Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Lubisz mieć urodziny? My też! Już 10 lat Answear na polskim rynku

Każde urodziny są warte świętowanie, jednak okrągłe rocznice traktujemy z większą uwagą – z okazji swoich 10. urodzin Answear.com przygotował szereg atrakcji: limitowane kolekcje Guess, Hugo i answear.LAB dostępne wyłącznie na stronie sklepu, specjalny konkurs oraz atrakcyjne rabaty na zakupy. Zanim dołączysz do świętowania, sprawdź, jaką drogę przebyła marka – od krakowskiej firmy do międzynarodowego przedsiębiorstwa.

Share
10 lat Answear na polskim rynku
10 lat Answear na polskim rynkuŹródło: materiały partnera
d3g6u6w

Zmiany nie tylko w Answear – jak przez lata ewoluował świat internetowych zakupów?

Kiedy w lutym 2011 r. powstawał Answear.com, polska branża e-commerce wyglądała nieco inaczej niż obecnie. Przede wszystkim, sklepy internetowe działały na mniejszą skalę, a nawet połowa Internautów napotykała na problemy podczas zakupów na odległość, np. brak dostatecznych informacji o produkcie, długi czas wysyłki czy niezbyt bogaty asortyment. O ile 10 lat temu nie mieliśmy oporów przed kupnem w Internecie sprzętu AGD i elektroniki, chętnie buszowaliśmy też po popularnym serwisie aukcyjnym, tak po ubrania woleliśmy się udać do sklepu stacjonarnego. Z drugiej strony, niektórzy dostrzegali oszczędność czasu i pieniędzy dzięki e-zakupom czy szerszy dostęp do ulubionych marek.

Start Answear.com pomógł Internautom przełamać opory przed zdobywaniem odzieży w sieci. Pierwszy polski sklep multibrandowy z modą onlinę zaskakiwał ofertą marek niedostępnych w Polsce, szybką i darmową dostawą, wreszcie, szczegółową prezentacją produktów. W kolejnych latach firma stawiała na modową edukację – proponowała gotowa zestawy ubrań do kupienia, oferowała bezpłatne konsultacje z Personal Shopperem, zachęcała do oszczędności dzięki programowi lojalnościowemu Answear Club, inspirowała i doradzała, jak bezpiecznie kupować odzież męską i damką przez Internet. Przy okazji, szła z duchem czasu i wdrażała kolejne rozwiązania pomocne w e-zakupach: aplikację mobilną, sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych, nowe formy płatności i dostawy.

10 lat Answear na polskim rynku Materiały prasowe
10 lat Answear na polskim rynkuŹródło: Materiały prasowe

Odważne decyzje i śmiałe akcje

Dziś Answer.com notuje 11 milionów odwiedzin miesięcznie, oprócz Polski, działa jeszcze w 6 krajach Europy Środkowo- Wschodniej, a w styczniu tego roku zaliczył udany debiut na warszawskiej GPW. Sukces nie byłby możliwy, gdyby nie ambicje marki i odwaga w podejmowaniu biznesowych decyzji. „W ciągu 10 lat Answear bardzo się zmienił, a przede wszystkim rozrósł. Wspaniale było uczestniczyć w większości tych wydarzeń. Chciałbym zaznaczyć, że cele stricte biznesowe nie były jedynymi, które chcieliśmy realizować. Od początku zależało nam, żeby stworzyć i rozwijać przyjazną i rzetelną organizację, która nie tylko sprzedaje ubrania i buty, ale także promuje konkretne wartości, wspiera i pomaga. Wydaje się, że na szczęście, także te plany udało się wprowadzić w życie.” – mówi Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu i e-commerce w Answear.

d3g6u6w

Już na początku działalności Answear zadecydował, że chce stać się samowystarczalną instytucją. W tym celu przez lata rozbudowywał własny zespół deweloperski, stworzył studio foto-video, które wykonuje setki tysięcy produktowych zdjęć rocznie i postawił na własne centrum dystrybucyjne. Dziś, z nowoczesnego magazynu jest w stanie wysyłać nawet 48 000 zamówień dziennie do wszystkich państw, w których działa. 2 lata temu dokonał akcji na niespotykaną wówczas skalę: w ciągu zaledwie 1 nocy przeniósł całą zawartość dotychczasowego magazynu (czyli ok. 2 mln sztuk produktów zgromadzonych na 4500 paletach) do nowej lokalizacji. Sprawnie zrealizowana przeprowadzka nie wpłynęła na płynność sprzedaży.

Równie spektakularne są projekty marki: od kampanii wizerunkowych, które realizowano nawet w RPA, po kolekcje limitowane marki własnej (jak ubiegłoroczna kolekcja answear.LAB x KRÓL zainspirowana serialem „Król” Canal+), międzynarodowe konkursy dla klientów, kończąc na wyjątkowych akcjach specjalnych, np. Wear & Share. Co będzie dalej? W perspektywie kolejnych 10 lat sklep chce podbić kolejne europejskie rynki, poszerzyć swoją ofertę, zmodernizować stronę i zorganizować jeszcze więcej ważnych projektów dla klientów.

10. urodziny ANSWEAR

Artykuł sponsorowany
d3g6u6w

Podziel się opinią

Share
d3g6u6w
d3g6u6w