Trwa 艂adowanie...
22-02-2012 16:45

Monstrum w Polsce

Monstrum w Polsce殴r贸d艂o: Maxim
d3dteap
d3dteap

Ka偶de sportowe superauto jest potworem. Ale oto pojawi艂 si臋 samoch贸d, przy kt贸rym Godzilla jest niczym bezbronny szczeniaczek.

Tekst: Maciej Perty艅ski

Wciskasz peda艂 gazu w pod艂og臋, a auto skacze w prz贸d. Musisz mocno napina膰 mi臋艣nie szyi, bo przeci膮偶enie pr贸buje ci odchyli膰 g艂ow臋 do ty艂u. Po 5 sekundach strza艂ka pr臋dko艣ciomierza mija cyfr臋 100, po kolejnych 12 - 200. I wspina si臋 dalej, a偶 do 250. Czujesz, jak samoch贸d walczy - z tob膮 i otoczeniem. Widzisz, 偶e prosta zaczyna si臋 ko艅czy膰. Przenosisz nog臋 z gazu na hamulec 500 m przed 艂ukiem, 偶eby mie膰 czas i miejsce na redukcj臋 pr臋dko艣ci do takiej, kt贸ra pozwoli ci bezpiecznie przej艣膰 do nast臋pnej prostej...

Wr贸膰! To wszystko nie tak!

Tak jest w ka偶dym normalnym, sportowym supersamochodzie. A Nissan GT-R nigdy nie by艂 jak inne auta. W takim razie przypomnijmy - 550 KM z silnika o pojemno艣ci 3,8 l to nie przelewki. Wsiadasz, wciskasz gaz w pod艂og臋 i nagle czujesz, 偶e gdyby nie oparcie twojego kube艂kowego fotela i kurczowe zaci艣ni臋cie d艂oni na kierownicy, najpewniej wyrzuci艂oby ci臋 przez tyln膮 szyb臋, a to monstrum odlecia艂oby do stratosfery! To, co odczuwasz, to ju偶 nie jest przyspieszenie, to jakby ci臋 wystrzelili z armaty!

Sk贸ra z twarzy sp艂ywa ci za uszy, a twoje oczy przesuwaj膮 si臋 na skronie! Zanim zdo艂asz z powrotem skupi膰 wzrok na tym, co przed tob膮, w 2,8 s od chwili ruszenia z miejsca ten potworny nissan zd膮偶y przeskoczy膰 100 km/h i ani na chwil臋 nie zmniejszaj膮c impetu przyspieszania, b臋dzie mkn膮膰 do dwusetki, by barier臋 t臋 min膮膰 po przera偶aj膮co kr贸tkich 10 s od startu! Gdyby艣 mia艂 czas si臋 ba膰, pewnie dosta艂by艣 migotania przedsionk贸w.

d3dteap

Ale GT-R nie pozwoli ci na ws艂uchiwanie si臋 w siebie. By膰 mo偶e zdo艂asz utrzyma膰 wzrok na jezdni, ale raczej z narastaj膮cym przera偶eniem b臋dziesz wlepia膰 oczy w strza艂k臋 pr臋dko艣ciomierza, kt贸ra z wcale nie mniejszym ni偶 dot膮d entuzjazmem, przesuwa si臋 w stron臋 300! Przekroczywszy j膮, co prawda zacznie zwalnia膰, jednak zatrzyma si臋 dopiero przy 315 km/h. Ale pami臋taj: zatrzyma艂a si臋 tylko strza艂ka! Oczywi艣cie, od dawna widzia艂e艣 koniec prostej, po kt贸rej p臋dzisz, jak startuj膮cy Concorde. Ale zanim sobie u艣wiadomi艂e艣, co widzisz, do zakr臋tu masz 200 m.

Pora rzuci膰 kotwic臋 Wbijasz stop臋 w hamulec i... masz wra偶enie, 偶e ga艂ki oczne wypad艂y ci z g艂owy i odbi艂y si臋 od przedniej szyby. Auto, kt贸re dopiero co tak przera偶aj膮co przyspiesza艂o, teraz zachowuje si臋, jakby艣 nie 艣ciska艂 klockami tarcz karbonowo-ceramicznych, ale po prostu rzuci艂 kotwic臋. Hamowanie jest chyba jeszcze brutalniejsze ni偶 przyspieszanie! Jednak gdy nadchodzi 艂uk, wci膮偶 masz ponad 200 km/h. Nie zd膮偶ysz nawet wpa艣膰 w panik臋, po prostu skr臋casz - a ten piekielny nissan bez wahania wykonuje wydane przez ciebie polecenie. I pokonuje zakr臋t jakby fizyka go nie obowi膮zywa艂a. GT-R ma tandetnie wystylizowany kokpit. Jest kosmicznie brzydki i krzykliwy. Ale od tej chwili b臋dziesz o nim 艣ni膰, nawet na jawie.

Nissan GT-R 2011

Silnik: benzynowy, biturbo, V6, poj. skokowa 3799 cm3, moc maksymalna 550 KM/6400 obr./min, maks. moment obr. 632 Nm/3200-5800 obr./min NAP臉D:4x4 w uk艂adzie transaxle (silnik z przodu, skrzynia bieg贸w z ty艂u), skrzynia bieg贸w 6-stopniowa, sekwencyjna, dwusprz臋g艂owa, zautomatyzowana Osi膮gi/spalanie:0-100 km/h poni偶ej 2,8 s, pr臋dko艣膰 maksymalna 315 km/h, zu偶ycie paliwa (艣rednie) 11,8 l/100 km WYMIARY/masa: d艂./szer./wys. 467/190/137 cm, rozstaw osi 278 cm, baga偶nik 315 l, masa w艂asna 1730 kg, 艂adowno艣膰 428 kg

cena: ok. 500 000 z艂

d3dteap
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d3dteap