CiekawostkiTak wygląda większość kobiet zanim obrobi zdjęcie

Tak wygląda większość kobiet zanim obrobi zdjęcie

Od niedawna widać coraz większą modę na publikowanie w sieci swoich "naturalnych" fotek teoretycznie nietkniętych programami do obróbki graficznej - celują w tym zwłaszcza panie, które za wszelką cenę chcą udowodnić naturalną urodę i atrakcyjność, a nie pokazać jedynie zdolności z zakresu robienia makijażu i retuszowania zdjęć. Okazuje się jednak, że to zwyczajna ściema! Uważać powinni szczególnie mężczyźni, którzy korzystają z portali randkowych - mogą się boleśnie rozczarować.

Tak wygląda większość kobiet zanim obrobi zdjęcie
Źródło zdjęć: © 123RF

Ponad 40 procent kobiet przed zamieszczeniem w sieci swoich zdjęć "podkręca" je graficznie: "prasuje" cerę, usuwa fałdki, wyszczupla, zagęszcza włosy - tak wynika z badań przeprowadzonych dla firmy Dove. Powody? Mniej lub bardziej słuszne zastrzeżenia co do własnego wyglądu i obawa przed reakcją ze strony odbiorców. Możliwości, które dają portale społecznościowe, tylko zaogniają sytuację - pozując do zdjęć, kobiety są znacznie bardziej spięte, kiedy wiedzą, że fotka ma się znaleźć w sieci, a nie skończyć w rodzinnym albumie.

Śrubę dodatkowo dokręcają celebrytki pokroju Kim Kardashian, namiętnie wrzucające do sieci zdjęcia, na których z reguły nie wyglądają źle, mimo że teoretycznie "właśnie wstały z łóżka". W te zapewnienia - tak samo jak w bajki o unikaniu chirurgów plastycznych - nie warto wierzyć

Co w przypadku, gdy mimo wszelkiej obróbki, zdjęcie jest nikłym powodem do dumy z własnej urody? Oczywiście klawisz "delete" - do usuwania własnych fotek przyznaje się ponad trzy czwarte kobiet. Tyle samo uważa, że na zdjęciach wygląda nieatrakcyjnie, brzydko i grubo. Obawa przed niereprezentacyjnymi fotografiami coraz częściej sprawia, że panie nie tylko niszczą, ale również rezygnują z upamiętnienia ciekawych wydarzeń czy ważnych momentów w swoim życiu - w tym przypadku z wiadomych względów prym wiodą wakacje na plaży.

Badanie wykazało również, że w przypadku zdjęć zamieszczanych w internecie na kobiety nie działa zasada "pierwsze koty za płoty" - kolejny tuzin upublicznionych fotek nie sprawia, że panie czują się coraz pewniej, a stres, jak był, tak pozostaje. Co ciekawe, aż 77 procent kobiet przyznaje, że publikując własne zdjęcie, przeżywa z powodu swojego wyglądu większy stres niż podczas wystąpień publicznych, pierwszej randki czy rozmowy kwalifikacyjnej!

A z wiekiem jest jeszcze gorzej - jedna trzecia pań utrzymuje, że stres przed aparatem fotograficznym pojawił się u nich w wieku 11-20 lat, a aż 55 procent wyznaje, że czuje się jeszcze mniej pewnie niż 10 lat wcześniej. Pozostaje wierzyć, że to zjawisko w pewnym wieku jednak mija - nie przypominamy sobie, by nasze babcie chowały się na widok obiektywu (nawet jeśli mają Facebooka).

KP/PFi, facet.wp.pl

Źródło artykułu:WP Facet
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.