Ford Kuga
None
Ford Kuga
Wielu ucieszy system stabilizujący tor jazdy. Nie reaguje zbyt ostro – daje kierowcy swobodę. Co więcej, wchodząc w menu komputera pokładowego, da się go odłączyć. Haldex działa jednak na tyle sprawnie, że poślizg kół przy ruszaniu lub doprowadzenie do podsterowności nie jest prostą sprawą. A na szutrze możesz zaznać wspaniałej zabawy. Napęd na tył włącza się na tyle szybko, że można pomarzyć o Escorcie Cosworth (bo Focus RS to już nie to samo). Inna rzecz, że tak naprawdę szutrowe drogi to jedyny „trudny”; teren, w jaki Kuga może bez ryzyka wjechać.
Ford Kuga
Owszem, da radę też niezbyt równej, polnej drodze, nawet takiej z wystającymi (ale nie za bardzo) kamieniami. Pewna przewaga nad zwykłymi autami daje się zauważyć, tyle że o rzeczywiście dynamicznej jeździe na nierównościach można zapomnieć. Nawet przy prędkości rzędu 40 km/h, na dziurach, z zawieszenia wydobywają się niepokojące trzaski i stuki.
Ford Kuga
Za to znakomicie czuje się Kuga na autostradzie. Nawet przy przeszło 160 km/h jej 136-konny turbodiesel działa na tyle cicho, że słuchanie muzyki lub rozmowa nie stanowi problemu. W porównaniu z TDI Tiguana – to wyraźna zaleta. O dziwo, mimo „terenowej” sylwetki nie ma też problemu ze zbyt natarczywym szumem wiatru.
Ford Kuga
Sprawne wyprzedzanie gwarantuje moment obrotowy o wartości 320 Nm – w zupełności wystarczający.
Kokpit nie przypomina innych modeli Forda, choć nietrudno doszukać się pomysłów zaczerpniętych z Focusa, Mondeo czy nawet Galaxy. Cóż, oszczędności... Nie jest to jednak wada. Podobnie jak jakość tworzyw i obić – nie rewelacyjna, ale akceptowalna w samochodzie tej klasy.
Ford Kuga
Przydatną ciekawostką jest fakt, że z Mondeo adaptowano – opcjonalne – gniazdo 230 V o dopuszczalnym obciążeniu 150 W. Odpada zatem problem z kupowaniem specjalnych ładowarek do gry wideo, laptopa czy telefonu komórkowego. W sumie Kuga zdaje się jednym z lepszych SUV-ów dostępnych w tej chwili na rynku. To, czy rzeczywiście znajdzie się wysoko w rankingach sprzedaży – a na to liczy Ford – zależy od ceny. Na nią trzeba jeszcze trochę poczekać.
Jarosław Horodecki
Ford Kuga
W terenie Kuga się nie sprawdzi, ale zwykła polna droga nie stanowi problemu.
Kokpit jest przejrzysty i funkcjonalny. Plus dla Forda. Przy tym - wygląda dobrze
Noty za styl – bardzo wysokie
Ford Kuga 2.0 TDCi
Opinia: Jeden z najlepszych SUV-ów. Mówimy rzecz jasna o tych, które nie przepadają za bezdrożami.
180 km/h, 0-100 km/h – 10,7 s, spalanie 6,4 l/100 km
Dane techn.: cm3, R4, napęd 4x4, 136 KM, 320 Nm, masa własna ok. 1613 kg, XXX g 169 CO2/km