Trwa ładowanie...
dzpqki8
Męskie sprawy

Szybkie sposoby na zrzucenie wagi

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Szybkie sposoby na zrzucenie wagi
(Shutterstock.com)
dzpqki8

W powszechnym przekonaniu to kobiety poświęcają znaczną część życia na poszukiwanie idealnej metody odchudzania, jednak również współcześni mężczyźni coraz częściej testują różne sposoby zrzucenia zbędnych kilogramów. Podpowiadamy, co zrobić, żeby nasze wysiłki w tej dziedzinie były bardziej skuteczne.

Czas na jogę

Medytacja i ćwiczenia relaksacyjne znakomicie wpływają zarówno na ciało, jak i ducha. Bardzo ważnym efektem tego typu treningu jest uwolnienie się od stresu, który towarzyszy wielu współczesnym mężczyznom. Pamiętajmy, że nerwowy nastrój uwalnia zwiększoną dawkę neuropeptydu Y - produkowanego w mózgu hormonu odpowiedzialnego za gromadzenie tłuszczu w komórkach. W sytuacjach stresowych zmniejsza się natomiast wytwarzanie leptyny, która zapewnia nam poczucie sytości. Efektem tych procesów jest niekontrolowany apetyt i przybieranie na wadze. Wewnętrzne uspokojenie zahamuje te procesy.

dzpqki8

Skończ ze słonymi przekąskami

Zapomnijmy o chipsach, paluszkach i preclach. Tego typu produkty to prawdziwe pułapki żywieniowe - zawierają dużo soli i utwardzonych tłuszczy roślinnych, ale mają bardzo niską wartość odżywczą, dostarczając przede wszystkim węglowodanów prostych. To one stanowią bodziec do wzrostu poziomu cukru i insuliny, a w konsekwencji ponownego ataku głodu. Warto poszukać alternatywy dla niezdrowych przekąsek. Świetnie sprawdzą się np. suszone owoce, które sycą i szybko zaspokajają apetyt. Możemy zaopatrzyć się także w pestki dyni. Znajdziemy w nich duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych czy lecytyny, która usprawnia funkcjonowanie układu nerwowego i poprawia pamięć.

Śpij na zdrowie

Zdaniem amerykańskich naukowców osoby, które śpią średnio około ośmiu godzin na dobę gubią kilogramy dwa razy szybciej, niż te spędzające w objęciach Morfeusza 4-5 godziny. Dlaczego tak się dzieje? Wytłumaczenie jest banalnie proste. Po pierwsze, śpiąc dłużej mamy mniej szans na podjadanie i kumulowanie nadprogramowych kalorii. Po drugie, niedobór snu powoduje spowolnienie metabolizmu i wzrost poziomu kortyzolu, który odpowiada za zwiększone uczucie głodu. Zbyt krótki nocny wypoczynek wpływa także wzrost poziomu greliny (odpowiada za zwiększony apetyt) oraz zmniejszenie dawki leptyny, która z kolei hamuje łaknienie.

dzpqki8

Spaceruj z psem

"Chcesz mieć przyjaciela? Kup sobie psa" - głosi stare powiedzenie. Czworonóg stanie się także wsparciem dla naszych prób zrzucenia zbędnych kilogramów. Dlaczego? Ponieważ potrzebuje ruchu, a my - chcąc nie chcąc - musimy mu zapewnić aktywność, co na pewno okaże się bardzo korzystne dla obu stron. Nawet spokojny, półgodzinny spacer pozwoli nam spalić sporo zbędnych kalorii - szacuje się, że około 100. Jeśli postanowimy pobiegać z psem, liczba utraconych kalorii zwiększy się nawet trzykrotnie. Regularne spacery chronią także mózg, znacząco zmniejszają ryzyko chorób serca i obniżają prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy typu 2 u mężczyzn należących do grupy największego ryzyka.

Pij wodę

W procesie spalania tłuszczu ważną rolę odgrywa woda, która oczyszcza organizm z toksyn i przyspiesza procesy metaboliczne. By nie obciążać niepotrzebnie nerek, powinna być to woda nisko- lub średniozmineralizowana. Warto pić przynajmniej dwa litry dziennie, zwłaszcza przed posiłkami. Skuteczność takiej metody potwierdzili niedawno naukowcy z uniwersytetu w Virginii, według których wypicie dwóch szklanek wody przed jedzeniem pozwala stracić ponad 2 kg miesięcznie. Takie wniosek wysnuli po przeprowadzeniu eksperymentu na 48 odchudzających się osobach w wieku od 55 do 75 lat. Uczestnicy badania, którzy wypijali wodę przed jedzeniem stracili w trzy miesiące średnio 7 kg więcej od grupy, która wody nie piła.

dzpqki8

Ruszaj się na zdrowie

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że nawet najbardziej skuteczna dieta okaże się mało efektywna, jeśli cały dzień będziemy spędzać w fotelu przed telewizorem. Aktywność fizyczna to klucz do sukcesu i nie chodzi o to, żeby od razu wykupować karnet na wielogodzinne treningi w siłowni. Początkowo możemy zacząć od wykonywania prostych ćwiczeń nawet w przerwie śniadaniowej, robiąc kilka przysiadów lub pajacyków przy biurku. Do zajęć warto wciągnąć kolegów z pracy. Zamiast razem chodzić na piwo i chipsy, może lepiej umówić się na rower lub mecz siatkówki. Skutecznym sposobem na zrzucenie wagi jest trening wykonywany przed jedzeniem, zwłaszcza rano, gdy wysiłek zmusza organizm do sięgnięcia po zapasy energetyczne w tkance tłuszczowej.

Alkoholowi powiedz: stop!

"Regularne picie większych ilości alkoholu może mieć zły wpływ na nasze zdrowie. Wynika to nie tylko z kaloryczności tylko napojów, ale również z chęci jedzenia tłustych potraw, gdy wypijemy o jednego drinka za dużo" - stwierdził niedawno brytyjski minister zdrowia. Dlatego, jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy, zdecydowanie warto odstawić trunki. Każdy z nich dostarcza nam bowiem sporo zbędnych kalorii, nawet wódka, zwłaszcza gatunkowa, która oprócz etanolu zawiera również cukier oraz dodatki smakowo-zapachowe. Piwo składa się z wody, etanolu oraz ekstraktu (węglowodany). Zatem im większa zawartość alkoholu etylowego w piwie i im jest ono słodsze, tym mocniej wzrasta jego kaloryczność. Butelka (0.33 l) portera to ok. 300 kcal, piwa ciemnego - 250 kcal, jasnego, pełnego - 230 kcal, natomiast napoju typu pilsner - tylko 144 kcal.

dzpqki8

Zaprzyjaźnij się z warzywami i owocami

Tego typu produkty powinny być stale obecne w jadłospisie aktywnego mężczyzny, który chce zrzucić trochę kilogramów. Dzięki temu dostarczamy organizmowi niezbędnego zapasu energii. Warzywa i owoce są nie tylko małokaloryczne, ale zawierają również mnóstwo wartościowych substancji, np. błonnik, który reguluje pracę jelit i zmniejsza uczucie głodu. Jabłko czy marchewkę bez obaw możemy podjadać, kiedy tylko najdzie nas ochota. Po warzywa warto sięgnąć szczególnie przed głównym posiłkiem, ponieważ wypełnią żołądek, zapobiegając obiadowemu obżarstwu i przyjmowaniu nadprogramowych kalorii.

Rafał Natorski

dzpqki8

Podziel się opinią

Share
dzpqki8
dzpqki8