Jak się poprawia najlepszych

Jak się poprawia najlepszych
Źródło zdjęć: © Moto Target

Niemiecka firma tuningowa z Solingen zajmująca się chip tuningiem postanowiła wziąć na swój warsztat najmocniejsze w historii Porsche 911 GT2.

Są samochody, które już od urodzenia przez wielu uważane są za wyjątkowe i dopieszczone w każdym szczególe. Z drugiej strony są ludzie, dla których nie ma rzeczy idealnych i których nie dało by się poprawić. Do tych drugich z pewnością można zaliczyć inżynierów firmy tuningowej Wimmer Rennsporttechnik Solingen GmbH, którzy postanowili dopracować topowe Porsche 911 GT2.

Już w standardzie osiągi opuszczającego bramy fabryki w Zuffenhausen auta są więcej niż wystarczające. Silnik o przeciwsobnym układzie cylindrów (bokser) o pojemności 3.6-litra przy wsparciu dwóch turbosprężarek generuje moc 530 KM i moment obrotowy o wartości 684 Nm. To pozwala autu osiągnąć pierwszą "setkę" w czasie 3,7 sekundy, z kolei wartość 160 km/h pojawia się na liczniku po 7,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza odmawia dalszego "marszu" dopiero przy wartości 330 km/h. Można odnieść wrażenie, że lepiej już się nie da, a jednak panowie z Wimmer RS mieli inne zdanie na ten temat.

Wynikiem ich pracy są zmodyfikowane turbosprężarki, głowica cylindrów, komputer sterujący pracą silnika, a także zastosowanie nowego sportowego wałka rozrządu oraz sportowego układu wydechowego z bardzo wydajnymi katalizatorami. Efekt? Moc silnika wzrosła do 680 KM, a moment obrotowy osiągnął wartość 870 Nm, co przy okazji wymusiło zmianę fabrycznego sprzęgła na wytrzymalsze, sportowe. Jak to wszystko ma się do osiągów auta? Bardzo dobrze, gdyż 100 km/h ujrzymy po 3,4 sekundy, 200 km/h po 9,78 sekundy, a 300 km/h to kwestia 25,8 sekundy. Prędkość maksymalna także nie pozostała obojętna na poczynione zmiany i wzrosła do wartości 356 km/h.

Naturalnie specjaliści z Wimmer RS zadbali by auto mogło sprostać nowym, lepszym osiągom i wyróżnić się nieco na ulicy. W tym celu zmodyfikowano zawieszenie, które oparto na elementach sygnowanych logo H&R, a na osiach zamontowano 20-calowe felgi firmy Sportec z oponami Dunlop Sport-Maxx GT w rozmiarze 235/30 z przodu i 325/20 z tyłu. Dodatkowo fabryczne obudowy lusterek i końcówkę tylnego spoilera zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego. Samo nadwozie może być pokryte zestawem naklejek mówiących jasno z jakim autem mamy do czynienia czytaj więcej na moto.wp.pl ..

Źródło artykułu: WP Facet

Wybrane dla Ciebie

Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę