Trwa ładowanie...

Zimowa gratka dla kierowców – opony Bridgestone Blizzak

Wraz z nadejściem jesieni wielu kierowców zaczyna zastanawiać nad wymianą opon. Nawet jeśli ostatnie zimy bywały dość łaskawe, to pogarszająca się pogoda, a przede wszystkim spadająca temperatura jest sygnałem, że niedługo trzeba będzie wyposażyć samochód w zimówki. Dlaczego to takie ważne? Odpowiadamy!

Zimowa gratka dla kierowców – opony Bridgestone BlizzakŹródło: Materiały prasowe
d433413
d433413

Zimowa rewolucja

Choć historia pokazuje, że jeszcze 100 lat temu do pomysłu stworzenia opon przeznaczonych na zimę podchodzono z dużą rezerwą, to dziś już wiemy, że było to rozwiązanie, które znacząco zwiększyło bezpieczeństwo na drogach. Zimówki produkowane są ze specjalnie przygotowanej mieszanki gumowej, która m.in. dzięki zawartości krzemionki jest odpowiednio elastyczna i przystosowana do pracy w niskich temperaturach. Letnie opony w takich warunkach nie utrzymują optymalnego kontaktu z nawierzchnią, co najprościej mówiąc oznacza pogorszoną przyczepność i utrudnione sterowanie pojazdem.

Wprowadzenie na rynek opon zimowych było istną rewolucją w świecie motoryzacji. Wówczas można było zrezygnować z modeli kolcowanych, które w łagodnych warunkach niszczą nawierzchnię dróg – dlatego też rozwiązanie to w wielu państwach, w tym w Polsce, jest zakazane. W Japonii takie ograniczenie pojawiło się pod koniec lat 80. ubiegłego wieku. Przywołanie w tym kontekście Kraju Kwitnącej Wiśni nie jest przypadkowe, ponieważ to właśnie tam narodziła się jedna z najpopularniejszych dziś serii opon zimowych na świecie – Bridgestone Blizzak.

Opony z serii Blizzak to modele, które zapewniają najwyższe bezpieczeństwo oraz komfort w niesprzyjających warunkach zimowych. Kiedy temperatura drastycznie spada a drogi pokrywa śnieg i lód, to od ogumienia w dużej mierze zależy precyzyjne prowadzenie auta oraz długość drogi hamowania. W końcu opony to jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnią. Dobrze dobrane pozwalają na sprawne ruszanie na śliskiej jezdni, pokonywanie zakrętów po wyznaczonym torze, a także zapewniają dobre właściwości podczas podróżowania, kiedy jest mokro.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Najnowsze technologie dla większego bezpieczeństwa

Aby ogumienie mogło rzeczywiście oferować wszystkie wymienione już parametry, niezbędne jest zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań. W przypadku modeli Blizzak jednym z nich jest technologia Nano Pro-Tech, która odpowiada za mieszankę gumową o optymalnych właściwościach. Drugą, równie istotną kwestią, jest bieżnik przystosowany do zimowych warunków. Znakomitym przykładem zaawansowanego bieżnika jest ten zastosowany w najnowszym modelu z serii Bridgestone Blizzak LM005.

d433413

Na jego powierzchni widoczna jest kombinacja nacięć w strefie barkowej oraz lameli 2D i 3D, co jest charakterystyczne dla opon z najwyższej półki. Dzięki nim znacząco poprawia się trakcja na śniegu czy błocie pośniegowym, a to przekłada się także na jakość hamowania. Im szybciej auto zatrzyma się po wciśnięciu hamulca, tym mniejsze jest ryzyko wypadku, a czas na reakcję jest dłuższy. Opona Blizaak LM005 wyposażona jest także w centralnie rozmieszczone rowki, które skutecznie usuwają wodę spod jej czoła, tym samym zwiększa się przyczepność auta podczas opadów deszczu, a wpadnięcie w niekontrolowany poślizg staje się mniej prawdopodobne.

Model Bridgestone Blizzak LM005 pochwalić się może najlepszymi osiągami na mokrej nawierzchni w swojej klasie (test TÜV SÜD) oraz niezwykle zrównoważonymi właściwościami.

Marka Bridgestone to światowy numer jeden pod względem produkcji opon oraz wyrobów z gumy. Obecnie posiada 163 fabryki, w tym cztery znajdujące się w Polsce. Firma swoją pozycję zbudowała na produktach jakości premium, co ma swoje odzwierciedlenie również w oferowanym ogumieniu.

d433413
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d433413