Miejsce 9. BMW X5 4.8 iS
O najnowszych samochodach bawarskiego koncernu można powiedzieć wiele... Na pewno nie sposób stwierdzić, że są przeciętne, czy bezbarwne. Jedni ukochali nową stylistykę z całych sił, reszta szczerze znienawidziła. BMW X5 iS nadaje się do pokonywania trudnego terenu równie dobrze, jak bolid F1 do ścigania po lodzie. „Piątka” czuje się za to jak ryba w wodzie na szybko pokonywanych zakrętach, w czym duża zasługa sztywnego zawieszenia, precyzyjnego układu kierowniczego, a także wielkich kół - tylne imponują rozmiarem 315/35R20. Potężne hamulce są w stanie zatrzymać rozpędzonego SUV-a na dystansie, jaki do niedawna potrzebowało Porsche 911. Mocno wyprofilowane siedzenia oraz poręczna kierownica nieustannie przypominają, że uterenowione BMW potrafi pojechać szybciej, niż są to w stanie zaakceptować stróże prawa... Na szczęście wysoka pozycja za kierownicą pozwala spojrzeć z góry na innych użytkowników dróg i nie reagować na ich zaczepki.
Silnik: 4,8 litra, 8-cylindrowy, widlasty
Moc silnika: 360 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Prędkość maksymalna: 246 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,1 s
Masa: 2275 kg
Cena: 105 000 EUR
*POWRÓT DO ARTYKUŁUPOWRÓT DO ARTYKUŁU*
*ZOBACZ RÓWNIEŻ TOP 10 Sportu i luksusu *