Jak poprawić wyniki sprzedażowe w sklepie internetowym?
09.07.2020 17:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Celem każdego przedsiębiorstwa jest zarabianie i rozwój. Zdarza się jednak, że mimo dużych nakładów pracy – a często także i finansowych – sklep internetowy nie jest dochodowy. Są jednak skuteczne sposoby na to, by poprawić efektywność prowadzonych działań i wyniki sprzedażowe!
Zainwestuj w reklamę
Oferujesz ciekawy produkt, jednak nie cieszy się on szczególną popularnością? Nie ma się czemu dziwić – mógł „zaginąć” w gąszczu innych, konkurencyjnych ofert, których obecnie są tysiące. Jest jednak szansa na to, że zostanie zauważony – jest nią promowanie produktu. Opcja ta jest dostępna zarówno dla sprzedawców na Allegro, jak i tych posiadających sklep internetowy „z prawdziwego zdarzenia”. W tym celu wykorzystuje się Google Ads, Facebook Ads czy Remarketing. Dobranie odpowiednich formatów reklamowych może znacząco poprawić wyniki sprzedażowe, dlatego warto się zdecydować na współpracę ze specjalistami. Ciekawym rozwiązaniem promocyjnym jest także prowadzenie programu lojalnościowego, np. kampanii stempelkowej. Takie działania promocyjne wpływają na lojalizację klientów, co wpływa bezpośrednio na wyniki sprzedażowe.
Rozszerz opcje płatności
Klienci lubią mieć wybór. Zdarza się, że mimo dobrej ceny i interesującego ich produktu nie decydują się na zakup… bo nie ma preferowanej przez nich formy płatności. W XXI wieku, gdy można skorzystać z usług dostawców systemów płatności online, takich jak m.in. Blue Media, zapewnienie konsumentom opcji płatności Pay-by-link czy BLIK-iem jest niezwykle proste. Warto skorzystać z tej opcji i ułatwić klientom podjęcie decyzji o tym, czy to właśnie „Ty” jesteś idealnym sprzedawcą! Dodatkowo, korzystając z usług renomowanej i rozpoznawalnej firmy, podnosisz swoją wiarygodność w sieci.
Zadbaj o doświadczenie sprzedaży
Wykorzystaj w pełni szansę, jaką dał Ci klient. Zadbaj o to, by proces zakupu był prosty i intuicyjny – w tym celu możesz podjąć współpracę ze specjalistą z zakresu UX. Informuj klienta na bieżąco, na jakim etapie realizacji jest zamówienie. Pamiętaj też, że nawet sprzedając drobiazgi warto zadbać o to, by przesyłka prezentowała się estetycznie. Postaraj się, by była możliwie ekologiczna – coraz większa grupa odbiorców zwraca na to szczególną uwagę. Takie działania sprawią, że klient chętniej do Ciebie wróci bądź poleci Twój sklep znajomym!
Artykuł sponsorowany