Zipp Vapor - nowy styl
Ostre krawędzie pełne dynamiki linie i diodowe oświetlenie to nowy język designu firmy Zipp
Nowy skuter marki Zipp - Vapor, został zaprojektowany według najnowszych trendów panujących na rynku motoryzacyjnym. Ostre krawędzie pełne dynamiki linie i diodowe oświetlenie to nowy język designu firmy Zipp.
O wizerunku skutera w największym stopniu decyduje stylizacja przodu pojazdu - jego "twarz". W nowym Vaporze pojawiają się dwa ostre w formie reflektory wbudowane w obudowę kierownicy, nawiązujące do stylistyki motocykli streetfighter i niespotykane w konkurencyjnych rollerach tej klasy. Tak stylizowana osłona czołowa uzupełniona jest o dynamicznie wyprofilowane, dwie łukowate lampy (LED) wkomponowane w przednią owiewkę, mieszczące światła pozycyjne i kierunkowskazy. Rozwiązania designu lamp dodatkowo docenić możemy w nocy, przy włączonym oświetleniu które na obserwatorach robi duże wrażenie.
Taki sam charakter utrzymany jest z tyłu nowego Vapora. Ostre, klarowne krawędzie kreślą linię tylnej owiewki. Optyczny zabieg polegający na podziale formy na kolor i czerń powoduje że tył jest lżejszy, nawiązujący formą do lekkich stylizacji sportowych motocykli. W tak narysowaną tylną część skutera wkomponowane są dwie diodowe lampy tylne w kształcie bumerangów. Optycznie skomponowane z błotnikiem i bagażnikiem zamykają wizualnie tył rollera. Forma tych lamp to kolejny smaczek całej stylizacji, unikalny w tej klasie skuterów układ, bardziej kojarzący się z projektami Audi, czy BMW. I tu również dodatkowy walor estetyczny zobaczymy w nocy - ten tył z pewnością wyróżni nas z tłumu!
Poza estetyką projektanci nie zapomnieli też o funkcjonalności. I tak, w stosunkowo małym skuterze udało się wygospodarować miejsce na integralny kask, a także obszerny schowek pod kierownicą. Kierujący ma do dyspozycji obszerną podłogę pod nogi, a pasażer odpowiednio wyprofilowane podnóżki.
Podsumowując, nowy Vapor to również nowa jakość w stylistyce skuterów klasy budżetowej, gdzie za konkurencyjną cenę udało się stworzyć atrakcyjny pojazd, wyglądający na co najmniej klasę droższy.
Dużą zaletą nowego Vapora jest zastosowanie sprawdzonej jednostki napędowej pochodzącej z poprzedniej wersji Vapora, która była wielokrotnie badana pod kątem obróbki wykonania poszczególnych podzespołów silnika, luzów montażowych, wytrzymałości materiałów, testów drogowych oraz testów na hamowni. Kolejną zaletą tego pojazdu jest ekonomia (zużycie paliwa), uzyskana po przeprowadzeniu badań silnika, a dokładnie układu zasilania gdzie sprawdzono przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej w niskich temperaturach. Dzięki temu uzyskaliśmy pełne dane, które pozwoliły dopasować odpowiedni gaźnik, automatyczne ssanie, dolot powietrza oraz filtr powietrza, których charakterystyka odpowiada warunkom klimatycznym w Polsce. Dzięki tym zmianom udało się zmniejszyć zużycie paliwa.
Kolejnym ważnym zadaniem, jakie postawili sobie konstruktorzy, była ergonomia nowego Vapora, czyli wysokość siedziska, odległość siedziska od kierownicy, rozstaw osi, kąt główki ramy oraz prawidłowo dobrany środek ciężkości. Dzięki temu jazda Zippem pozwala na komfortowe oraz bezpieczne użytkowanie przez młodych użytkowników jednośladów.