Obok tych kampanii nie sposób przejść obojętnie
Nie lubisz reklam? Na te zwróciłbyś uwagę
Już na samo hasło "reklama" czy "ogłoszenie społeczne" wiele osób reaguje odrazą. I czasami trudno się dziwić. Agencje reklamowe, które przygotowują kampanie dla firm chcących zachęcić nas do swoich towarów czy usług, często traktują końcowego odbiorcę mało poważne. W tego typu przekazach dominuje łopatologiczna dosłowność, by nikt nie miał wątpliwości, o co chodzi. Ale okazuje się, że wcale nie musi tak być. O tym, że kampania może być ciekawa i subtelna, a jednocześnie z całą mocą dotykać sedna problemu, przekonują autorzy licznych akcji. Poruszają one ważne problemy dotyczące wrażliwości społecznej. Oto kilka najciekawszych przykładów.
Na zdjęciu obok: kampania przygotowana na zlecenie indyjskiej policji drogowej, mająca dobitnie pokazać, jak może się skończyć rozmawianie przez telefon komórkowy w trakcie prowadzenia samochodu. Jej hasło to: "Nie rozmawiaj, kiedy ona/on prowadzi".