Trwa ładowanie...
Informacja prasowa: LANCERTO

Finałowa kolekcja LANCERTO & MR.VINTAGE

Historia najdłuższej kolaboracji marki z influencerem w polskiej branży fashion

Share
 Źródło: materiały partnera
d4mr0dy

Najdłuższa w Polsce współpraca marki odzieżowej i blogera modowego dobiega końca a jej zwieńczeniem jest finałowa kolekcja męskich ubrań na wiosnę i lato 2022 r. LANCERTO i MR.VINTAGE oddają w ręce klientów jedenastą kolekcję, która łączy fantazję i nowoczesność z wyrafinowaniem i szacunkiem do wysokiej jakości klasycznego krawiectwa.

Po pięciu latach i dziecięciu wspólnych kolekcjach dziękujemy Michałowi Kędziorze i z pewnością możemy z dumą uznać, że wytyczyliśmy wspólnie nowy szlak w modzie męskiej w Polsce. Postawiliśmy wysoko poprzeczkę i z pewnością zrobiliśmy wiele dobrego w zakresie promocji dobrego stylu – podsumowuje współpracę Michał Grochala, Brand Manager, LANCERTO. Przez 5 lat współpracy wypuściliśmy na rynek ponad 100 modeli marynarek i blisko drugie tyle koszul, oprócz tego spodnie, garnitury, dzianiny a także dodatki szale, buty i ręcznie wykonane poszetki. Wszystkie wzory były ściśle limitowane i autorskie – niepowtarzalne pod kątem designu, tkaniny czy kroju. To ogrom wspólnego wysiłku a zarazem wielka satysfakcja – dodaje Grochala.

W poszukiwaniu inspiracji

W pierwszych latach działalności LANCERTO rozwijało się dynamicznie. Strategią działania była atencja dla obsługi klienta oraz jakości produktów. Brakowało jednak contentu i inspirującego story, które wyróżniłoby markę na tle konkurentów i co najważniejsze, zbudowało rozpoznawalność w grupie młodszych mężczyzn, ceniących sobie elegancję w dobrym, ponadczasowym wydaniu.

d4mr0dy

Miodek mody męskiej

Michał Kędziora prowadził już wówczas znanego bloga MR.VINTAGE i jako autor rozpoznawany był jako jeden z najpopularniejszych influencerów piszących o klasycznej modzie męskiej. Miesięcznik Press nazwał go ciepło "profesorem Miodkiem mody męskiej".

 Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Początek pięknej męskiej przyjaźni

O wieloletniej współpracy zdecydował przypadek. Historia sięga 2015 roku, gdy przed wyborami prezydenckimi na Twitterze jednego z kandydatów pojawiło się jego zdjęcie w garniturze. Niby nic nadzwyczajnego, jednak Michał Kędziora zauważył na swoim blogu, że zdjęcie jest znajome. Okazało się, że głowa polityka została doklejona do fotografii z kampanii reklamowej LANCERTO. Temat z chęcią podchwyciły media, w szczególności plotkarskie. LANCERTO wystosowało wówczas żartobliwe oświadczenie, które spodobało również samemu Michałowi Kędziorze. Po kilku spotkaniach oczywiste stało się, że myślimy podobnie.

LANCERTO i MR.VINTAGE

Cel okazał się ambitny: wspólna limitowana kolekcja ubrań. Linia ubrań sygnowana własnym imieniem i nazwiskiem była marzeniem Michała. Lancerto ceniąc jego autorytet w dziedzinie uznało, że to może być krok milowy w zbudowaniu wyższej rozpoznawalności marki wśród jego odbiorców. Prace nad kolekcją trwały ponad rok i w połowie lutego 2017 roku mogliśmy ogłosić światu nasze dzieło. Pierwsza wspólna, kolekcja limitowana LANCERTO&MR.VINTAGE obejmowała 7 marynarek, 9 koszul i garnitur. Przewodnim produktem były marynarki, inna jakość na polskim rynku. Lekkie, z miękkimi ramionami bez ciężkich poduszek, z wąskimi rękawami i płytką pachą oraz szerokimi klapami. Kolekcję wyróżniało charakterystyczne wzornictwo – mocne wyraziste kraty, których wtedy zupełnie brakowało w ofercie innych marek. Ubrania cechowały się detalami rodem z włoskiej mody – dużymi nakładanymi kieszeniami i brustaszami w kształcie łódeczki. Nie bez znaczenie była też dobra cena, bowiem marynarki zagranicznych marek uszyte z tych samych tkanin i oferujące podobną jakość kosztowały kilkukrotnie więcej.

