Trwa ładowanie...
08-10-2012 15:05

Wybrano najpopularniejsze piwa świata

Wybrano najpopularniejsze piwa świataŹródło: AFP
d4hfpk0
d4hfpk0

Mimo licznych rankingów ciężko jest wybrać najsmaczniejsze piwo świata - smak to sprawa subiektywna i napój, który dla jednych jest kwintesencją kunsztu browarniczego, innym będzie przypominać wodę po płukaniu kadzi.

Niektórzy rozsmakowują się w piwach małych regionalnych browarów, inni gustują w popularnych produktach dużych kampanii piwowarskich. Nie o gustach będziemy tu jednak pisać, a o popularności - tą, jak wiadomo, mierzy się liczbą sprzedanych butelek i puszek. Branżowy magazyn "The Drinks Business" opublikował niedawno listę najpopularniejszych marek piw na świecie. Znalazły się na niej złociste napoje, które dobrze znacie ze sklepowych półek, ale też i takie, o których zapewne nigdy nie słyszeliście. Przedstawiamy wam pierwszą dziesiątkę rankingu. Oszczędzimy sobie zdjęć marek, które dobrze znacie, a zaprezentujemy te, których być może nigdy nie widzieliście.

Miejsce 10 - Asahi super dry - 12,3 miliona beczek

Nigdy tego nie piliśmy, ale miliony Japończyków nie mogą się mylić. Zdecydowanie najpopularniejsze piwo w Kraju Kwitnącej Wiśni. Dostępne w 50 krajach świata. Szczególnie cenione przez piwoszy z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

(fot. zdjęcie producenta)

d4hfpk0

Miejsce 9. Brahma - 17,4 miliona beczek

To brazylijskie piwo, choć obecnie w rękach belgijskiego koncernu, jest szczególnie popularne w Ameryce Południowej. Jego kampanie marketingowe przede wszystkim koncentrują się wokół kultury brazylijskiej, czego przykładem jest coroczna silna obecność na karnawale w Rio. To właśnie to piwo popijają gwiazdy o obfitych kształtach zmysłowo wyginające się w takt muzyki na platformach podczas tej największej na świecie parady radości. Reklamowała je sama Jennifer Lopez. W redakcji nie kosztowaliśmy. Jeszcze.

(fot. zdjęcie producenta)

Miejsce 8. Miller Lite - 18 milionów beczek

Chociaż w Polsce bardziej znany jest Miller Genuine Draft, na Zachodzie to właśnie mniej kaloryczny i zawierający mniejszą ilość alkoholu Miller Lite cieszy się szczególnym uznaniem konsumentów. Tym bardziej, że marketingowcy firmy nie próżnują - ostatnio wpadli na doprawdy znakomity pomysł i rozdawali piwo każdemu, kto w dowodzie mógł wykazać się nazwiskiem lub imieniem... Miller.

(fot. zdjęcie producenta)

d4hfpk0

Miejsce 7. COORS LIGHT - 18,2 milionów beczek

Kolejny dowód na coraz większą popularność piw spod znaku "light". Aż dziw, że "browar dla dziewcząt" był reklamowany przez swoistą ikonę męskości lat 80. Jeana Claude'a Van Damme'a.

(fot. zdjęcie producenta)

Miejsce 6. Heineken - 26 milion beczek

Tego piwa nikomu nie musimy przedstawiać. Wystarczy na początku lipca przejechać się do Gdyni, żeby wiedzieć o co chodzi. Mimo że Heineken to najbardziej znane holenderskie piwo, ponoć najlepsze gatunkowo partie są produkowane i rozlewane w Żywcu. Heinekena wysoko cenią także konsumenci nie tylko z Europy, ale także z USA i Japonii.

d4hfpk0

Miejsce 5. SKOL - 29,5 miliona beczek

Ceniony zarówno w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, jak i Chinach, a także w RPA. W Polsce dostępny raczej w sklepach prowadzących import piw niszowych. Jeden z najbardziej znanych na świecie produktów Carlsberga. Piwo dość słabe, ale tylko pod względem zawartości alkoholu - 4 proc.

(fot. zdjęcie producenta)

Miejsce 4. Corona Extra - 30,4 milionów beczek

Bodaj najbardziej znane meksykańskie piwo na świecie (sprzedawane w 170 krajach - dostępne także na polskim rynku). Dziś co prawda w rękach Amerykanów, ale wciąż oparte na meksykańskiej tradycji browarniczej. Znakiem firmowym bez wątpienia pozostają przezroczyste butelki.

d4hfpk0

Miejsce 3. Budweiser - 38, 7 milionów beczek

Wynik imponujący. To tak, jakby na każdego Polaka przypadała jedna beczułka. Ta najbardziej znana amerykańska marka piwna (nie mylić z czeskim Budweiser Budvar) zawojowała już nie tylko USA, ale także rynki Europy, Rosji, Chin i Brazylii i, jak zapowiadają szefowie koncernu produkującego Budweisera, firma wcale nie zamierza zatrzymać swojej ekspansji. W Polsce "Bud" ciągle jest mało popularny, chociaż dość szeroko dostępny.

Miejsce 2. Bud Light - 45, 4 miliony beczek

Co może być bardziej popularnego od Budweisera? Oczywiście to samo piwo w wersji light. Tym bardziej, że jest ono dostępne w różnych wariantach smakowych, np. limonkowym.

(fot. zdjęcie producenta)

d4hfpk0

* Miejsce 1. Snow - 50, 8 milionów* Można myśleć o gigantycznych środkach przeznaczonych na kampanie reklamowe, marketing itp., a i tak najważniejszy jest rynek wewnętrzny. Bo jak inaczej tłumaczyć sukces chińskiego Snow'a, jak nie miliardami chińskich obywateli pragnącymi ugasić pragnienie złocistym trunkiem?

(fot. zdjęcie producenta)

d4hfpk0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4hfpk0