Trwa ładowanie...

Szybki i wszechstronny gravel. Trzy propozycje do 6,5 tys. zł

Rower typu gravel to doskonała propozycja dla tych, którzy potrzebują czegoś bardziej wszechstronnego niż kolarzówka, ale jednocześnie mniej zobowiązującego niż rowery MTB i cross country. Doskonale poradzi sobie na nierównych drogach oraz na szutrach. Ze względu na swoje właściwości gravele są często wybierane do turystyki rowerowej. W naszym przeglądzie przedstawimy 3 propozycje, które kosztują mniej niż 6,5 tys. zł, ale jednocześnie są dobrze skonfigurowane.

Gravel to szybki, wszechstronny i komfortowy rower.Gravel to szybki, wszechstronny i komfortowy rower.Źródło: Unsplash, fot: Markus Spiske
d1wsf49
d1wsf49

W bardzo dużym uproszczeniu rowery typu gravel powstały w wyniku połączenia najlepszych cech rowerów szosowych i trekingowych. Charakteryzują je szersze niż w kolarzówkach, ale nadal wąskie opony, kierownica typu baranek, ale nieco inaczej wyprofilowana niż w szosach, hamulce tarczowe oraz ramy o geometrii endurance. Osprzęt częściowo pokrywa się z rowerami szosowymi, choć producenci dołączyli do swojej oferty grupy stworzone specjalnie z myślą o gravelach – np. Shimano GRX. Rowery, które znajdziecie w poniższym przeglądzie, kosztują mniej niż 6,5 tys. zł i są skonfigurowane pod potrzeby ambitnych amatorów.

Gravel pełną gębą

Pierwsza propozycja to Whistle Modoc, który jest w całości wyposażony w gravelowy osprzęt Shimano GRX. Przerzutki mają łącznie 20 przełożeń w układzie 2 blaty w korbie i 10 zębatek w kasecie. Za wytracanie prędkości odpowiedzialne są hamulce tarczowe, co daje pewność podczas szybkiego pokonywania leśnych ścieżek. Zarówno rama, jak i widelec są wykonane z aluminium, co sprawia, że deklarowana przez producenta całkowita masa to 11,2 kg. Plusem aluminium jest oczywiście jego trwałość, która jest istotna w bardziej wymagającym terenie.

Mistrzowski rodowód

Rower Fondirest TFDA został stworzony przez markę, której założycielem jest legenda kolarstwa – Maurizio Fondirest. Włoch dwukrotnie zdobył Puchar Świata w kolarstwie. Prezentowany gravel jest najlżejszy w naszym zestawieniu i waży 9,62 kg. Zastosowano w nim aluminiową ramę i karbonowy widelec ze sztywną osią o średnicy 12 mm. Dzięki temu nie ma mowy o przypadkowym wypięciu koła podczas jazdy. Osprzęt Shimano Sora to doskonała propozycja na początek przygody, ponieważ łączy trwałe wykonanie z rozwiązaniami stosowanymi w wyższych grupach. Mechaniczne hamulce tarczowe Tektro Spyre 2.0 zapewnią mocną i precyzyjnie dozowaną siłę hamowania.

Gravel z zacięciem szosowym

Trzeci rower w przeglądzie to Bottecchia Duello. Choć jest gravelem, to bliżej mu do kolarzówki. Zastosowano w nim grupę osprzętu Shimano 105 oraz hamulce szczękowe, które są domeną kolarzówek. W kołach zastosowano opony 700x25C, które również spotyka się raczej w rowerach szosowych. Frameset to klasyczne połączenie aluminium z włóknem węglowym. Dzięki takiej kombinacji rower jest szybki, ale jednocześnie można nim zjechać z utwardzonej nawierzchni. Deklarowana waga to 10 kg.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1wsf49
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d1wsf49