d4mr0dy

Kolekcję wspierał film wizerunkowy, który oprócz emocji, opowiadał o cechach użytkowych produktu, lekkości, polskim krawiectwie, wyselekcjonowanych włoskich tkaninach. W sklepie internetowym na kartach produktowych pojawiły się zdjęcia lookbookowe nawiązujące w zabawny sposób do tradycji krawieckich, wszystko z dużą dozą humoru, a rolę modela odegrał sam autor kolekcji.

Pierwsza odsłona kolekcji wiosna-lato 2017 okazała się wielkim sukcesem. Niektóre modele marynarek sprzedały się w całości w przeciągu 2-3 dni w pełnych rozmiarówkach. Wielu klientów dopytywało o możliwości doszywek ale kolekcja była limitowana także pod kątem dostępności tkanin, co tworzyło wokół niej aurę niedostępności i wzmagało pożądanie produktu. Wpis o kolekcji na blogu MR.VINTAGE zdobył rekordową liczbę komentarzy.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Sukces goni sukces

Po sukcesie pierwszej kolekcji podjęto decyzję kontynuacji współpracy w sezonie jesień-zima. Odzew był podobny. Portfolio produktów rosło: kolekcje w kolejnych latach obejmowały ręcznie szyte poszetki, linię klasycznych butów, swetrów, szali i spodni. W sumie przez 5 lat, od 2017 roku powstało 10 odsłon kolekcji wspólnych LANCERTO&MR.VINTAGE. Zawsze towarzyszyły im szeroka kampania performance i wsparcie influencera w jego kanałach. Na poszczególnych etapach odbywały się spotkania fanów w salonach marki, podczas których Michał doradzał i stylizował. Zawsze dużą wagę przywiązywano do elementów wizualnych. Kolekcje wyróżniały się oryginalnymi oraz zabawnymi koncepcjami sesji fotograficznych.

d4mr0dy

Co zdecydowało o sukcesie?

Autentyczność – wspólnie oznacza wspólnie. Rzeczywiście Mr.Vintage spędził wiele godzin z projektantami i działem zakupów wybierając tkaniny, guziki, podszewki i dodatki, a także dopracowując kroje koszul czy marynarek. Zależało mu na tym, aby kolekcja była spójna z tym, o czym pisze na blogu od ponad 10 lat – naturalne tkaniny, wygoda, włoski lekki styl, szacunek do ubrań – kupowanie mniej ale za to lepszych jakościowo rzeczy. Te wartości promowane były poprzez wspólną kolekcję. W przypadku większości kampanii foto w rolę modela wcielał się sam autor, co dodatkowo podbijało efekt i wyróżniało kolekcję na tle innych produktów.

Dopracowany produkt – dostęp do szerokiej gamy tkanin i produkcyjne zaplecze szwalni w Łańcucie pomogło opracować produkt w przystępnej cenie, który jakościowo może konkurować z ubraniami marek 3-4 razy droższych. Dokładając do tego wizję twórcy i jego design, a także aurę niedostępności poprzez ścisłą limitację oferty osiągnięty został wysoce satysfakcjonujący poziom sprzedaży.

Dostępność, logistyka i dystrybucja – kolekcja oferowana jest online oraz w wybranych, flagowych salonach LANCERTO ale z możliwością indywidualnego zamówienia "na życzenie" do każdego z 44 sklepów. Znakomita większość kolekcji sprzedaje się przez e-commerce. Duża waga przykładana jest do opakowania oraz obsługi.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

JAKA JEST FINAŁOWA KOLEKCJA LANCERTO&MR.VINTAGE?

