Kolejne kontrowersje wokół marki Bytom
10.09.2016 12:17, aktual.: 10.09.2016 12:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polska marka odzieżowa Bytom po raz kolejny znalazła się w ogniu krytyki. Co tym razem nie spodobało się odbiorcom?
Dwa lata temu branża muzyczna nie kryła oburzenia, kiedy marka Bytom zapowiedziała męską linię ubrań inspirowanych stylem Grzegorza Ciechowskiego. Pomysł nie spotkał się ze zrozumieniem części odbiorców – minikolekcja „Icons” z założenia miała stanowić modowy hołd dla lidera Republiki, a wielu osobom kojarzyła się jedynie z profanacją. Nie wszyscy podeszli do koncepcji Bytomia w tak nieprzychylny sposób – w końcu moda nie raz inspirowała się postaciami znanych muzyków i nigdy nie wywoływało to fali negatywnych emocji.
Od całej afery nie minęło wiele czasu, a już wokół marki pojawiły się kolejne kontrowersje. Tym razem oberwało się bohaterowi najnowszej kampanii Bytomia, którym został Daniel Olbrychski.
71-letni polski aktor pojawił się na zdjęciach ze swoim wnukiem Antonim. Eleganccy panowie w klasycznych męskich ubraniach pozują na tle warszawskiej panoramy. Dlaczego najnowsze zdjęcia wizerunkowe wywołały mnóstwo negatywnych komentarzy w internecie?
Aktor, który wcześniej reklamował lody Koral i Biedronkę, zdaniem wielu niekoniecznie pasuje do wizerunku marki odzieżowej. Kolejnym argumentem przemawiającym na niekorzyść bohatera kampanii jest jego incydent z prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.
Zdanie wielu internautów podzielają również specjaliści od reklamy, którzy zastanawiają się, czy wybór Olbrychskiego to oby na pewno dobry kierunek w strategii komunikacji dla Bytomia. Jak zareagowała na krytykę polska marka?
- Drodzy Państwo, bardzo dziękujemy za Wasze opinie. Pan Daniel Olbrychski to wybitny aktor, którego kreacje mają status kultowych. Nasza współpraca jest wyrazem uznania dla jego zasług dla kultury polskiej. Pozdrawiamy! – piszą na swojej oficjalnej stronie na Facebooku.
- Mariaż polskiej rodziny z tradycją z polską marką z historią od 1945 roku, doprowadził do powstania zdjęć, na których dostojnie prezentowane są klasyczne stylizacje na tle panoramy Warszawy z jej nowoczesną architekturą. Ta wyjątkowa gra kontrastów ma na celu podkreślenie, że Bytom harmonijnie łączy najlepsze tradycje krawieckie ze współczesnymi trendami w modzie, a obecność reprezentanta młodego pokolenia dodatkowo sygnalizuje otwartość marki na bardziej ekstrawaganckie rozwiązania. Ukoronowaniem projektu jest fakt, że Pan Olbrychski urodził się w tym samym roku, w którym datuje się powstanie firmy Bytom, a jej garnitury od wielu lat goszczą w Jego garderobie zarówno scenicznej jak i prywatnej – tłumaczy wybór bohatera kampanii polska marka.
Czy kontrowersyjny pomysł rzeczywiście zaszkodzi wizerunkowi Bytomia i negatywnie wpłynie na sprzedaż kolekcji?