Trwa ładowanie...
23-10-2013 11:38

Honda Jet - pierwszy odrzutowiec w wersji produkcyjnej

Honda Jet - pierwszy odrzutowiec w wersji produkcyjnejŹródło: info.prasowa/Honda
d2frvph
d2frvph

22 października 2013 r., podczas targów Business Aviation Convention and Exhibition organizowanych w USA przez stowarzyszenie National Business Aviation Association Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company, poinformował, iż budowa pierwszego odrzutowca HondaJet w wersji produkcyjnej dobiega końca.

Obecnie na linii montażowej Hondy znajduje się sześć samolotów, przy czym - zgodnie z harmonogramem - prace nad pierwszym gotowym odrzutowcem mają wkrótce zostać ukończone. Honda ogłosiła również, iż w ramach przygotowań do wprowadzenia samolotu na rynek zamierza podwoić liczbę osób zatrudnionych w fabryce.

Testy odrzutowca HondaJet przebiegają zgodnie z planem. Honda oczekuje, iż w najbliższych miesiącach samolot uzyska autoryzację TIA (Type Inspection Authorisation) Federalnej Administracji Lotnictwa FAA, co będzie prawdziwym przełomem w programie rozwojowym HondaJet.

Testowe odrzutowce HondaJet zostały sprawdzone z uwzględnieniem ponad 4000 punktów pomiarowych i wykonały wiele lotów do oddziałów testowych zlokalizowanych na terenie całych Stanów Zjednoczonych.

d2frvph

Jednym z punktów rygorystycznego programu testowego była wizyta w laboratorium klimatycznym McKinley w bazie lotniczej Eglin Air Force Base na Florydzie. W tym nowoczesnym obiekcie znajduje się największa na świecie komora do testów klimatycznych, pozwalająca na odtworzenie niemal wszystkich warunków pogodowych występujących na ziemi, włączając w to skrajne temperatury w zakresie od -56 do +83 stopni Celsjusza. Odrzutowiec HondaJet został poddany testom w temperaturze dochodzącej do -40 stopni Celsjusza.

Samoloty HondaJet są także poddawane wyczerpującym testom sprawdzającym wytrzymałość i odporność strukturalną. W specjalnie opracowanym programie testowym sprawdza się wytrzymałość zmęczeniową oraz wytrzymałość resztkową komponentów przy maksymalnym obciążeniu w czasie odpowiadającym trzem pełnym cyklom eksploatacji, a także tolerancję na uszkodzenia elementów kompozytowych w czasie odpowiadającym dwóm pełnym cyklom eksploatacji.

„Honda Aircraft jest coraz bliżej uzyskania certyfikatu dla samolotu HondaJet, a w ciągu najbliższych miesięcy liczymy na przyznanie autoryzacji TIA (Type Inspection Authorisation) Federalnej Administracji Lotnictwa FAA”, powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company. „Wejście w ostatnią fazę lotów testowych będzie miało duże znaczenie pod kątem uzyskania certyfikacji”.

Informacja prasowa

d2frvph
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2frvph