Trwa ładowanie...
19-12-2011 13:44

Nie chcesz łysieć? Zadbaj o dietę!

Share
Nie chcesz łysieć? Zadbaj o dietę!Źródło: Thinkstockphotos
d1q5128

Masz już dosyć wypadających i łamliwych włosów? Nie musisz robić nic więcej, jak tylko dostarczyć im odpowiedniego pożywienia, a wraz z nim składników odżywczych, których niedobory mogą wpływać właśnie na kondycje Twoich włosów. Przekonaj się co jeść, żeby Twoje włosy były gładkie, lśniące i mocne. I żeby przede wszystkim, nie wypadały!

Po pierwsze należy pamiętać, że zarówno włosy, paznokcie, jak i skóra potrzebują tych samych składników mineralnych i witamin, dostarczanych wraz z pożywieniem Twojemu organizmowi. Warto więc dowiedzieć się, jakie składniki sprawiają, że włosy są zdrowe i piękne.

Należy przede wszystkim jeść produkty bogate w białko, witaminy z grupy B, A, E, K i C oraz minerały takie jak: cynk, żelazo, miedź i magnez. Najlepiej sprawdza się dieta oparta na białku, niekoniecznie pochodzenia zwierzęcego, warzywach i owocach, najlepiej sezonowych. Do tego należy pamiętać, aby pić odpowiednie ilości wody i wykorzystywać "dobre" tłuszcze w kuchni. Dodatkowo, aby zadbać o zdrowy wygląd naszych włosów, skóry i paznokci, powinieneś unikać alkoholu, napojów gazowanych, nikotyny, kofeiny, różnej maści dopalaczy i ... cukru.

d1q5128

Które produkty spożywcze dostarczają wszystkich tych składników odżywczych i przyczyniają się do całkowitego pokrycia zapotrzebowania na nie, w celu utrzymania zdrowej kondycji Twoich włosów?

Chleb razowy - koniec z przetłuszczaniem

Zawiera witaminę B1, która przeciwdziała łojotokowemu zapaleniu skóry głowy i zapobiega przetłuszczaniu się włosów. Witamina B1 jest z trudem gromadzona przez nasz organizm, dlatego należy ją stale dostarczać wraz z pożywieniem. Oprócz pieczywa razowego, dobrym źródłem tej witaminy są drożdże i kasze mało oczyszczone. Ponadto pieczywo razowe zawiera kwas pantotenowy, czyli składnik tworzący witaminę B5, pobudzający cebulki włosów do wzrostu. Na gęstość i blask naszych włosów będzie miała wpływ miedź, która również występuje w chlebie razowym i ziarnach.

Płatki owsiane - coś na porost

Zawierają dużą ilość kwasu pantotenowego i miedzi. Kwas wpływa na porost włosów i jest przydatny w likwidowaniu schorzeń skóry głowy. Niestety jest to substancja bardzo nietrwała i dlatego im bardziej będziemy przetwarzać produkty zawierające sole tego kwasu, tym tych soli będzie mniej.

Warzywa liściaste - nie muszą wypadać

Czyli nic innego, jak: szpinak czy wszelkiego rodzaju sałaty i świeże zioła. Zawierają one duże ilości żelaza i magnezu, a przede wszystkim witaminy z grupy B, które są niezbędne do wzrostu włosów i zapobiegają ich wypadaniu.

d1q5128

Ryby - coś tłustego, na wzmocnienie

Posiadają wysoką zawartość białka, oraz są bogate w kwasy tłuszczowe i naturalne oleje. Ryby są obfitym źródłem kwasu pantotenowego, cynku i magnezu, które mają szczególne znaczenie dla kondycji naszych włosów. Szczególnie polecane są tłuste ryby morskie, takie jak makrele, ale dobrym źródłem substancji potrzebnych dla odżywienia naszych włosów jest też zwykły śledź i pstrąg.

Drób - białkowa siła

Mięso drobiowe to bogate źródło witaminy B1, kwasu pantotenowego, żelaza i magnezu. Ponadto warto jeść chude mięso z drobiu, gdyż jest ono wysokobiałkowe, a włosy pozytywnie "reagują" na produkty o dużej zawartości tych związków.

Warzywa strączkowe - roślinne zagłębie miedziowe

To kolejna grupa pokarmów, na którą warto zwrócić szczególną uwagę, zwłaszcza jeżeli chcemy zafundować naszym włosom odpowiednią ilość potrzebnych składników odżywczych. Warzywa strączkowe, jak i inne produkty, np. orzechy i wcześniej już wspomniane płatki owsiane, zawierają duże ilości miedzi. Z tą różnicą, że ten pierwiastek występujący w warzywach strączkowych jest najlepiej i najłatwiej przyswajany przez organizm. Miedź jest odpowiedzialna za gęstość naszych włosów i ich odporność na szkodliwy wpływ czynników zewnętrznych. Poza tym dzięki temu pierwiastkowi nasze włosy nabiorą blasku.

