Kolorowe ojcostwo - jesteśmy w europejskiej czołówce!
Więcej pracy czy więcej radości? Jak mężczyzn zmienia tacierzyństwo? I czy polscy ojcowie poświęcają swoim dzieciom wystarczająco dużo czasu?
Polscy ojcowie są w europejskiej czołówce pod względem czasu, jaki poświęcają swoim dzieciom. Statystycznie tatusiowie poświęcają dzieciom około 40 minut dziennie (badania OECD). To o 3 minuty więcej niż Niemcy i aż 14 więcej niż Francuzi. Ilość czasu przeznaczanego dzieciom przez ojców rośnie z roku na rok, choć chyba nigdy - zwłaszcza z perspektywy dzieci - tego czasu nie będzie za dużo.
Popularny stereotyp mówi o tym, że tacierzyństwo to dla ojca trudny okres wzmożonej pracy - musi przecież zadbać o potrzeby nowego członka rodziny, a wydatki wraz z jego pojawieniem się rosną. Okazuje się jednak, że bycie ojcem wcale nie oznacza większej ilości czasu w pracy - wprost przeciwnie. Mężczyźni z dwójką dzieci poświęcają pracy średnio 30 minut dziennie mniej niż bezdzietni! Za to są bardziej aktywni - 67 proc. z nich uprawia sport (w porównaniu do 50 proc. mężczyzn bez dzieci).
W jaki sposób tacierzyństwo dodaje kolorów życiu? Dekoral Fashion postanowił sprawdzić to w ramach akcji Kolorowa Polska. Ulubionymi kolorami ojców okazały się: blue jeans, soczysta czerwień oraz czerń. Ten dość tradycyjny dobór kolorów odzwierciedla się w szafie i garażu polskiego taty. Najchętniej wybierana odzież również jest czarna lub granatowa, podobnie jak i samochód. Co dziesiąty tata wybiera auto czerwone - czyżby to dzieci pomagały im w wyborze auta?
Choć w zakresie doboru kolorów polscy ojcowie okazują się tradycjonalistami, to preferencje kolorystyczne w różnych regionach polski mają różne. W Kujawsko - Pomorskim lubią delikatną zieleń, w Świętokrzyskim kolory słoneczne, w Dolnośląskim fiolet, a na Pomorzu, ulubiony kolor ojców to burgund. Jak wynika z analizy Dekoral Fashion, polski tato to coraz bardziej świadomy roli ojca w życiu dziecka mężczyzna, który - choć w praktyce trzyma się stonowanych i tradycyjnie męskich kolorów - w duszy ma kolorowy świat!
(fot. mat.pras/biuro podróży reklamy)
Mat. Pras. /Biuro Podróży Reklamy /PFi, facet.wp.pl