Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
Mazda
Artykuł Sponsorowany
23-02-2023 09:46
Artykuł sponsorowany Mazda

Szukasz mocnego SUV'a, ale przerażają Cię koszty paliwa? Sprawdź nową Mazdę CX-60 z silnikiem diesla

Doceniasz wszystkie zalety samochodów typu SUV i marzysz o tak wygodnym aucie osobowym, łączącym cechy terenówki, ale obawiasz się wysokich kosztów zużywanego paliwa? Sprawdź technologie, które pozwolą na oszczędne spalanie i mniejszą emisję spalin.

 Źródło: materiały partnera
d2ee45x
d2ee45x

Zalety i wady SUV-ów – sprawdź, czy to auto dla ciebie

SUV-y, czyli samochody sportowo-użytkowe w ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością. W zeszłym roku prawie połowa sprzedawanych nowych samochodów osobowych była oparta na nadwoziu SUV-a, a większość producentów miała je w swojej ofercie. SUV (ang. sport utility vehicle) to samochód, który łączy cechy pojazdu osobowego i terenowego.

SUV oferuje przestronną kabinę pasażerską z łatwiejszym (bo podniesionym) dostępem do bagażnika czy np. fotelika dziecięcego. Wiele osób kupuje SUV-y, aby mieć wyższą pozycję za kierownicą, co ułatwia obserwację drogi oraz daje poczucie bezpieczeństwa. Ważna jest również wygoda – wyższa budowa samochodu ułatwia wsiadanie oraz zapewnia spokojniejsze pokonywanie nierówności drogi. Wyższy prześwit przydaje się podczas podjeżdżania pod krawężniki czy przejeżdżania przez kałuże. Jednak SUV-y mają również swoje wady: wiele osób martwi się o duże spalanie paliwa w przypadku tak nieaerodynamicznej bryły. Jednak nowoczesne technologie Mazdy pozwalają osiągnąć niskie spalanie nawet w przypadku SUV-a.

Mazda CX-60 z silnikiem diesla – sprawdź, jak oszczędzać na paliwie. Ile spala SUV Mazdy?

Sercem każdego samochodu jest jego jednostka napędowa. Nowy SUV Mazda CX-60 jest wyposażony w silnik diesla e-SKYACTIV D o pojemności 3,3 l lub hybrydę typu plug-in o pojemności 2,5 l.

  • e-SKYACTIV D 3,3 l to moc i ekologia w jednym
d2ee45x

Najnowsze osiągnięcie inżynierów Mazdy we flagowym modelu CX-60 to jeden z najczystszych silników diesla e-SKYACTIV D. Został zaprojektowany zgodnie z wszechstronną filozofią Mazdy – Multi Solution Approach, której celem jest uzyskanie mobilności zrównoważonej pod względem osiągów, ekonomii oraz ekologii.

Mazda e-SKYACTIV D to silnik, który charakteryzuje się cichą i płynną pracą bez wibracji, a przede wszystkim imponującymi osiągami i mocą. Jednak mistrzostwem jest zadbanie o to, by ta nowoczesna jednostka napędowa mogą pochwalić się niską emisją spalin i oszczędnością paliwa. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii wsparcia ekologii i wydajności powstał jeden z najczystszych silników dieslowskich na świecie. Projektowanie silnika e-SKYACTIV D zgodnie z filozofią rightsizeinzgu pozwoliło na uzyskanie jeszcze lepszych właściwości jezdnych, a także ograniczenie emisji spalin i zużycia paliwa. Dzięki temu powstał zrównoważony silnik pod względem ekonomicznym, ekologicznym oraz mocy.

Mazda CX-60 została wyposażona w silnik e-SKYACTIV D o pojemności 3283 cm³. To 6-cylindrowa jednostka napędowa o konstrukcji rzędowej montowanej wzdłużnie, która oferuje wyjątkowo wysoki (do 450 Nm) moment obrotowy pozwalający na bezpieczną i dynamiczną jazdę. Moc silnika wynosi aż 200 KM (147 kW), a przyspieszenie w zakresie 0-100 km zajmuje do 8,4 s przy niskim spalaniu. Zgodnie z testami WLPT wersja Mazdy CX-60 z napędem na tylne koła uzyskała średni wynik zużycia paliwa wynoszący 4,9 l/100km oraz emisję CO2 na poziomie 127 g/km. Jak to uzyskano?

Silnik e-SKYACTIV D jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail, który utrzymuje stałe ciśnienie, dzięki czemu układ pracuje płynniej, ciszej, a wibracje są znacznie ograniczone. To także jedno z rozwiązań, które pozwala na zmniejszenie spalania oraz spełnienie norm emisji spalin. Przydatny jest również system i-stop, który wyłącza silnik w trakcie postoju.

