Wyścigi w sieciowym świecie

Wyścigi w sieciowym świecie
Źródło zdjęć: © Electronic Arts

Electronic Arts dalej zawzięcie prowadzi politykę udostępniania darmowych tytułów MMO ze swojej stajni. Na rynku są już Tiger Woods PGA Tour Online, BattleForge i Lord of Ultima, a za chwilę pojawi się FIFA Online, teraz zaś mamy okazję wypróbować najbardziej znaną i zasłużoną markę samochodową obok Test Drive'a i Gran Turismo, czyli Need for Speed. Brzmi to jak spełnienie marzeń miłośników wirtualnych wyścigów, ale czy EA Black Box, twórcy wcześniejszych odsłon, takich jak Underground, ProStreet czy Undercover, potrafią przystosować tę serię do realiów MMO, do tego dostarczając graczom jej odsłonę całkowicie za darmo?

Kustomizacja? Jaka kustomizacja

Już na samym starcie możemy sporo dowiedzieć się o grze. Stworzenie bohatera sprowadza się do wyboru avatara, imienia oraz samochodu. Ten ostatni czeka w pierwszym z trzech dostępnych tierów, w którym znajdziemy takie maszynki jak Toyota Corolla GT-S, Nissan Silva, Mitsubishi Eclipse GT czy Mazda Speed 3. Po nabyciu samochodu, nawet gdy zostanie nam kasa na kustomizację, okazuje się, że specjalnie w nim nie pogrzebiemy. Owszem możemy zmienić kolor wozu, podobnie jak zakupić do niego nalepki (całkiem słuszną ilość), ale już przy podwoziu zbyt wiele nie zdziałamy. Co więcej, możliwości kustomizacji pojawiają się dopiero od odpowiedniego levelu (o tym później) i też dotyczą symbolicznych zmian.

Witamy w świecie Carbon i Most Wanted

Niezrażeni takim obrotem spraw przenosimy się do południowo-wschodniej części miasta Palmont, znanego graczom z Need for Speed Carbon. Z czasem mamy szansę zwiedzić także Rockport (NfS Most Wanted), ale póki co koncentrujemy się na nauce jazdy. Ta jest prosta w obsłudze: WSAD lub strzałki do jazdy, spacja do ręcznego i Shift/Ctrl do zmiany biegów w przypadku manuala. Szybko, dzięki dokładnej mapie, orientujemy się, że miasto podzielone jest na obszary oferujące wyzwania oraz całą resztę. Szybko też okazuje się, że nie jesteśmy w stanie zderzyć się z samochodami innych graczy (przenikamy przez nie niczym ghost cary), a w przypadku kolizji z kontrolowanym przez AI samochodem, ten ostatni po efektownej beczce znika. Krótki kurs po mieście ujawnia inne niedoskonałości Worlda: w grze nie ma żadnych misji, ukrytych wyścigów, ramp, pochowanych miejscówek czy bonusów – nie uświadczymy niczego, co skłoniłoby nas do zwiedzania miasta i delektowania się nim. Jest otwarte? Super, ale jest również puste jak imitacja dla
dzieci, by miały gdzie rozpędzać swoje resoraki.

Level 1 vs level 9

Dlatego też, korzystając z mapy, przenosimy się na jedno z wyzwań (takie podejście oszczędza nam jeżdżenia po wymarłym mieście), by zobaczyć, co ono oferuje. A jest to możliwość wyścigu z innymi graczami, stworzenia prywatnego wyścigu oraz walki z AI. Generalnie wyścigów w grze jest bardzo mało, a ich różnorodność woła o pomstę do nieba. Ścigać możemy się bowiem tylko i wyłącznie na przygotowanych odcinkach oraz robiąc okrążenia na zamkniętym torze. Nie ma Checkpointów, Driftingu, KO czy Speedtrapów, nie ma niczego, co znamy i co wyróżnia poprzednie części serii. Do tego w razie chęci zagrania z innymi oczekiwanie na wyścig czasem trwa i trzy minuty, a niekiedy nawet dłużej. Być może dlatego twórcy zrezygnowali z poziomu balansowania wyścigów, przez co nawet przed startem, obserwując skill level graczy, jesteśmy w stanie wywnioskować, na której pozycji zakończymy rywalizację. Troszkę lepiej wygląda to w przypadku AI – jej poziom jest zbliżony do naszego, tak samo jak my robi ona błędy, a czas oczekiwania na
wyścig trwa raptem kilka sekund. Czytaj więcej w serwisie gry.wp.pl

Źródło artykułu: WP Facet

Wybrane dla Ciebie

Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Funkcjonalne smartwatche do 500 zł. Zdziwisz się, co potrafią
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Jedyna rzecz, którą musi mieć w szafie każdy facet. Przyda się teraz i wiosną
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Najpopularniejsze słuchawki z redukcją szumów za mniej niż 300 zł
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Jaka kurtka na stok? Kurzajewski nie mógł wybrać lepiej. Ten model jeszcze długo mu posłuży
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Najtańsze soundbary z subwooferem. Co kupisz za mniej niż 600 zł?
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Jędrzejak zna skuteczny sposób na mrozy. Wydasz na niego zaskakująco mało
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
Popularne projektory laserowe do 5 tys. zł. Dlaczego warto je wybrać?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
System multimedialny w starym samochodzie. Jak to zrobić?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Wybieramy kapcie męskie: śmieszne, ciepłe, a może skórzane?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Ciepła i praktyczna kurtka narciarska męska. Jaką wybrać, aby posłużyła ci przez lata?
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Kultowe trapery kupisz za grosze. Podobne nosi Maciej Musiał
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę
Swetry i bluzy męskie. Przegląd najmodniejszych modeli na zimę