy tym znacznie więcej od kobiet. Częściej także przygotowują się do zakupów, porównują ceny, oglądają ofertę w sklepach on-line - mówi Tarabura. I faktycznie, aż 46 proc. mężczyzn sprawdza ceny on-line zanim wybierze się na zakupy do centrum handlowego, z przeglądarek cenowych korzysta co czwarty z nas.
No cóż panowie, jeszcze trochę i będziemy leczyć chandrę nie piwem z kolegami, a klasycznym shoppingiem. Tylko skąd na to wziąć pieniądze? Z karty kredytowej żony?
mat.pras./ PFi, facet.wp.pl