  • technologia spalania DCPCI
d2ee45x

W tej jednostce napędowej zastosowano również rewolucyjną technologię spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), która poprawia wydajność silnika. Oszczędność dzięki zastosowaniu DCPCI polega na uzyskaniu wyższej sprawności termicznej silnika, przez co może on pracować w optymalnym przedziale temperatur. Dzięki temu układ staje się bardziej wydajny, zmniejsza się zużycia paliwa i spada emisja spalin.

  • Miękka hybryda Mazda M Hybryd Boost

Nieodzownym elementem silnika e-SKYACTIV D jest 48-woltowy układ miękkiej hybrydy Mazda M Hybryd Boost, który wykorzystuje energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania systemów pokładowych, w tym klimatyzacji. Dzięki temu oszczędzana jest energia magazynowana w akumulatorze 12-woltowym, a oszczędność pracy alternatora oznacza też zmniejszenie zużycia paliwa oraz ekologię. Zastosowanie zintegrowanego generatora prądu ISG oraz baterii litowo-jonowych pozwala także na łagodniejszy i mniej zauważalnym rozruch silnika.

Dzięki tym rozwiązaniom Mazda CX-60 może spełnić rygorystyczne regulacje emisji spalin obowiązujące w Unii Europejskiej. Ultranowoczesna jednostka napędowa Mazdy CX-60 pozwala z łatwością spełnić normy Euro 6 oraz została zaprojektowana w taki sposób, by spełnić zapowiadane normy Euro 7. Proaktywne podejście Mazdy do norm spalania Euro to również oszczędność dla właściciela pojazdu oraz wyraz ekologicznej filozofii marki.

d2ee45x

Mocny SUV Mazdy w dwóch wersjach mocy – e-SKYACTIV PHEV 2,5 l - najnowsze dziecko inżynierów Mazdy

Najnowszy SUV Mazda CX-60 jest oferowany nie tylko z wyjątkowo oszczędnym silnikiem diesla e-SKYACTIV D, ale również w bezkompromisowej wersji hybrydowej typu plug-in. Mazda CX-60 w wersji z silnikiem e-SKYACTIV PHEV 2,5 l jest wyposażona w napęd na wszystkie koła i oferuje wyjątkowe osiągi. Moc silnika wynosi aż 327 KM (241 kW), a moment oborowy dochodzi do 500 Nm, co umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km w imponujące dla SUV-a jedyne 6,8 sekundy. Przykładem mocy może być fakt, że pozwala on na holowanie przyczepy nawet o masie do 2,5 t. Maksymalna prędkość została określona jako 200 km/h, a zużycia paliwa to jedyna 1,5 l na 100 km przy emisji dwutlenku węgla wynoszącej 33 g/km. Tak niskie spalanie uzyskano dzięki zaawansowanej konstrukcji silnika oraz układowi hybrydowemu.

Warto wiedzieć, że Mazda CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in w ofercie Mazdy. Technologia PHEV oznacza zastosowanie dwóch silników – spalinowego i elektrycznego, które napędzają pojazd. Ten wybór zapewnia imponujące osiągi jezdne, a także niskie zużycie paliwa dzięki systemowi rekuperacji energii w czasie hamowania. Za oszczędność i ekologię odpowiada również możliwość ładowania samochodu energią elektryczną z gniazdka lub za pomocą stacji ładowania. Jednak hybryda plug-in to nie tylko samochód elektryczny, a jego kierowca nie musi być skazany na zasięg baterii lub obecność stacji ładowania - plug-in hybrid umożliwia również napędzanie samochodu za pomocą 2,5-litrowego silnika spalinowego.

Samochód typu PHEV to krok przez całkowitą elektryfikacją samochodów. 63-kilometrowy zasięg Mazdy CX-60 oznacza, że codzienny dojazd do pracy może być wykonywany za pomocą energii elektrycznej, a dłuższe wyjazdy nie są ograniczane za sprawą pojemności akumulatora. Krótkie przejazdy z domu, w którym jest możliwość ładowania hybrydy, oznaczają wyjątkowo oszczędny oraz komfortowy sposób korzystania z samochodu.

Ciekawą zaletą hybryd i samochodów elektrycznych jest dodatkowa oszczędność podczas wizyt w serwisie – dzięki systemowi rekuperacji energii następuje dużo wolniejsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Jednak jedną z największych zaletą Mazdy CX-60 w wersji z silnikiem e-SKYACTIV PHEV 2,5 l jest bezkompromisowa moc oraz spełnienie norm emisji spalin w Unii Europejskiej. Szczegółowe informacje na stronie: https://www.mazda.pl/modele/mazda-cx-60/

Artykuł sponsorowany Mazda
d2ee45x
d2ee45x