Trwa ładowanie...

Toyota Corolla Hatchback - dynamiczny, sportowy i niezwykle funkcjonalny hatchback, który zachwyca swoim designem

Niewiele jest samochodów, które swoją historią i dziedzictwem mogą równać się z Toyotą Corollą. Kompaktowy przebój Toyoty od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych samochodów na rynku, a nowa odsłona nie jest w tej kwestii wyjątkiem. Auto jest dostępne z nowymi, mocnymi i oszczędnymi napędami hybrydowymi, a gama modelowa obejmuje kilka wersji nadwozia. Toyota Corolla Hatchback to jedna z częściej wybieranych i to właśnie tę odmianę przybliżymy w tekście. Niedawna aktualizacja, która podniosła poziom bezpieczeństwa, poprawiła dynamikę i dodała garść nowych technologii sprawiła, że kompaktowa Toyota jest jeszcze ciekawszym wyborem.

Materiał sponsorowany przez ToyotaMateriał sponsorowany przez Toyota
 Źródło: materiały partnera
d1kxd7j
d1kxd7j

Toyota Corolla Hatchback - komfort, bezpieczeństwo i świetny design

Nowa Corolla Hatchback kontynuuje misję poprzedników. Założenia są jasne - niezawodność, bezpieczeństwo, przestronne wnętrze, najnowsze technologie i oszczędny napęd pod maską. To główne czynniki, które nierozerwalnie wiążą się z emblematem "Corolla". Najnowsza odsłona po niedawnym liftingu imponuje również stylem, a zdaniem niektórych, to właśnie Toyota Corolla Hatchback jest najzgrabniejszym wariantem kompaktowego modelu. Zwarta, dwubryłowa sylwetka wygląda świeżo i atrakcyjnie, choć premiera obecnej generacji miała miejsce już parę lat temu

Czym wyróżnia się hatchback w gamie Corolli? To najmniejsza z wersji nadwozia. Całkowita długość auta to 4,37 m. Dla porównania, sedan mierzy 4,63 m, a odmiana kombi jest długa na 4,65 m. Bardziej kompaktowe nadwozie oznacza, że Toyota Corolla Hatchback to kompakt idealny do miasta. Wszędzie tam, gdzie liczy się zwinność, a każde miejsce parkingowe jest na wagę złota, 5-drzwiowa wersja Toyoty będzie spisywać się najlepiej.

"Mniejsza" nie oznacza "mniej praktyczna". Dostęp do bagażnika jest łatwy dzięki wysoko otwieranej klapie, a składana tylna kanapa pozwala błyskawicznie zwiększyć pojemność kufra. To nadal auto, które spełnia rodzinne wymagania.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Nowa Toyota Corolla Hatchback - wybierz wersję dla siebie

Czym właściwie różni się wersja po liftingu od swojego poprzednika? Design pozostał w dużej mierze niezmieniony - projektanci uznali, że linie Corolli nie wymagają większych poprawek. O wiele więcej zadziało się pod maską - główną zmianą jest bowiem zastosowanie hybrydy piątej generacji. Układy napędowe są teraz mocniejsze, o wiele żwawsze i zapewniają po prostu lepsze wrażenia z jazdy. Co istotne, wszystko to udało się osiągnąć bez zwiększania zużycia paliwa czy poziomu emisji dwutlenku węgla. Nowa Corolla Hatchback nadal jest wzorem dla innych hybryd w klasie. A jeździ przy tym zauważalnie dynamiczniej.

d1kxd7j

Klienci nadal mogą wybierać spośród dwóch układów napędowych. Podstawowa hybryda 1.8 Hybrid rozwija 140 KM czyli o 18 KM więcej niż przed modernizacją. Zastrzyk mocy sprawił, że hatchback osiąga pierwszą setkę znacznie szybciej, bo w 9,1 s. W gamie jest obecny również układ napędowy 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 196 KM (wcześniej 184 KM). Osiągi tego wariantu są rewelacyjne - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 7,4 s! To poziom osiągów hot-hatchy sprzed lat, a mówimy przecież o samochodzie, który zużywa średnio od 4,4 l benzyny na 100 km…

Wśród innowacji i nowinek w obecnej generacji warto wymienić także nowe cyfrowe zegary Digital Cockpit, a także opracowany zupełnie od nowa system multimedialny. Japońska marka wsłuchała się w głos użytkowników i poprawiła elementy, które zdaniem kierowców wymagały doszlifowania. Dzięki temu, już w bazowej wersji wyposażenie jest jeszcze lepsze. Co oferuje Toyota Corolla Hatchback w standardzie i jakie wersje są obecnie dostępne w salonach?

