Trwa 艂adowanie...
20-03-2014 15:27

Pipistrel Panthera - rewolucja segmentu General Aviation!

Pipistrel Panthera - rewolucja segmentu General Aviation!殴r贸d艂o: Skandynawia.pl
dorz5a4
dorz5a4

S艂owe艅ska firma Pipistrel, posiadaj膮ca ogromne do艣wiadczenie w produkcji samolot贸w ultralekkich podj臋艂a si臋 stworzenia certyfikowanego 4 miejscowego samolotu konstrukcji kompozytowej, kt贸ry ma spe艂nia膰 jednocze艣nie nast臋puj膮ce kryteria: pr臋dko艣膰 przelotowa 370km/h, zasi臋g 1900 km przy 4 osobach na pok艂adzie i spalanie poni偶ej 40 litr贸w paliwa samochodowego na godzin臋. Do tej pory 偶aden z oferowanych na rynku samolot贸w nie spe艂ni艂 tych parametr贸w jednocze艣nie.

Samolot otrzyma艂 nazw臋 Panthera i powsta艂 w 2012 roku, a ju偶 w 2013 roku wzbi艂 si臋 w powietrze. Panthera wykonana jest w ca艂o艣ci z nowoczesnych materia艂贸w kompozytowych zawieraj膮cych w艂贸kna szklane, w臋glowe i aramidowe, kt贸re w odpowiednim po艂膮czeniu zapewniaj膮 艣wietne parametry wytrzyma艂o艣ciowe, jednocze艣nie zachowuj膮c nisk膮 mas臋 ca艂ej konstrukcji. Dodatkowo nad bezpiecze艅stwem za艂ogi czuwa spadochronowy system ratunkowy. Maksymalna masa startowa samolotu to 1315kg, przy 艂adowno艣ci u偶ytecznej a偶 500kg. Do oderwania si臋 od ziemi samolot potrzebuje nieca艂e 300m, a jego dodatkowym atutem jest mo偶liwo艣膰 operowania zar贸wno z lotnisk utwardzonych, jak i trawiastych, kt贸rych ilo艣膰 jest zdecydowanie wi臋ksza. Dzi臋ki temu Panthera jest samolotem o bardzo szerokich mo偶liwo艣ciach u偶ytkowych, pozwalaj膮cych na operowanie nawet z aeroklubowych lotnisk sportowych, a wszystko to dzi臋ki wytrzyma艂emu, chowanemu podwoziu wykonanego z tytanu.

Sercem certyfikowanej Panthery jest sze艣ciocylindrowy, 260 konny silnik Lycoming IO-540V. Jednak偶e producent posiada w swojej ofercie jeszcze 3 inne warianty nap臋du samolotu, kt贸re dost臋pne s膮 dla wersji Experimental. Pierwszym jest silnik czterocylindrowy 210 konny Lycoming IO-390, z kt贸rym oferowana jest podstawowa wersja Panthery. Dwie nast臋pne propozycje stanowi膮 rewolucj臋 w 艣wiecie lotnictwa, poniewa偶 Pipistrel montuje r贸wnie偶 200kW silnik hybrydowy oraz 200kW silnik elektryczny. Proekologiczna polityka firmy prowadzona pod has艂em "eco-lution" ma na celu ograniczanie szkodliwego wp艂ywu na 艣rodowiska poprzez niskie zapotrzebowanie na paliwo statk贸w powietrznych lub wykorzystanie alternatywnych 藕r贸de艂 energii. Firma mo偶e si臋 poszczyci膰 do艣wiadczeniem w budowie, w pe艂ni elektrycznie nap臋dzanych, produkowanych seryjnie, statk贸w powietrznych w tym m.in. ultralekkim samolotem Taurus Electro oraz samolotem Taurusem G4, kt贸ry zdoby艂 nagrod臋 w konkursie organizowanym przez NASA.

Pipistrel du偶膮 wag臋 przyk艂ada do szczeg贸艂贸w, w tym do wyko艅czenia wn臋trza samolotu. Kabina zosta艂a zaprojektowana przez firm臋, kt贸ra na co dzie艅 przygotowuje wn臋trza samochod贸w luksusowych takich jak Bentley, Lamborghini, czy Bugatti. Komfortowe sk贸rzane fotele zapewni膮 komfort nawet podczas d艂ugich przelot贸w. Wej艣cie do kabiny stanowi膮 3 pary drzwi typu gull-wing.

Cena, kt贸ra podawana jest przez producenta to 400 000 EUR bez podatku VAT, co na tle konkurencji jest bardzo atrakcyjn膮 ofert膮. Za t膮 kwot臋 klient otrzymuje samolot w pe艂ni wyposa偶ony w nowoczesn膮 awionik臋 i gotowy do lotu.

dorz5a4
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
dorz5a4