Start

RSS

Jak dopracować bicepsy?

kif | 2008-01-04 (14:29) | 453 opinie Drukuj A A A

Duże, pękate i ładnie dorzeźbione bicepsy – któż z nas o takich bicepsach nie marzy. Podejrzewam, że wszyscy, a już na pewno wszyscy ci, którzy trenują kulturystykę. Pytanie tylko, jak się takich bicepsów dopracować?

Jak dopracować bicepsy?

Często na łamach prasy kulturystycznej są cytowane opinie znanych kulturystów, którzy twierdzą, że każdy, kto tylko chce, może mieć duże bicepsy. Wystarczy właściwie trenować i odpowiednio się odżywiać. Czy może mieć je również ładnie ukształtowane, to już inna sprawa. Wiele w tej kwestii zależy bowiem od genetyki, a z genetyką bywa różnie.

Do jakiego wymiaru można zwiększyć obwód bicepsów bez wspomagania się środkami dopingującymi? Na ten temat opinie są różne. Bogdan Szczotka – trener polskiej reprezentacji kulturystów i zarazem mistrz świata w kulturystyce z roku 2004 – twierdzi, że osiągniecie nawet w ramieniu 50 cm w niektórych wypadkach jest możliwe. Podobną opinię wyraża aktualny mistrz świata – Robert Piotrkowicz. Zaznacza on jednak, że bardzo ważna jest przy tym prawidłowa dieta. Oczywiście, wymiaru takiego nie osiągniemy w ciągu dwóch czy trzech lat. Na to trzeba pracować znacznie dłużej. W „KiF” wielokrotnie już opisywaliśmy ćwiczenia na bicepsy i dlatego w tym artykule do ich rozwoju podejdziemy od strony spraw, tylko z pozoru, mniej ważnych, powiedzmy drugoplanowych.

Układ ciała

Gdy układ ciała przez cały czas trwania ćwiczenia jest prawidłowy, to angażowane są przede wszystkim mięśnie główne, czyli te, na rozwój których ćwiczenie jest ukierunkowane. Jeżeli zaś układ ciała jest nieprawidłowy, to w zależności od stopnia tej nieprawidłowości, do pracy włączają się nadmiernie mięśnie współpracujące. Zazwyczaj ćwiczenia na bicepsy wykonujemy w pozycji stojącej, lub siedzącej. Przy pozycji stojącej nogi powinny być rozstawione na szerokość ramion i lekko ugięte w kolanach (pozostawianie nóg wyprostowanych usztywnia sylwetkę i zwiększa przeciążenie zarówno stawów kolanowych, jak i części lędźwiowej kręgosłupa). Tułów powinien być wyprostowany (zachowana naturalna krzywizna kręgosłupa), klatka piersiowa wypchnięta nieco do przodu, a pośladki nieco cofnięte do tyłu.

Niektórzy ćwiczący, w celu wyizolowania pracy bicepsów, w niektórych ćwiczeniach plecy oraz pośladki opierają o ścianę, a stopy wysuwają do przodu. To dobre rozwiązanie pod warunkiem, że do ćwiczenia używamy niezbyt dużych ciężarów. Przy ciężarach dużych ćwiczenie staje się bardzo niewygodne, wzrasta też przeciążenie części lędźwiowej kręgosłupa.

Przy pozycji siedzącej nogi powinny być rozstawione szeroko na podłodze, tułów wyprostowany (zachowana naturalna krzywizna kręgosłupa), klatka piersiowa wypchnięta do przodu. Jeżeli ćwiczenie wykonujemy na ławce skośnej, to plecy powinny ściśle przylegać do oparcia ławki.

Łokcie

W większości ćwiczeń na bicepsy łokcie powinny być skierowane w dół i być blisko tułowia. Taki układ łokci gwarantuje optymalne zaangażowanie w pracę bicepsów oraz minimalizuje zaangażowanie przednich części mięśni naramiennych.

Zobacz również

Sporty, które zabijają

Niebezpieczne ciężary

Armwrestling to sport walki

Chuligańska gra dla dżentelmenów

Chcesz skoczyć z mostu?

oceń
0
0
Podziel się

Opinie (453)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

1
0
~aphto 2008-01-06 (13:25) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 23 godziny i 54 minuty temu

bład w oddychaniu
Niee mozna wstrzymywać oddechu przy wykonywaniu ćwiczen, jest to niewskazane z punktu fizjologicznego dla naszego serca, które jest bardzo obciążane :/

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

1
2
~TOMASZ W. 2008-01-06 (18:36) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 18 godzin i 43 minuty temu

REKORD !!!
Kiedy ważyłem około 68kg i miałem 28cm w łapie podniosłem 4,5 tonowego 300 letniego Kasztana i to na pewno nie był szczyt moich możliwości-wszystkie dziewczyny za mną szalały(no prawie)-pozdrawiam TOMASZ W.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~Johnny Bravo 2008-01-06 (14:36) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 22 godziny i 43 minuty temu

przesada
ćwiczę już 5 lat i doszedłem do 40 cm w obwodzie bicepsa. Dodam że nie używam odżywek i nie stosuję żadnej diety. większość ludzi jakich znam mówi że obwód bicepsa powinien wynosić 50% masy ciała, czyli np przy 70 kg , 35 cm. Ja ważę 82 kg więc trochę mi brakuje, ale zauważyłem że żeby mięśnie ładnie się żeźbiły trzeba ćwiczyć 2x w tygodniu na każdą partię.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

0
0
~TOMASZ W. 2008-01-06 (19:42) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 17 godzin i 37 minut temu

Naturalnie...
Mam 65cm w bicepsie,blisko 2metry,około 140kg.Czy ktoś ma więcej?-tylko odpowiedzi REAL-TOMASZ

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

1
3
~bosman 2008-01-05 (19:05) 7 lat 6 miesięcy 25 dni 18 godzin i 14 minut temu

tylko dla cepow
mam normalne bicepsy jako matros i nic nie musze rzezbic-robia to glupie cepy drechowe itp waldusie kiepskie-po prostu praca i normalna gimnastyka

odpowiedz

pokaż 69 ukrytych odpowiedzi

1
0
~mirka 2008-01-06 (14:46) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 22 godziny i 33 minuty temu

zakompleksieni pisza ze to niepotrzebne
...bo juz starozytni grecy uznawali zasade ze ladne cialo i madry umysl sa chluba ludzkosci.Watle cialo to i slaba psychika i niedowartosciowanie.Mozna byc madrym ale nie pelnowartosciowym

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
1
~szefcu 2008-01-06 (13:13) 7 lat 6 miesięcy 25 dni i 6 minut temu

Pytanie
Panowie co lubicie u kobiety najbardziej ??

odpowiedz

pokaż 28 ukrytych odpowiedzi

0
1
~sigul 2008-02-01 (09:10) 7 lat 5 miesięcy 30 dni 4 godziny i 9 minut temu

bic
ja czwicze z 3miesiace i biore najlepsze odrzywki mam 16 lat i biore na klate 68kg.warto brac odrzywki bicebs tez urusł z 32cm do 35cm.polecam odrzywki

odpowiedz

0
0
~rew 2008-01-06 (12:44) 7 lat 6 miesięcy 25 dni i 35 minut temu

Kobiety lubią kasę
i przed nią rozkładają nogi...

odpowiedz

pokaż 14 ukrytych odpowiedzi

1
0
~roxx 2008-01-06 (15:51) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 21 godzin i 28 minut temu

16 lat 37 w łapie 112 w kaltce 120 na ławie

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

akceptuję regulamin