WAŻNE
TERAZ

Nowy termin rekonstrukcji rządu "na prośbę Hołowni"

Ostry jak katana

Ostry jak katana
Źródło zdjęć: © WP.PL

W Polsce, jak na razie są dwie sztuki testowych IS-F. Jeden z nich trafił do gdyńskiego salonu. Mieliśmy okazję sprawdzić możliwości tego auta. Nie chodzi tutaj tylko o kosmiczne przyspieszenie i fenomenalny dźwięk, wydobywający się z układu wydechowego pierwszego sportowego Lexusa.

Pierwsze, co nasuwa się na myśl po zobaczeniu Lexusa IS-F to, że jest jak japońska katana (miecz samurajski) - prosty, ostry i zabójczy. Myślicie, że tylko tyle? Wraz z dociśnięciem pedału gazu, wzrastają emocje i adrenalina.

Kiedy strzałka obrotomierza przekracza 3 tys. spokojny silnik pokazuje swoje prawdziwe oblicze - to za sprawą drugiego dolotu powietrza. Po jego otwarciu nic już nie ma znaczenia. Zdrowy rozsądek przestaje się liczyć, a ciarki przechodzą od stóp do głowy. Auto rozpędza się błyskawicznie.

Całe szczęście na pomoc przychodzi technika. Japońscy inżynierowie postanowili posłużyć się rozwiązaniem rodem z gier video. Kiedy obroty dochodzą do granicznej wartości 6,6 tys. z konsoli dobywa się dyskretny dźwięk. Jeśli w czasie jego brzmienia zdążymy dotknąć łopatki zmiany biegów przy kierownicy, 8-stopniowa skrzynia zareaguje natychmiast. Jeśli nie? Cóż... może skończyć się to przekręceniem silnika - w trybie manualnym przekładnia nie "myśli" za kierowcę i nie wymusza zmiany biegu. To kierowca podejmuje tu decyzje, to on jest królem.

Siedząc za kierownicą można odnieść złudne wrażenie, że IS-F to zwykła limuzyna. Wykonanie każdego elementu jest perfekcyjne. Seledynowy "elektronik" podobny do tego jaki znaleźć można w każdej Toyocie, znajduje się na konsoli środkowej. Jest to zapewne wynik pracy księgowych, którzy ostatni przeglądali projekt i podejmowali decyzję o cięciu kosztów. Podobnie jest z kierownicą. Jeśli nie zostałaby obszyta delikatną, dziurkowaną skórą, to po wymianie logo mogłaby bez kłopotu wylądować w Corolli.

Wewnątrz charakter i aspiracje "efki" zdradza konsola środkowa. Standardowe drewno, które trafia do prawie każdego Lexusa zastąpiono tutaj włóknem węglowym. Wystrój wnętrza uzupełniają również delikatne i wyważone wstawki z aluminium. Projektanci nie zapomnieli również o aluminiowych pedałach i wyszywanym tu i ówdzie symbolu F.

Najlepiej jednak swój charakter IS-F pokazuje w czasie jazdy. Nie ma tak naprawdę różnicy, czy korzystamy z zamkniętego dla ruchu placu, pasa startowego, toru wyścigowego, czy osiedlowej ulicy. Auto wszędzie wygląda i czuje się znakomicie. Nawet przy pokonywaniu progów spowalniających Lexus zachowuje się spokojnie i nie powoduje wstrząsu mózgu.

W mieście dodatkowym atutem jest jego wygląd. Stojąc w korku niemało satysfakcji wzbudzić mogą zazdrosne spojrzenia kierowców. Paradoksalnie jednak, najlepsze jest to, że wiele osób w ogóle nie zwraca na IS-F uwagi.

OSTRY, GROŹNY, ELEGANCJI >>
Przeszkodą w codziennym użytkowaniu może być natomiast tylna kanapa. Zmieszczą się bowiem na niej jedynie dwie osoby i to nie dla tego, że jest wąska. Po prostu została przewidziana jedynie dla takiej ilości pasażerów. Siedzenia dzieli plastikowa nakładka, którą można przykryć zwykłym podłokietnikiem ze schowkiem.

Podsumowując. Z Lexusem IS-F, jest dokładnie tak jak powiedział jeden z prezesów odpowiedzialnych za realizację jego projektu. Po ponad godzinnej przejażdżce na torze Fuji (dlatego właśnie literka F w nazwie) - Dawno już tak się nie ubawiłem. Gdzie mam podpisać? Krótko mówiąc, IS-F to idealna luksusowa zabawka, która, gdzieniegdzie dostarczy nam sporo splendoru. Może być tylko jedna przeszkoda - cena. Za jedyną dostępną wersję wyposażenia trzeba wyłożyć ponad 270 tys. zł. czytaj więcej...

Jakub Wielicki

Źródło artykułu: WP Facet

Wybrane dla Ciebie

Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę