CiekawostkiSuperterenówka

Superterenówka

Niemiecka firma BRABUS zaprezentowała wyjątkową wersję Mercedesa klasy G. Wyjątkową, bo napędzaną dwunastocylindrowym silnikiem Biturbo o mocy aż 700 KM!

Superterenówka
Źródło zdjęć: © Moto Target

10.03.2009 15:25

Silnik Brabus V12 S powstał w oparciu o jednostkę V12 Biturbo stosowaną w najnowszym Mercedesie S 600. „Uszlachetnienie” silnika rozpoczęto od zwiększenia jego pojemności z 5.5- do 6.3-litra poprzez zastosowanie specjalnego wału korbowego oraz cylindrów o większej średnicy. Modyfikacjom poddano także głowicę cylindrów.

Największy przyrost mocy udało się jednak uzyskać dzięki zastosowaniu większych turbosprężarek, zoptymalizowanej chłodnicy powietrza doładowującego i wyczynowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej. Nad poprawną współpracą wszystkich komponentów silnika czuwa wydajna jednostka ECU z nowymi mapami.

Wszystko to pozwala osiągnąć moc 700 KM przy 5 100 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 1 320 Nm przy zaledwie 2 100 obr./min.! Producent ograniczył jednak wartość momentu obrotowego do i tak niebagatelnych 1 100 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni automatycznej.

Osiągi? Godne samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 240 km/h. Po zdjęciu „kagańca” samochód osiągnie 260 km/h. To dużo, jak na auto o aerodynamice cegły. Warto nadmienić, że silnik spełnia także standardy emisji EURO IV.

Jak przystało na firmę Brabus, zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do tego, co znajduje się między przednimi kołami. Same koła też są nowe. Klient może wybrać pomiędzy rozmiarami od 20 do nawet 22 cali, a za odpowiednią dopłatą otrzyma wyczynowe opony Pirelli lub Yokohama. Oprócz tego, nadwozie charakteryzuje się eleganckim pakietem nakładek oraz światłami LED do jazdy dziennej czytaj więcej na moto.wp.pl...

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)