Trwa ładowanie...
11-10-2011 14:30

Uwaga panowie! Panie przestają kusić ustami. Mają nowy sposób!

Uwaga panowie! Panie przestają kusić ustami. Mają nowy sposób!Źródło: Thinkstockphotos
d3jcnpm
d3jcnpm

Męskim okiem

Do tej pory to szminka stanowiła jeden z najpopularniejszych kosmetyków, którego sprzedaż nie cierpiała mimo ekonomicznego kryzysu. Wraz ze zmianą trendów, zmieniła się również jej pozycja. Najchętniej kupowanym kosmetykiem stał się lakier do paznokci.

W ostatnim roku sprzedaż lakierów do paznokci wzrosła o 54 proc., donosi firma NPD Group, zajmująca się badaniem rynku. Dla porównania, sprzedaż szminek wzrosła jedynie o 14 proc. Tę tendencję zauważają również szefowie wielkich koncernów kosmetycznych.

- W dobie kryzysu, lakiery do paznokci zdecydowanie wyprzedziły sprzedaż szminek - zauważa Leonard Lauder, prezes koncerny kosmetycznego Estee Lauder.

Karen Grant, wicedyrektor i światowy analityk ds. urody w firmie NPD podkreśla, że jest to rzadkie zjawisko, aby w czasach trudnych ekonomicznie zauważyć tak silny wzrost sprzedaży produktu zarówno w sektorze masowym jak i luksusowym.

d3jcnpm

Analityk zauważa, że duże znaczenie ma tu również cena produktów. Lakiery do paznokci, nawet luksusowych marek, wciąż pozostają w zasięgu portfela średnio zamożnej konsumentki. Oczywiście nie bez znaczenia jest tu również stale rosnąca moda na paznokcie, które jeszcze nigdy nie były tak istotnym elementem przemysłu modowego.

Uwagę na ten wzrastający trend zwrócili również projektanci i marki odzieżowe, którzy do kolekcji kosmetyków do makijażu, dodali również lakiery do paznokci. Ulubiony projektant Michelle Obamy, Jason Wu zdecydował się stworzyć limitowaną linię lakierów do paznokci, a dom mody Chanel systematycznie wyznacza nowe kolorystyczne trendy w stylizacji paznokci.

Kochane panie, odłóżcie jednak te wszystkie chemikalia na bok. Czas który poświęcacie na upiększanie, poświećcie nam! Dlaczego? Albowiem mężczyźni twierdzą, że kobiety godzinami siedzą przed lustrem. I coś w tym jest. Ostatnie badania pokazują, że panie spędzają na przygotowaniach do wyjścia średnio prawie 3,3 tys. godzin, czyli 136 dni w życiu.

Ten czas upływa im na ubieraniu się, nakładaniu makijażu i układaniu włosów. Dla porównania - panowie spędzają na upewnianiu się, czy wyglądają dobrze, tylko 45 dni - czyli jedną trzecią. Prawie dwie trzecie pań uważa strojenie się i malowanie za uciążliwy obowiązek, a tylko jedna trzecia to lubi.

Średnio mycie i układanie włosów zajmuje im pół godziny, następnie przez 20 minut robią make-up a 15 minut malują paznokcie.

(PAP), m-s / PFi (menonwaves)

d3jcnpm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jcnpm