Kobiety oszalały na punkcie tych butów!
Rośnie popularność specjalnych butów dla zmotoryzowanych pań. Hiszpański producent zapewnia, że nowe obuwie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby przeciążone używaniem wysokich obcasów stopy komfortowo i bezpiecznie naciskały na pedały auta.
29.01.2013 | aktual.: 29.01.2013 13:58
Buty o nazwie Nubhes pojawiły się w sprzedaży pod koniec ubiegłego roku i szybko zyskały uznanie ze strony płci pięknej. Dużą zaletą nowego obuwia jest jego miękkość, wysoki stopień przyczepności oraz higieniczność. Buty przepuszczają powietrze i ułatwiają kroplom potu wydostawanie się na zewnątrz.
Nazwa Nubhes powstała na bazie gry hiszpańskich słów "spacerować po niebie". Ich pomysłodawcą i projektantem jest przedsiębiorca Rafa Guillem, którego zakład produkcyjny mieści się w w Alicante.
Producent tłumaczy, że Nubhes pokryte są materiałem posiadającym niewielkie otwory, dzięki którym stopy mogą oddychać. Cała zaś struktura buta została zaprojektowana zgodnie z biomechaniką stawu skokowego. Pozwoliło to stworzyć produkt, który nie obciąża zbytnio stóp, a dodatkowo jest bezpieczniejszy podczas jazdy autem od standardowego obuwia sportowego.
Nubhes zapewniają lepsze czucie pedałów i pewność, że zmieniając przyciski, nie nadepnie się na jedną ze sznurówek. Nowatorskie obuwie jest ich bowiem pozbawione. Poza tym, buty zostały wyposażone w elementy odblaskowe w przedniej i tylnej części, zapewniając ich użytkowniczkom większą widoczność po wyjściu z wozu.
Producent obuwia, które nabyć można już za 69 euro, oferuje też klientkom niewielki plecak do przechowywania i przenoszenia butów. Teraz wynalazcom pozostaje jeszcze stworzenie specjalnych golfów dla pań, które prowadzą auta. Bowiem kierujące pojazdami kobiety są trzykrotnie bardziej od mężczyzn narażone na urazy odgięciowe szyi typu "strzelenia z bicza" (whiplash), gdy ich samochód zostanie uderzony od tyłu bądź od przodu.
Uraz odgięciowy polega na nagłym przesunięciu głowy do przodu, a następnie opadnięciu jej do tyłu (lub odwrotnie - to zależy od kierunku zderzenia), czemu towarzyszy duże wygięcie szyi w tył. Skutki urazu częściowo łagodzą zagłówki.
Na podstawie badań obejmujących 400 urazów, naukowcy z uniwersytetu Umea doszli do wniosku, że większe ryzyko wynika z tego, że kobiety generalnie siadają bliżej kierownicy niż mężczyźni i mają wyżej odchylone oparcie fotela. Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn ryzyko urazu odgięciowego jest dwa razy większe, gdy zajmują fotel kierowcy niż w przypadku siedzenia pasażera.
Autorzy badań zwracają uwagę, że testy zderzeniowe z udziałem manekinów powinny lepiej odzwierciedlać budowę ciała kobiet, co pomogłoby w zaprojektowaniu bezpieczniejszych siedzeń.
(PAP Life), mow