Gdy Type-R to za mało - Mugen Type-RR

Gdy Type-R to za mało - Mugen Type-RR

Wysokoobrotowe silniki, zawieszenia o twardości granitu oraz rasowo wykończone wnętrza... Za to kierowcy kochają modele Type-R z palety Hondy. Cóż począć, gdy okażą się niewystarczająco ekscytujące? Odpowiedź dał nadworny tuner japońskiej marki przygotowując prototypowy model Mugen Type-RR.

Daleko mu do spełnienia kryteriów, które sprawiają, że samochód jest uważany za piękny. Niewprawny obserwator mógłby nawet stwierdzić, że to powypadkowy Civic, który naprawiono częściami z kilku innych egzemplarzy Hondy. Dla fanów tuningu oraz motorsportu karbonowy zderzak i maska z wlotami powietrza stanowi jednoznaczną informację, że bolid może jeździć znacznie sprawniej od seryjnego odpowiednika.

Po zwolnieniu metalowego pedału sprzęgła wszystko staje się jasne. Do napędu wynalazku posłużył legendarny silnik V-TEC. Modyfikacje sprawiły zwiększenie pojemności skokowej z 2 litrów do 2,2 litra. Zastosowano też nowe wałki rozrządu i podjęto próbę zmniejszenia tarcia wewnątrz silnika. Oczywiście pociągnęło za sobą przyrost mocy. Tuner mówi, że wykrzesał z silnika 260 KM i 235 Nm. Znakomite wyniki, jak na wolnossącą jednostkę napędową.

Moc trafia na przednią oś poprzez 6-biegową przekładnię. Możliwości silnika sprawiają, że przy starcie auto bezradnie przebiera kołami, jednak dzięki mechanizmowi różnicowemu z ograniczonym poślizgiem udało się zredukować buksowanie.

Aby kierowca mógł w pełni wykorzystać potencjał Mugena Type-RR zawieszenie zastąpiono wyścigowym odpowiednikiem. Nie inaczej potraktowano hamulce – seryjne ustąpiły miejsca nacinanym tarczom oraz wielotłoczkowym zaciskom.

Również w kabinie znalazło się wiele rozwiązań znanych ze świata sportu motorowego. Kubełkowe fotele czule otulają kierowcę i pasażera, krótki lewarek skrzyni biegów zachęca do ciągłego żonglowania przełożeniami, zaś nad deską rozdzielczą góruje pokaźnych rozmiarów obrotomierz.

Ponadto nadwozie zostało wzmocnione profilami z włókna węglowego. Sztywniejsza karoseria zapewnia nie tylko większe bezpieczeństwo w trakcie kolizji. W przypadku podrasowanej Hondy nie mniej ważna jest większa precyzja pokonywania zakrętów. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że w tym celu skonstruowano Mugena Type-RR...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Facet

Wybrane dla Ciebie

Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę