Twoja pasja może zostać nagrodzona!
„Szukamy ludzi, którzy potrafią postawić wszystko na jedną kartę. To w dzisiejszych czasach bardzo niepopularna decyzja. Wszyscy mamy problem, by określić swoją drogę życiową i trzymać się jej bez względu na okoliczności. Nie interesują mnie osoby, które pływają po powierzchni. Chcę pomagać tym, którzy są gotowi zgłębiać tajniki swojej pasji przez lata” - mówi Michał Leszek z Kruger&Matz, inicjator akcji „It's your life, just take it”.
Już po raz drugi marka Kruger&Matz, producent urządzeń mobilnych i sprzętu audiowizualnego, poszukuje osób, dla których każdy dzień jest szansą na przeżycie niesamowitej przygody. To właśnie do nich kieruje konkurs „It's your life, just take it”. Aby wziąć w nim udział, trzeba przygotować film lub zdjęcie przedstawiające własną pasję oraz odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących niej. Laureaci otrzymają nagrody finansowe, które pozwolą im na dalszy rozwój. Za zajęcie pierwszego miejsca – 20 tys. zł, za drugie i trzecie – 15 tys. zł. Przewidziano również nagrody dla finalistów oraz osób oddających głosy na swoich faworytów. Jest więc o co walczyć.
WP: Mówisz o sobie, że jesteś człowiekiem z pasją. Czym ona jest dla ciebie?
Pasja towarzyszyła mi od najmłodszych lat. Próbowałem wielu rzeczy, o których mogę powiedzieć, że były moją pasją, ale te wybory często naznaczone były pewną niedojrzałością. Marzyłem o karierze rockmana, uprawiałem sporty ekstremalne – dawało mi to wiele radości, ale wymagałem od siebie zbyt wiele. Wszystko było mocno zorientowane na wyniki i na efekt. W czasopiśmie zobaczyłem Slasha, złapałem za gitarę i postanowiłem: „będę taki, jak on” [śmiech]. Poprzez pasję starałem się odnaleźć siebie i sprawić, bym stał się człowiekiem, jakim chciałbym być. Czynności, którym oddawałem się bez wytchnienia, wypełniały mój czas, ale przede wszystkim pomagały odwracać uwagę od prawdziwych problemów, z jakimi się zmagałem.
WP: Od czego musiałeś odwracać uwagę?
Byłem bardzo zakompleksionym dzieckiem. Bardzo długo zmagałem się z niskim poczuciem własnej wartości i nie wiedziałem, jak nadać mojemu życiu sens. W młodości bardzo się pogubiłem, popełniłem wiele błędów. Konsekwencje moich wyborów bardzo długo bolały, ale sprawiły, że musiałem kompletnie przewartościować swoje życie. Gdybym nie sięgnął w pewnym momencie dna, nie byłbym facetem, którym jestem teraz. A bardzo lubię tego gościa.
WP: Czym pasja jest dla ciebie dzisiaj?
Nie jestem skupiony na wyniku, cieszę się samym procesem. Zrozumiałem, że pasja jest tylko narzędziem służącym do poznawania siebie i świata oraz zrozumienia, co jest dla nas w życiu naprawdę najważniejsze. Ma pomóc nam przeżywać życie, ale nie je zastępować. Im jestem starszy, tym większą przyjemność czerpię z dzielenia się swoimi zainteresowaniami z innymi, zarażaniem ich swoim entuzjazmem. Kiedyś poświęciłbym każdą wolną chwilę, by grać na gitarze, bo wierzyłem, że tylko w ten sposób mogę osiągnąć spełnienie. Teraz, kiedy nie zmagam się już z niskim poczuciem własnej wartości, nie czuję, że muszę sobie coś udowadniać. Dzielę mój wolny czas na zainteresowania i budowanie relacji z bliskimi, bo kontakt z drugim człowiekiem jest dla mnie najważniejszy.
WP: W tym roku organizujecie kolejną odsłonę akcji „It's your life, just take it”. Komu pomagacie tym razem?
Bardzo dużo nauczyliśmy się podczas pracy nad pierwszą edycją i zdobyte w ten sposób doświadczenie wykorzystaliśmy, planując drugą część kampanii. W tamtym roku przejechałem 17 tysięcy kilometrów, by poznać 35 uczestników akcji z całej Polski. W tym roku ponownie zapraszamy wszystkich pasjonatów do zgłaszania się do naszego konkursu na stronie www.itsyourlife.pl, gdzie wystarczy wypełnić formularz, załączając do niego krótki film lub zdjęcia. Główną nagrodą jest 20 tys. zł., a łączna pula nagród to 50 tys. Dodatkowo do wygrania jest wiele gadżetów marki Kruger&Matz, takich jak słuchawki i smartfony. Tym razem ograniczyliśmy liczbę finalistów do ośmiu osób. Planujemy nakręcenie o nich krótkich filmów dokumentalnych. Będzie można je zobaczyć m.in. na stronach Wirtualnej Polski, która jest patronem medialnym naszego projektu oraz na Facebooku na fan page’u naszej akcji.
WP: Jak wybieracie finalistów?
Paradoksalnie ważniejsze od samej pasji jest podejście uczestnika do niej. Za każdym razem pytamy, dlaczego dana osoba robi to, co robi? Jak bardzo się angażuje? Z kim dzieli się swoją pasją? Nakreślamy w ten sposób granicę między hobby a pasją. Szukamy ludzi, którzy potrafią postawić wszystko na jedną kartę. To w dzisiejszych czasach bardzo niepopularna decyzja. Wszyscy mamy problem, by określić swoją drogę życiową i trzymać się jej bez względu na okoliczności. Jeżeli nie zagłębimy się w daną czynność czy relację wystarczająco mocno, nasze życie nie będzie dawało nam satysfakcji. Będziemy mieli powierzchowne doświadczenia, powierzchowne związki. Nie interesują mnie osoby, które pływają po powierzchni. Chcę pomagać tym, którzy są gotowi zgłębiać tajniki swojej pasji przez lata.
.....
_ Michał Leszek urodził się 22 listopada 1982 w Garwolinie. Ukończył Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Informatyka i Ekonometria. Swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiał w finansach przedsiębiorstw w AVON, Ernst&Young oraz Deloitte, gdzie zajmował się analizami finansowymi i transakcjami fuzji i przejęć. Kolejne doświadczenia zbierał na rynkach finansowych w Saxon Financials oraz TWL Capital. Po udanej karierze w finansach w 2010 roku zdecydował się na zmianę drogi zawodowej i powrót do rodzinnej firmy Lechpol gdzie jako dyrektor marketingu stworzył Kruger&Matz – jedną z najbardziej wyrazistych marek na rynku polskiej elektroniki. Prywatnie pasjonat psychologii, rozwoju duchowego oraz motocykli i podróży._