Toyota Corolla Hatchback Active

Podstawowe wersje w cennikach zazwyczaj straszą zaślepkami w kokpicie, irytują poważnymi brakami i, prawdę mówiąc, rzadko są kupowane przez klientów - takie konfiguracje służą najczęściej tworzeniu wrażenia, że samochód jest przystępnie wyceniony. W końcu można pochwalić się, że cena modelu zaczyna się "już od…", ale w praktyce mało kto decyduje się na tak ubogo wyposażony wariant. Takiego scenariusza nie należy spodziewać się w salonach japońskiej marki. Toyota Corolla Hatchback Active to zupełnie inna historia, bo już w podstawowej wersji lista elementów wyposażenia jest długa i obfituje w systemy podnoszące poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wystarczy wspomnieć o dwustrefowej klimatyzacji, kamerze cofania czy systemie multimedialnym z 8-calowym ekranem dotykowym HD. Oprócz wymaganych prawnie systemów, liczba układów czuwających nad bezpieczną jazdą jest naprawdę długa. Mamy tu m.in. system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów. W trakcie jazdy przydatny okazuje się też inteligentny, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) i układ rozpoznawania znaków drogowych. Nowa Corolla Hatchback w wersji Active ma również układ awaryjnego zatrzymania pojazdu EDSS, który zadziała np. gdy kierowca zasłabnie i nie reaguje na sygnały dźwiękowe. Samochód sam powoli stanie na pasie ruchu, włączy światła awaryjne i odblokuje drzwi, by ułatwić dostęp służbom ratunkowym.

Toyota Corolla Hatchback Comfort

Odmiana Comfort znajduje się o oczko wyżej na liście wersji wyposażenia nowej Corolli Hatchback. Auto w takiej konfiguracji wyjeżdża z salonu na 16-calowych aluminiowych felgach, ma światła przeciwmgielne LED, większy ekran multimediów (10,5" zamiast 8"), cyfrowe zegary o przekątnej 12,3" oraz kierownicę i gałkę dźwigni skrzyni biegów obszyte skórą. Oczywiście w samochodzie nie brakuje elementów znanych z podstawowej Corolli Hatchback Active – klimatyzacji, systemu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia czy adaptacyjnego tempomatu.

d1kxd7j

Wyposażenie Corolli Hatchback Comfort można dodatkowo rozszerzyć, dopłacając i wybierając zarezerwowany dla tej wersji Pakiet Tech. Ten wprowadza m.in. inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, podgrzewane fotele przednie, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, ładowarkę indukcyjną do smartfonów w konsoli centralnej czy układ detekcji przeszkód ograniczający ryzyko stłuczki w trakcie manewrowania.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Toyota Corolla Hatchback Style

Warto zwrócić uwagę na nową Corollę Hatchback w wersji Style. Jak sugeruje nazwa, tu liczy się wygląd, a stylowych dodatków nie sposób nie zauważyć. Linie nadwozia zostały zgrabnie podkreślone ozdobnymi listwami wokół okien, a satynowe akcenty w przednim zderzaku nadają wyrazistości przedniej części auta. Standardowe w tej wersji są również 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45 R17. LED-owe reflektory również zwracają uwagę, a oprócz aspektu estetycznego poprawiają widoczność podczas jazdy w nocy. Do wnętrza dostajemy się bez wyjmowania kluczyka z kieszeni - dba o to system bezkluczykowego dostępu. W kabinie czeka na nas miła w dotyku tapicerka materiałowa z elementami skóry, ładowarka do smartfona w konsoli centralnej, a także elementy znane z wersji Comfort - 12,3-calowe cyfrowe zegary Digital Cockpit oraz 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect.

