Trwa 艂adowanie...
06-08-2013 14:25

Po co im markowe ciuchy

Po co im markowe ciuchy殴r贸d艂o: Eastnews
d1nwdks
d1nwdks

Ju偶 wiemy do czego s艂u偶膮 kobietom wszystkie te drogie, "dizajnerskie" ciuchy i markowe dodatki. Okazuje si臋, 偶e maj膮 one... odstrasza膰 rywalki od nas!

Wed艂ug badaczy z Uniwersytetu Minnesoty ka偶da kosztuj膮ca krocie damska torebka to nic innego, jak wyra藕ny sygna艂 dla innych kobiet w pobli偶u: "nie zbli偶aj si臋 do mojego faceta, bo i tak nie masz szans".

Sk膮d taki wniosek? Prof. Vladas Griskevicius t艂umaczy, 偶e dzia艂a tu prosty mechanizm. Ot贸偶 panie odziane w luksusowe ciuchy i markowe ubrania s膮 postrzegane przez ewentualne konkurentki jako szcz臋艣liwe posiadaczki niezwykle oddanego m臋偶czyzny (i to niezale偶nie od tego, czy rzeczywi艣cie s膮 obsypywane prezentami, czy te偶 wszystko kupi艂y sobie same). W rezultacie inne kobiety rzadziej decyduj膮 si臋 podj膮膰 flirt z ich partnerem.

Prof. Griskevicius i jego doktorantka Yajin Wang doszli do takiego wniosku obserwuj膮c zachowania 649 ochotniczek w r贸偶nym wieku. Pierwszy etap eksperymentu polega艂 na tym, 偶e ka偶da z uczestniczek mia艂a podzieli膰 si臋 w艂asnymi przemy艣leniami na temat obserwowanej, luksusowo ubranej pozorantki.

d1nwdks

W drugim etapie niekt贸re badane panie mia艂y sobie wyobrazi膰, 偶e inna kobieta flirtuje z ich ukochanym. Zaraz potem proszono je o narysowanie na anonimowej torebce logo jednego ze znanych projektant贸w. Okaza艂o si臋, 偶e podminowane kobiety rysowa艂y dwukrotnie wi臋ksze symbole, ni偶 ich kole偶anki, u kt贸rych nie wywo艂ano wcze艣niej uczucia zazdro艣ci.

- By艂o zupe艂nie tak, jakby wi臋ksze logo dzia艂a艂o niczym tarcza, kt贸r膮 mo偶na odeprze膰 atak konkurentki - komentuje przebieg eksperymentu Yajin Wang.

Ostatni etap badania polega艂 na tym, 偶e ka偶da z ochotniczek otrzyma艂a pi臋膰 jednodolar贸wek. I mog艂a wyda膰 je na zakup od jednego do pi臋ciu los贸w na loteri臋. Ka偶dy los dawa艂 szans臋 na wygranie bonu na zakupy w jednym z markowych sklep贸w z ciuchami. I zn贸w okaza艂o si臋, 偶e zazdrosne panie sk艂onne s膮 kupi膰 wi臋cej los贸w, ni偶 te o spokojnym sumieniu.

Zdaniem ameryka艅skich naukowc贸w, ich eksperyment jest jednoznacznym dowodem na to, 偶e ka偶da z p艂ci wykorzystuje dobra luksusowe do innych cel贸w. Nam s艂u偶膮 one g艂贸wnie do wywo艂ywania wra偶enia i przyci膮gania uwagi pa艅, kt贸re chcemy usidli膰. Natomiast kobiety u偶ywaj膮 drogich rzeczy przede wszystkim jako broni przeciw rywalkom.

d1nwdks

Bohaterki kultowych skeczy Monty Pythona zazwyczaj walczy艂y ze sob膮 ok艂adaj膮c si臋 po g艂owach torebkami i dr膮c wzajemnie swoje sukienki. Okazuje si臋, 偶e w prawdziwym 艣wiecie panie stosuj膮 raczej walk臋 psychologiczn膮, cho膰 de facto sprowadza si臋 ona r贸wnie偶 do wymiany cios贸w na torebki i ciuchy.

Najgorsze jest jednak to, 偶e przez lata nie艣wiadomie byli艣my ofiarami tej przepychanki. I to ofiarami podw贸jnymi - trac膮c zar贸wno du偶膮 kas臋, jak i szanse na ewentualny flirt.

(menonwaves)/ PFI, facet.wp.pl

d1nwdks
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d1nwdks