Krawiecki kunszt i pasja do męskiej elegancji w klasycznym męskim wydaniu to atrybuty finałowej jedenastej kolekcji LANCERTO&MR.VINTAGE. Powstały ubrania, które są nie tylko eleganckie i stylowe, lecz także wygodne oraz dopasowane. Postawiliśmy na sprawdzone i wygodne dla klienta rozwiązania. Konstrukcja ubrań pozbawiona jest zbędnych wypełnień i usztywnień oraz a udoskonalony podkrój pachy oraz tylne rozcięcia sprawiają, że marynarka jest lekka i komfortowa, a przy tym ma piękne proporcje, znane z produktów najlepszych włoskich marek. Uzupełnieniem kolekcji są koszule. W kolekcji znakomitą cześć stanowią lekkie marynarki męskie, pozbawione ciężkich wkładów barkowych o typowo letnich, delikatnych tkaninach m.in. wełny z lnem, jedwabiem i bawełną.

d4mr0dy

Inspiracje i stylizacje modowe LANCERTO& MR.VINTAGE

W finałowym sezonie Michał Kędziora oraz projektanci i dział produktu LANCERTO przygotowali pięć marynarek, dwie kamizelki i siedem koszul. Wszystkie ubrania posiadają autorski krój, dobrze znany w poprzednich kolekcji. Cechy rozpoznawcze to m.in. konstrukcja ubrań – "odchudzona" marynarka, pozbawiona ciężkich wypełnień i uszytwnień z udoskonalonym, wysokim podkrojem pachy.

Wszystkie ubrania z kolekcji wiosna-lato 2022 LANCERTO&MR.VINTAGE zostały uszyte w kroju slim z dobrym dopasowaniem w talii. Co więcej, autor zwrócił uwagę na każdy, najmniejszy detal. Dla koszul został opracowany specjalny kształt kołnierzyka, w stylu button-down z szerokimi wyłogami o pięknych, klasycznych proporcjach. Kołnierzyki koszul są podpinane guziczkami po to, aby podkreślić ich smart casualowy charakter. Zaś marynarki posiadają duże nakładane kieszenie przypominające kieliszki do wina – to typowy włoski detal, podobnie jak kieszonka piersiowa w kształcie łódeczki tzw. barchetta. To także szczegół znany z najlepszych neapolitańskich pracowni krawieckich. Kierując się dewizą, że czasem najważniejsze jest to co skrywa wnętrze – marynarki zostały uszyte na półpodszewce. Tego typu technika wykończenia wymaga bardzo dużej skrupulatności i uwagi dla detali, każde nawet najmniejsze niedociągnięcie jest tutaj widoczne. To prawdziwe mistrzostwo krawieckiego fachu.

Dlatego nie było przypadkiem, że całość została uszyta w Polsce, w Łańcucie przez znakomitych krawców, pod czujnym okiem technologów i konstruktorów. Użyliśmy tylko i wyłącznie naturalnych tkanin, są to materiały z lnem, bawełną i wełną. Nie zabrakła oryginalnych wzorów i połączeń kolorystycznych. W kolekcji znalazła się m.in. czerwona marynarka i kamizelka z bardzo oryginalnej tkaniny w stylu summer tweed – nawiązującej do szkockiego zimowego tweedu ale będącej jednocześnie miękką wygodną i bardzo przewiewną letnią wersją tego materiału. Nie zabrakło kraty księcia Walii i tartanu. W przypadku koszul mamy do czynienia z materiałami 100% bawełny lub 100% lnu z włoskich tkalni. Dopełnieniem kolekcji są kamizelki w smart casualowym stylu, dzięki temu, że posiadają one plecy uszyte z tej samej tkaniny co przód, można je nosić nie tylko do garnituru ale też solo np. do jeansów albo spodni chino.

Informacja prasowa: LANCERTO
d4mr0dy
d4mr0dy