d1kxd7j

Toyota Corolla Hatchback GR SPORT

Toyota od lat święci triumfy w wyścigach oraz rajdach, ale odkąd z ust Akio Toyody padły słynne słowa "nigdy więcej nudnych samochodów", sportowy klimat coraz częściej jest przemycany do seryjnych wersji modeli marki. Toyota Corolla Hatchback GR SPORT pokazuje o co tu chodzi - dodatków, które przywodzą na myśl świat motosportu jest tu w bród! Specjalne, 17-calowe felgi aluminiowe, tapicerka materiałowa z elementami skóry, trójramienna kierownica obszyta perforowaną skórą, przycisk do uruchamiania silnika z logo GR SPORT, aluminiowe listwy progowe, aż w końcu dach oraz szereg innych dodatków lakierowanych w kolorze fortepianowej czerni. Sportowy charakter wyraźnie dominuje, a reszta elementów wyposażenia jest tożsama z tą, którą znamy z opisanej wyżej wersji Comfort. Wyposażenie nowej Corolli Hatchback GR SPORT można rozszerzyć pakietami Dynamic (18-calowe felgi, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu) oraz AVS - systemem aktywnego zawieszenia o regulowanym stopniu twardości.

Toyota Corolla Executive

Nowa Corolla Hatchback Executive to wybór dla najbardziej wymagających. Oprócz topowego wyposażenia standardowego, dostępne są większe możliwości personalizacji. Standardowa, w pełni skórzana tapicerka foteli występuje w czarnym lub jasnym odcieniu - ta druga opcja nie wymaga dopłaty. Standardem są tu 18-calowe felgi o wzorze zarezerwowanym dla wersji Executive. W cenie najwyższej odmiany Corolli Hatchback znalazły się również systemy monitorujące ruch poprzeczny z tyłu samochodu oraz martwe pole w lusterkach, HUD na przedniej szybie, asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz adaptacyjne światła drogowe. To kolejna nowość po liftingu - wiązka światła reflektorów przednich jest dostosowywana do warunków jazdy i nie oślepia jadących z naprzeciwka kierowców.

Toyota Corolla Hatchback - cena

Ile trzeba zapłacić za nową Corollę Hatchback? Ceny modelu startują z poziomu 122 900 zł za wersję Active z układem napędowym 1.8 Hybrid 140 KM pod maską. Pozycjonowana wyżej odmiana Comfort to wydatek 125 900 zł, odmiana Style wyceniona została na 136 900 zł, a topowe wersje GR SPORT i Executive kosztują odpowiednio 144 900 zł i 152 900 zł. Jeśli weźmiemy pod uwagę bogate standardowe wyposażenie, a także mocne i oszczędne układy napędowe, wskazane wyżej kwoty prezentują się całkiem rozsądnie. Istnieją jednak dodatkowe argumenty, które czynią zakup Corolli doskonałym wyborem.

d1kxd7j

Po pierwsze, niewielka utrata wartości. Hybrydowe modele Toyoty są wręcz znane z tego, że na rynku wtórnym świetnie trzymają cenę. Po drugie, atrakcyjne możliwości finansowania. Bogata oferta produktów finansowych sprawia, że zakup jest prosty i opłacalny, niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, czy kupujesz samochód prywatnie. Przykładem jest leasing KINTO ONE z niską ratą. Dla bazowej Corolli Active, miesięczna rata wynosi 1241 zł netto, a dla bogatszej odmiany Comfort jest to opłata… jedynie o 4 zł wyższa! Miesięczna rata w wyższych wersjach wyposażenia rośnie powoli - w wersji Style jest to 1349 zł netto, w odmianie GR SPORT - 1482 zł netto miesięcznie, a Corolla Hatchback Executive jest dostępna od 1561 zł netto miesięcznie.

Zakup Corolli jest więc opłacalny, zarówno jeśli weźmiemy pod uwagę jej legendarną niezawodność, ale i czysto finansowy aspekt. Nic dziwnego, że kompaktowy model od lat pozostaje w zaszczytnym gronie rynkowych bestsellerów.

Materiał sponsorowany przez ToyotaMateriał sponsorowany przez Toyota
d1kxd7j
d1kxd7j