WAŻNE
TERAZ

Dron nad budynkami rządowymi. Jest komunikat premiera

Gdyby zmienić im nazwy na polskie...

Wszyscy znamy te produkty pod zagranicznymi nazwami. A gdyby tak je spolszczyć?

Obraz

/ 13Kosmetyki Dove

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Czekoladki Merci

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Napój energetyzujący Red Bull

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Szampon Head&Shoulders

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Woda Old Spice

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Płyn do czyszczenia Mr Muscle

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Zabawki i gadżety Hello Kitty

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Podpaski Always

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

/ 13Dezodorant Axe

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

10 / 13Rogalik Seven Days

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

11 / 13Samochodziki Hot Wheels

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

12 / 13Batonik Kinder Bueno

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

13 / 13Papier toaletowy Velvet

Obraz
© <a href="http://lapkoblog.blogspot.com/2015/08/polski-rebranding.html" onclick="javascript:window.open(this.href);return false;">LapkoBLOG</a>

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że z każdej strony otaczają nas obcobrzmiące nazwy. Cukierki "Nimm 2" (z niem. weź dwa) czytamy jako "nim dwa", choć to nic nie znaczy. Nie przeszkadza nam, że włosy myjemy szamponem "Głowa i ramiona" (Head&Shoulders), choć ktoś, kto to wymyślił, naprawdę musiał mieć fantazję. Palacze zaciągają się "Wielbłądem" (Camel) albo "Zachodem" (West). Kurz z mebli ścieramy za pomocą sprayu "Gotowe" (Pronto), a pijąc "Siedem w górę" (7Up) przeglądamy sobie posty (wiadomości) na "Twarzoksiążce" (Facebooku). Czy nie można byłoby prościej?

Na swoim blogu grafik i ilustrator z Gliwic Adam Lapko, pokazuje, jak prezentowałyby się znane nam wszystkim produkty, gdyby miały polskie nazwy. Zapewne dopiero wówczas zaczęlibyśmy zwracać uwagę, że wiele z nich jest dziwnych, a przynajmniej zabawnych. Pomysł szalony? Być może. Niewykluczone, że my, jako konsumenci, wcale nie jesteśmy gotowi na taką rewolucję. A jak sam autor grafik zauważa, "polski rebranding" musiałby firmy kosztować majątek. Ale sami przyznajcie, że pomysł jest ciekawy!

Wybrane dla Ciebie

Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę