Trwa 艂adowanie...
21-12-2006 12:28

Poprawiony arystokrata - Prodrive Aston Martin V8 Vantage

Poprawiony arystokrata - Prodrive Aston Martin V8 Vantage
d3gpgza
d3gpgza

Aston Martin jest wytw贸rc膮 jednych z najbardziej ekskluzywnych samochod贸w na 艣wiecie. Niecz臋sto prezentuje nowe modele, a gdy to nast膮pi, do r膮k klient贸w trafiaj膮 maszyny bliskie perfekcji. Trudn膮 pr贸b臋 nadania bardziej sportowego wizerunku oraz podniesienia osi膮g贸w Astona V8 Vantage podj膮艂 brytyjski Prodrive. Powodzenie operacji by艂o niemal pewne, gdy偶 firma odpowiada r贸wnie偶 za przygotowanie arystokratycznych samochod贸w do zmaga艅 w wy艣cigach...

Na pierwszy rzut oka trudno jednak dostrzec efekty dzia艂alno艣ci tunera. Maszyna wygl膮da jakby przed chwil膮 opu艣ci艂a mury fabryki. Tylko uwa偶ny obserwator dostrze偶e dyskretny, karbonowy spojler na pokrywie baga偶nika oraz dyfuzor pod przednim zderzakiem. Elementy, mimo 偶e nie ostentacyjne, przynios艂y wyra藕n膮 redukcj臋 si艂 odrywaj膮cych ko艂a od nawierzchni przy wysokich pr臋dko艣ciach. Badania w tunelu aerodynamicznym wykaza艂y popraw臋 a偶 o 45%!

[

]( http://facet.wp.pl/prodrive-aston-martin-v8-vantage-6002194202276481g )

d3gpgza

Empiryczne zweryfikowanie obietnic Prodrive'u u艂atwi podrasowany silnik V8 o pojemno艣ci 4.3 litra, dla kt贸rego jazda z wysokimi pr臋dko艣ciami jest naturalnym stanem rzeczy. Przeprogramowanie elektroniki steruj膮cej oraz modyfikacja uk艂adu wydechowego zwi臋kszy艂a moc z 380 KM do 425 KM. Moment obrotowy wzr贸s艂 z 410 Nm do 440 Nm, dzi臋ki czemu tuningowany Vantage b臋dzie nie tylko szybszy, ale i bardziej elastyczny. Silnik ochoczo wyrywa do przodu ju偶 od 2500 obr./min i nie kapituluje nawet gdy wskaz贸wka obrotomierza przekracza pole oznaczone cyfr膮 "7". Ekskluzywne coupe potrzebuje na sprint do "setki" zaledwie 4,7 sekundy. Pr臋dko艣膰 maksymalna limituj膮 jedynie mo偶liwo艣ci silnika oraz op贸r aerodynamiczny - wynosi 293 km/h.

Dla koneser贸w motoryzacji nie lada atrakcj膮 b臋dzie przycisk steruj膮cy prac膮 uk艂adu wydechowego. Na 偶yczenie kierowcy Aston Martin mo偶e by膰 dyskretnie cichy. Gdy w艂a艣ciciel przypomni sobie jednak, i偶 prowadzi sportowe coupe, ma mo偶liwo艣膰 uchylenia zaworu w uk艂adzie wydechowym, kt贸ry uwydatnia pi臋kne brzmienie o艣miu cylindr贸w...

To jednak nie koniec niespodzianek dla fan贸w sportowych dozna艅. Z my艣l膮 o nich w kabinie pojawi艂 si臋 drugi, tajemniczy prze艂膮cznik! Prodrive wyszed艂 z za艂o偶enia, 偶e skoro Vantage b臋dzie brzmia艂 niczym wy艣cig贸wka, powinien tak te偶 si臋 prowadzi膰. Wsp贸艂praca z Bilsteinem - firm膮 wyspecjalizowan膮 w produkcji amortyzator贸w oraz Eibachem, czyli specjalist膮 od spr臋偶yn zaowocowa艂a nowym zawieszeniem, kt贸re posiada drogowy i sportowy tryb pracy. Kierowca b臋dzie m贸g艂 si臋 wi臋c cieszy膰 komfortow膮 jazd膮 w trasie, a po wci艣ni臋ciu klawisza Vantage stanie si臋 bezkompromisowo sztywny i pozwoli pokonywa膰 zakr臋ty z niewiarygodnymi wr臋cz pr臋dko艣ciami.

Ze zmodyfikowanym zawieszeniem idealnie komponuj膮 si臋 ko艂a wzorowane na stosowanych w wy艣cigowym Aston Martinie DBR9 GT1. 14-szprychowe, kute felgi s膮 wytwarzane przez Prodrive Japan. Zostaj膮 ubrane w 19-calowe opony Pirelli P-Zero, kt贸re gwarantuj膮 precyzj臋 prowadzenia oraz du偶膮 przyczepno艣膰.

Pakiet tuningowy b臋dzie dost臋pny od pocz膮tku przysz艂ego roku, jednak dok艂adna cena nie zosta艂a jeszcze ustalona. Ktokolwiek o niej pomy艣la艂, mo偶e by膰 pewien, i偶 nie b臋dzie mia艂 do艣膰 艣rodk贸w na koncie, by zam贸wi膰 zestaw do zmodyfikowania samochodu wartego niemal 110.000 euro...

艁ukasz Szewczyk

d3gpgza
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d3gpgza