Trwa 艂adowanie...
07-08-2008 15:51

Ostry jak katana

Ostry jak katana殴r贸d艂o: WP.PL
d2dunqa
d2dunqa

W Polsce, jak na razie s膮 dwie sztuki testowych IS-F. Jeden z nich trafi艂 do gdy艅skiego salonu. Mieli艣my okazj臋 sprawdzi膰 mo偶liwo艣ci tego auta. Nie chodzi tutaj tylko o kosmiczne przyspieszenie i fenomenalny d藕wi臋k, wydobywaj膮cy si臋 z uk艂adu wydechowego pierwszego sportowego Lexusa.

Pierwsze, co nasuwa si臋 na my艣l po zobaczeniu Lexusa IS-F to, 偶e jest jak japo艅ska katana (miecz samurajski) - prosty, ostry i zab贸jczy. My艣licie, 偶e tylko tyle? Wraz z doci艣ni臋ciem peda艂u gazu, wzrastaj膮 emocje i adrenalina.

Kiedy strza艂ka obrotomierza przekracza 3 tys. spokojny silnik pokazuje swoje prawdziwe oblicze - to za spraw膮 drugiego dolotu powietrza. Po jego otwarciu nic ju偶 nie ma znaczenia. Zdrowy rozs膮dek przestaje si臋 liczy膰, a ciarki przechodz膮 od st贸p do g艂owy. Auto rozp臋dza si臋 b艂yskawicznie.

Ca艂e szcz臋艣cie na pomoc przychodzi technika. Japo艅scy in偶ynierowie postanowili pos艂u偶y膰 si臋 rozwi膮zaniem rodem z gier video. Kiedy obroty dochodz膮 do granicznej warto艣ci 6,6 tys. z konsoli dobywa si臋 dyskretny d藕wi臋k. Je艣li w czasie jego brzmienia zd膮偶ymy dotkn膮膰 艂opatki zmiany bieg贸w przy kierownicy, 8-stopniowa skrzynia zareaguje natychmiast. Je艣li nie? C贸偶... mo偶e sko艅czy膰 si臋 to przekr臋ceniem silnika - w trybie manualnym przek艂adnia nie "my艣li" za kierowc臋 i nie wymusza zmiany biegu. To kierowca podejmuje tu decyzje, to on jest kr贸lem.

d2dunqa

Siedz膮c za kierownic膮 mo偶na odnie艣膰 z艂udne wra偶enie, 偶e IS-F to zwyk艂a limuzyna. Wykonanie ka偶dego elementu jest perfekcyjne. Seledynowy "elektronik" podobny do tego jaki znale藕膰 mo偶na w ka偶dej Toyocie, znajduje si臋 na konsoli 艣rodkowej. Jest to zapewne wynik pracy ksi臋gowych, kt贸rzy ostatni przegl膮dali projekt i podejmowali decyzj臋 o ci臋ciu koszt贸w. Podobnie jest z kierownic膮. Je艣li nie zosta艂aby obszyta delikatn膮, dziurkowan膮 sk贸r膮, to po wymianie logo mog艂aby bez k艂opotu wyl膮dowa膰 w Corolli.

Wewn膮trz charakter i aspiracje "efki" zdradza konsola 艣rodkowa. Standardowe drewno, kt贸re trafia do prawie ka偶dego Lexusa zast膮piono tutaj w艂贸knem w臋glowym. Wystr贸j wn臋trza uzupe艂niaj膮 r贸wnie偶 delikatne i wywa偶one wstawki z aluminium. Projektanci nie zapomnieli r贸wnie偶 o aluminiowych peda艂ach i wyszywanym tu i 贸wdzie symbolu F.

Najlepiej jednak sw贸j charakter IS-F pokazuje w czasie jazdy. Nie ma tak naprawd臋 r贸偶nicy, czy korzystamy z zamkni臋tego dla ruchu placu, pasa startowego, toru wy艣cigowego, czy osiedlowej ulicy. Auto wsz臋dzie wygl膮da i czuje si臋 znakomicie. Nawet przy pokonywaniu prog贸w spowalniaj膮cych Lexus zachowuje si臋 spokojnie i nie powoduje wstrz膮su m贸zgu.

W mie艣cie dodatkowym atutem jest jego wygl膮d. Stoj膮c w korku niema艂o satysfakcji wzbudzi膰 mog膮 zazdrosne spojrzenia kierowc贸w. Paradoksalnie jednak, najlepsze jest to, 偶e wiele os贸b w og贸le nie zwraca na IS-F uwagi.

d2dunqa

OSTRY, GRO殴NY, ELEGANCJI >>
Przeszkod膮 w codziennym u偶ytkowaniu mo偶e by膰 natomiast tylna kanapa. Zmieszcz膮 si臋 bowiem na niej jedynie dwie osoby i to nie dla tego, 偶e jest w膮ska. Po prostu zosta艂a przewidziana jedynie dla takiej ilo艣ci pasa偶er贸w. Siedzenia dzieli plastikowa nak艂adka, kt贸r膮 mo偶na przykry膰 zwyk艂ym pod艂okietnikiem ze schowkiem.

Podsumowuj膮c. Z Lexusem IS-F, jest dok艂adnie tak jak powiedzia艂 jeden z prezes贸w odpowiedzialnych za realizacj臋 jego projektu. Po ponad godzinnej przeja偶d偶ce na torze Fuji (dlatego w艂a艣nie literka F w nazwie) - Dawno ju偶 tak si臋 nie ubawi艂em. Gdzie mam podpisa膰? Kr贸tko m贸wi膮c, IS-F to idealna luksusowa zabawka, kt贸ra, gdzieniegdzie dostarczy nam sporo splendoru. Mo偶e by膰 tylko jedna przeszkoda - cena. Za jedyn膮 dost臋pn膮 wersj臋 wyposa偶enia trzeba wy艂o偶y膰 ponad 270 tys. z艂. czytaj wi臋cej...

Jakub Wielicki

d2dunqa
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d2dunqa