Nabiał - koniec z łamliwością!

Mleko i sery to przede wszystkim bogate źródło białka, ważnego elementu, który korzystnie będzie wpływał na kondycję Twoich włosów. Poza tym w nabiale występuje witamina B2, która zapobiega osłabieniu włosów, a tym samym ich wypadaniu i kruchości. Dzięki niej nasze włosy i paznokcie nie będą się łamać ani rozdwajać. Również zawarta w nabiale witamina K jest bardzo ważna by utrzymać kości, mięśnie, zęby i włosy w dobrym zdrowiu.

d1q5128

Orzechy, nasiona, kiełki - wzmacniająca bomba mineralna

Jedząc produkty z tej grupy, dostarczysz organizmowi ważnych składników odżywczych, takich jak miedź, cynk, żelazo i magnez. Zapobiegają one wypadaniu włosów i wzmacniają je aż po same końce. Dzięki codziennemu spożywaniu orzechów, nasion i kiełków przestaniesz mieć problemy dotyczące wyglądu i kondycji swoich włosów.

Jaja - gęstość, blask i trwałość

Są kolejnym produktem spożywczym wpływającym na zdrowy wygląd Twoich włosów. Oprócz codziennej pielęgnacji wymagają one dostarczenia odpowiednich składników odżywczych, odpowiedzialnych za ich trwałość, gęstość i blask. Do jednego z tych ważnych składników należy żelazo, które zawarte jest w jajkach, a także w wątróbce, drobiu, warzywach liściastych i ziarnach.

Czerwona papryka - ochrona przed słońcem

Jest warzywem o dużej zawartości beta-karotenu. Ten związek przekształca się w organizmie w witaminę A, która jest odpowiedzialna za ochronę włosów przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, a także pomaga podczas regeneracji ich całej struktury.

Marchew - regeneracja w szklance soku

Poza dużą ilością beta-karotenu podobnie, jak w przypadku czerwonej papryki, marchewka zawiera także witaminę C, która zapewnia piękne i lśniące włosy. Warto więc wypić świeżo wyciśnięty sok z marchwi z dodatkiem soku z cytryny lub zjeść surówkę z marchewki i jabłek. Jeżeli nie przepadasz za tym warzywem, możesz spróbować je zastąpić słodkimi ziemniakami, morelami lub brokułami, które mają podobną ilość tych składników odżywczych.

d1q5128

Awokado - zielona elastyczność

Bogate źródło witaminy E. Jest ona nazywana witaminą młodości i urody, zatem zapewni naszym włosom piękny blask, elastyczność i gładkość oraz nie pozwoli, aby włosy zostały szybko poddane procesom starzenia, straciły kolor i zaczęły wypadać.

Owoce morza - środek naprawczy

zawierają duże ilości cynku, który jest niezbędny dla Twoich włosów. Jest on wymagany do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Cynk uczestniczy w regeneracji tkanek i może być potrzebny w odbudowie zniszczonych pasm naszych włosów. Duże ilości tego pierwiastka zawierają małże i ostrygi. Ponadto godne polecenia jest sushi, które nie dość, że zawiera zdrowe dla naszego organizmu ryby, to dzięki wodorostom zapewnia naszemu ciału potężną dawkę żelaza, wapnia i witamin A i C.

Zdrowe oleje - siła tłuszczu tłoczonego na zimno

Oprócz ważnych pierwiastków i witamin, Twoje włosy potrzebują dwóch podstawowych kwasów tłuszczowych - omega 3 i omega 6. Najbardziej skoncentrowanym w naturze źródłem kwasów omega 3 jest olej lniany, natomiast dużą zawartość kwasu omega 6 ma olej z wiesiołka, ziarna słonecznika, dyni i kukurydzy. Ważne, abyśmy spożywali oleje tłoczone na zimno, ponieważ to właśnie one zawierają więcej składników odżywczych. Dzięki kwasom tłuszczowym nasze włosy nabiorą blasku, a skóra nie będzie szorstka ani sucha. Woda - źródło wszelkiego życia

Jest ostatnim, a zarazem najważniejszym produktem spożywczym, o którym nie można zapomnieć. Woda to źródło życia. Pomaga usunąć z organizmu wszelkie toksyny, zanieczyszczenia i środki chemiczne. Dzięki temu nasz organizm pozostanie w harmonii, a skóra i włosy nabiorą blasku i sprężystości, gdyż nie są obciążone żadnymi toksynami i zanieczyszczeniami. Pamiętaj, aby wypijać ponad 2 litry płynów dziennie, a w ten sposób Twoje włosy będą zdrowe, mocne i piękne.

SBe/ PFi

d1q5128
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1q5128
d1q5128