Telewizory 3D już wkrótce na rynku polskim
Już w II kwartale 2010 r. LG Electronics wprowadzi na polski rynek telewizory wyświetlające obraz w trzech wymiarach. Modele serii LD920, LX9500 oraz LX6500 będą początkiem najbardziej zaawansowanej technologicznie linii telewizorów trójwymiarowych produkowanych przez LG.
„Priorytetem LG jest dostarczenie klientom najbardziej zaawansowanych technologii, spełniających, a nawet wyprzedzających ich potrzeby. Na początku stycznia na targach CES w Las Vegas pokazaliśmy najnowsze telewizory 3D, tymczasem już w kolejnym kwartale pierwsze modele odtwarzające obraz trójwymiarowy będą dostępne w Polsce w atrakcyjnych cenach. Domowa rozrywka wkracza na zupełnie nowy poziom” - powiedział Ireneusz Smaga, wiceprezes LG Electronics Polska.
Telewizory LG 3D wyświetlają minimum 100 klatek na sekundę, niezależnie dla oka prawego i lewego. Nałożenie na siebie tych obrazów pozwala uzyskać efekt trójwymiarowy, znany dotąd tylko z kin. Do oglądania filmów 3D niezbędne są okulary z mechanizmem migawkowym. W celu zapewnienia optymalnej jakości obrazów trójwymiarowych, LG dodatkowo prowadzi testy technologii korekcji, umożliwiającej automatyczną kontrolę jasności nakładających się elementów.
Telewizja w trzech wymiarach to nie tylko zaawansowana technologia wyświetlania obrazu, ale także praca nad dostępnością treści. LG wspiera rozwój telewizji 3D poprzez współpracę z nadawcami, którzy odgrywają kluczową rolę w rozwoju tego segmentu rynku, m.in. w Europie oraz Stanach Zjednoczonych.
Planowana globalna sprzedaż 400 000 telewizorów w roku 2010 i kolejnych 3,4 mln sztuk w roku 2011 ma zapewnić LG Electronics pozycję lidera wśród producentów zestawów kin domowych 3D.
„Wprowadzana w 2010 linia odbiorników 3D będzie oferowała wszelkie funkcje zaawansowanego odtwarzania obrazu, łącząc dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie z zupełnie nową jakością, znaną dotąd jedynie z seansów kinowych” – powiedział Ireneusz Smaga. ”Wprowadzane w drugim kwartale modele, a także premiery, które zaplanowaliśmy na druga połowę roku, sprawią, że na przełomie 2010 i 2011 nasza oferta w segmencie telewizorów 3D będzie bardzo silna” – dodał Smaga.