Obok tych kampanii nie sposób przejść obojętnie
Nie lubisz reklam? Na te zwróciłbyś uwagę
Nie lubisz reklam? Na te na pewno zwróciłbyś uwagę
Już na samo hasło "reklama" czy "ogłoszenie społeczne" wiele osób reaguje odrazą. I czasami trudno się dziwić. Agencje reklamowe, które przygotowują kampanie dla firm chcących zachęcić nas do swoich towarów czy usług, często traktują końcowego odbiorcę mało poważne. W tego typu przekazach dominuje łopatologiczna dosłowność, by nikt nie miał wątpliwości, o co chodzi. Ale okazuje się, że wcale nie musi tak być. O tym, że kampania może być ciekawa i subtelna, a jednocześnie z całą mocą dotykać sedna problemu, przekonują autorzy licznych akcji. Poruszają one ważne problemy dotyczące wrażliwości społecznej. Oto kilka najciekawszych przykładów.
Na zdjęciu obok: kampania przygotowana na zlecenie indyjskiej policji drogowej, mająca dobitnie pokazać, jak może się skończyć rozmawianie przez telefon komórkowy w trakcie prowadzenia samochodu. Jej hasło to: "Nie rozmawiaj, kiedy ona/on prowadzi".