"W Polsce łatwiej przez internet kupić broń niż alkohol"
Wartość rynku napojów alkoholowych w Polsce jest szacowana na ponad 40 mld zł
23.04.2016 | aktual.: 21.06.2016 07:54
Wódka to nasz towar eksportowy i istotny element państwowego budżetu. Wartość rynku napojów alkoholowych w Polsce jest szacowana na ponad 40 mld zł, natomiast wartość polskiego rynku samej wódki sięga 10 mld zł. Jednak najbardziej kojarzone z Polską marki w dużej części produkują zagraniczne koncerny.
- Pomimo że polski alkohol słynie ze swojej wysokiej jakości na rynkach całego świata, nasi rodzimi producenci mają problem z przebiciem się przez reklamę potężnych zagranicznych wytwórców. W Polsce łatwiej jest kupić przez internet broń niż alkohol - mówi serwisowi infoWire.pl Jacek Maliński, współtwórca jednej z marek alkoholowych.
W Polsce barierą rozwoju dla producentów alkoholi są przepisy ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sięgające w niektórych przypadkach roku 1956. Promocja trunków wysokoprocentowych może odbywać się wyłącznie na imprezach zamkniętych.
Co ciekawe, spożycie czystej wódki w naszym kraju spada na rzecz piwa i wina. Z drugiej strony rośnie segment alkoholi premium - wysokiej jakości i drogich. Zauważalne jest również, że producenci coraz mocniej inwestują w trunki o obniżonej zawartości procentowej alkoholu, co jest odpowiedzią głównie na gusta kobiet.