Specjalny test Porsche 911
Przed nami ostatni z trzech wspaniałych samochodów. Kolejna legenda. Porsche 911 Carrera 4. Tradycyjnie dla tego modelu, silnik znajduje się z tyłu. 6-cylindrowy boxer o pojemności 3.2 litra ma moc 350 KM i maksymalny moment 400 Nm. Zespolono go z 5-biegową skrzynią Tiptronic. Maksymalna prędkość tej wersji Porsche 911 to 285 km/h. Do setki przyspiesza w 4,9 sekundy. Choć, podobnie jak Lambo i GT-R, ma napęd na wszystkie koła - Carrera 4 zachowała typową dla Porsche, tylnonapędową charakterystykę.
Porsche Carrera from Adrenaline Motorsport on Vimeo.
Na prawym fotelu, kolejny instruktor SJS, doświadczony kierowca rajdowy i wyścigowy, Piotr Zegarmistrz. Po kilku okrążeniach na małej pętli toru Kielce i torze kartingowym sam siada za kierownicą, prezentując iście „Zegarmistrzowską” w pokonywaniu zakrętów efektownymi poślizgami. Ma dla mnie specjalne zadanie. Zjeżdżając z góry z wyłączoną kontrolą trakcji muszę ostro wejść w zakręt, doprowadzając do głębokiego poślizgu tylnej osi, by już po chwili precyzyjnie wyhamować na prostej. Łatwe? Nie tak bardzo, jak się wydaje. Nie jest sztuką jeździć szybko. Wielką sztuką jest jeździć szybko, precyzyjnie i bezpiecznie, a tego właśnie nauczą cię w SJS! Warto tu przyjechać po naukę oraz... potrójną dawkę adrenaliny.