Trwa 艂adowanie...
inne
16-11-2006 12:04

Szlif klasyczny - Suzuki GSX-R 750

Szlif klasyczny - Suzuki GSX-R 750
d1lwor6
d1lwor6

Zapewne nieraz obi艂o Ci si臋 o uszy, i偶 japo艅skie motocykle s膮 g艂o艣ne, piekielnie szybkie, ale te偶 pstrokate i pozbawione tradycji. Rzeczywi艣cie, w por贸wnaniu z Harleyem wi臋kszo艣膰 z to m艂okosy. Jednak pasjonaci "szlifierek" dysponuj膮 asem w r臋kawie. Jest nim Suzuki GSX-R 750, 艣cigacz z ponad 20 letni膮 histori膮. Sprz臋t stanowi艂 pierwsz膮 pr贸b臋 bezpo艣redniego po艂膮czenia pomi臋dzy torem wy艣cigowym i ruchem ulicznym. Obecny model diametralnie r贸偶ni si臋 od prehistorycznych poprzednik贸w. Prowadz膮c maszyn臋 wyczuwa si臋 jednak ogrom do艣wiadczenia zebranego w ci膮gu dw贸ch dekad.

Pojemno艣膰 3/4 litra stanowi pomost mi臋dzy por臋cznymi oraz ekonomicznymi maszynami klasy 600, a pot臋偶nymi i drogimi "litr贸wkami". Mniej porywczy silnik ni偶 w maszynach kr贸lewskiej klasy nie upowa偶nia Ci臋 do refleksji, 偶e 156 KM to za ma艂o, jak na Twoje zapotrzebowanie... Owszem, s膮 motocykle dysponuj膮ce wi臋ksz膮 moc膮. Jednak 偶aden z nich nie wa偶y 163 kg! Ultralekki GSX-R 750 mo偶e spe艂ni膰 Twoje najskrytsze marzenia. 艢ni艂e艣 o je偶d偶eniu na tylnym kole? Odkr臋膰 gaz i pop臋d藕 na "gumie" nawet 160 km/h! Chwil臋 potem, dla treningu narz膮du r贸wnowagi doci艣nij jednym palcem klamk臋 przedniego hamulca, by pokona膰 kilkadziesi膮t metr贸w spogl膮daj膮c w asfalt. Gdy znudz膮 Ci si臋 cyrkowe akrobacje mo偶esz skusi膰 si臋 na inne szale艅stwo - wyszukanie r贸wnej drogi, wtulenie si臋 w zbiornik paliwa, zdecydowane odkr臋cenie manetki oraz obserwowanie rosn膮cych wskaza艅 pr臋dko艣ciomierza. Po 2,9 sekundy b臋dziesz p臋dzi艂 "setk膮", 200 km/h przekroczysz po nast臋pnych sze艣ciu... Komu starczy odwagi, b臋dzie m贸g艂 przy kuflu piwa opowiedzie膰 kolegom,
jakie wra偶enia niesie pokonywanie czasoprzestrzeni w tempie 290 km/h.

[

]( http://facet.wp.pl/suzuki-gsx-r-750-6002194064426113g )

d1lwor6

Silnik wkr臋caj膮cy si臋 na 15.000 obr/min - ku Twojej uciesze, a przera偶eniu s膮siad贸w - wydaje d藕wi臋k zbli偶ony do jazgotu generowanego przez szlifierk臋. Je偶eli postanowisz nieco poeksperymentowa膰, szybko odkryjesz drug膮 dusz臋 czterocylindrowego serca Suzuki. Dzi臋ki naszpikowanemu elektronik膮 uk艂adowi podawania paliwa, wysokoobrotowa jednostka bez szemrania zaakceptuje odkr臋cenie gazu na sz贸stym biegu przy... 40 km/h! Nie b臋dzie nawet protestu w postaci ostentacyjnego szarpania 艂a艅cuchem... Je艣li tylko znajdziesz odpowiedni膮 prost膮, przy u偶yciu jednego prze艂o偶enia zmienisz pr臋dko艣膰 w zakresie 250 km/h! W przeciwie艅stwie do sportowych samochod贸w, Suzuki potrafi oszcz臋dnie obchodzi膰 si臋 z wach膮. 艢rednie spalanie powinno oscylowa膰 wok贸艂 6l/100km.

Podczas d艂u偶szych podr贸偶y z pewno艣ci膮 docenisz przyjazne zestrojenie zawieszenia. Filtruje nier贸wno艣ci na tyle skutecznie, 偶e nikt nie pos膮dzi Ci臋 o masochizm, a jednocze艣nie tak sztywne, 偶e Suzuki prowadzi si臋 jak po sznurku. Nawet gdy postanowisz sprawdzi膰 maniery GSX-Ra przy pr臋dko艣ciach nieprzewidzianych w kodeksie drogowym... Tylko od Ciebie zale偶y, czy wysup艂asz 45.900 PLN i pop臋dzisz ku przygodzie, maj膮c pod sob膮 legendarn膮 szlifierk臋...

艁ukasz Szewczyk

d1lwor6
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d1lwor6